Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 maj 2024 13:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 apr 2009 14:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2006 13:54
Indlæg: 1816
Geografisk sted: Fælledparken :P
Jeg er i dyb dyb tvivl efter at have googlet emnet igår og også idag, den ene artikel siger at det er fuldstændig uskadeligt, ja nærmest sundt fordi det øger ens reaktionsevne: http://www.pcworld.dk/art/476?a=search&i=0 ?? WTF!?

og andre artikler hævder det modsatte: http://ing.dk/artikel/85756-rapport-mobilstraaling-oeger-risiko-for-kraeftsvulster-i-hovedet

Det er blot et udpluk af åndsvagt mange rapporter, foreninger og artikler der hævder hver sit... Jeg er mildest talt snotforvirret. Og hvad med WiFi, er det potentielt værre?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2009 16:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2005 18:43
Indlæg: 473
Geografisk sted: i gryden
elektronisk fourening/electrosmog har været et kendt fænomen længe, derfor man altid slukker alle sine elektroniske apparater i soveværelset inden man restituerer, da det kan og vil ødelægge den dybe søvn. Jeg er i hvert fald overbevist om at der er noget om snakken.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2009 20:46 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
markogronni skrev:
elektronisk fourening/electrosmog har været et kendt fænomen længe, derfor man altid slukker alle sine elektroniske apparater i soveværelset inden man restituerer, da det kan og vil ødelægge den dybe søvn. Jeg er i hvert fald overbevist om at der er noget om snakken.


Jeg slukker dem for at spare på strømmen, tror du ikke du blander noget sammen? :hm:

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2009 21:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Jamen kan I ikke huske dengang at jeg mener det var Bill Gates det gik ud og sagde at han kun ville bruge sin mobil som sidste mulighed hvis han fx var kørt galt fordi at mobilen skulle skade hjernen, men mener det var omkring 1½-2 år efter at der var en stor gruppe forskere som alle sagde at det slet ikke forvoldte skade på hjernen, og de havde vist også deres beviser i orden. Orker ikke lige at søge på det lii nu. Men jeg har da indtil nu gået og troet at det ikke smadrede hjernen at snakke i mobil. Men det kan sku godt være at der er noget om det. Læser lige de 2 rapporter imorgen da jeg er alt for smadret til overhovedet at åbne dem lige nu.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2009 18:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 20:25
Indlæg: 212
Geografisk sted: nordsjælland
Altså jeg synes ikke rigtigt at jeg kan mærke at jeg har taget skade ..
Men hvis der er noget om snakken, så tager jeg gerne den lille risiko i bytte for det enorme potentiale de små herlige mobiler og gadgets har :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2009 18:23 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 26 jul 2007 13:02
Indlæg: 332
Geografisk sted: København
markogronni skrev:
elektronisk fourening/electrosmog har været et kendt fænomen længe, derfor man altid slukker alle sine elektroniske apparater i soveværelset inden man restituerer, da det kan og vil ødelægge den dybe søvn. Jeg er i hvert fald overbevist om at der er noget om snakken.

Please, for the love of Jebus, kom med nogle kilder når du slynger sådan noget ud. Jeg har aldrig hørt om noget i den dur, men det er muligt at der er noget om snakken; der står mere på http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_pho ... EG_effects . Lige præcis den artikel handler om mobiltelefoner, men under "Sleep and EEG effects" står der kun HF (high frequency), så vi må gætte på at det dækker mere end mobilstrålingen.

Når snakken falder på fare ved elektromagnetisk stråling, er jeg svært skeptisk. Vi bliver konstant bombarderet med støj fra rummet, og det er der vist endnu ikke nogle der er døde af. Mobiltelefoner kan levere op til et par watt effekt, men tidligere mobiltelefoner (2G mobil) har kun sendt kortvarigt (TDMA: man benytter "time division", hvor mobilerne sender data i små bidder; en forholdsvist simpel teknik til at gøre det muligt for flere telefoner at benytte samme node på mobilnettet). Nyere mobiltelefoner benytter FDMA, FDD eller andre teknikker, så hvis der er noget om snakken er det muligt at vi først ser resultaterne om nogle år.

Slightly off topic: Percy Spencer, manden der krediteres med opfindelsen af mikrobølgeovnen, fandt ud af mikrobølgernes praktiske anvendelse da en chokoladebar smeltede i hans lomme mens han arbejdede med mikrobølger. Han levede efterfølgende i 25 år, før hans død i 1970, 76 år gammel. Jeg synes at have læst at han ikke døde af kræft, men kan ikke finde nogle kilder på det. Han levede gennem hele mikrobølgeovnes barndom, og det på trods af at eksperimenterne hos Raytheon bestemt ikke havde samme sikkerhed som dagens mikrobølgeovn (tænk Faraday-bur).
http://en.wikipedia.org/wiki/Percy_Spencer


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2009 18:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2007 14:13
Indlæg: 257
Jeg syntes faktisk godt man kan få lidt ondt i hjernen af det.
Fx hvis jeg har snakket længe i mobil med det venstre øre, Kan jeg godt få bare en smugle onde i den side af hjernen. Kan jo også bare være indbildning :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2009 19:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2005 18:43
Indlæg: 473
Geografisk sted: i gryden
(Der er dog uendeligt mange sider om både hvorfor og hvorfor ikke, det skulle passe). Men jeg er stadig overbevist om at det påvirker mennesker/dyr på den ene eller anden måde, ligesom de resterende stoffer som kvinder der tager p-piller udskiller gennem urinen, der så ryger ud i havet. Men så igen, der er så mange af de her små faktorer, og som der blev nævnt tidligere, så er skaden fra mobiler/tv/gadgets/computere måske ikke særlig stor sammenlignet med deres potientale, og dog.
Det kommer an på hvordan man bruger dem: http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/4078895.stm
Hvor meget man bruger dem: http://online.wsj.com/public/article/SB ... in_tff_top
Og hvorfor, hvis man f.eks. gør det af kedsomhed og for at slå tiden ihjel, når man kunne udvikle sine personlige talenter istedet, eller arbejde frivlligt, eller tage til en greenpeace aktion mod dong.
Men nu er jeg jo også økohippie der ikke ser tv, aldrig har ejet en spillekonsol (jo, gameboy ;) ) og generelt hater meget på den nye teknologi's måde at stjæle ens tid x² på. :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 maj 2009 10:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2007 14:13
Indlæg: 257
markogronni skrev:
(Der er dog uendeligt mange sider om både hvorfor og hvorfor ikke, det skulle passe). Men jeg er stadig overbevist om at det påvirker mennesker/dyr på den ene eller anden måde, ligesom de resterende stoffer som kvinder der tager p-piller udskiller gennem urinen, der så ryger ud i havet. Men så igen, der er så mange af de her små faktorer, og som der blev nævnt tidligere, så er skaden fra mobiler/tv/gadgets/computere måske ikke særlig stor sammenlignet med deres potientale, og dog.
Det kommer an på hvordan man bruger dem: http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/4078895.stm
Hvor meget man bruger dem: http://online.wsj.com/public/article/SB ... in_tff_top
Og hvorfor, hvis man f.eks. gør det af kedsomhed og for at slå tiden ihjel, når man kunne udvikle sine personlige talenter istedet, eller arbejde frivlligt, eller tage til en greenpeace aktion mod dong.
Men nu er jeg jo også økohippie der ikke ser tv, aldrig har ejet en spillekonsol (jo, gameboy ;) ) og generelt hater meget på den nye teknologi's måde at stjæle ens tid x² på. :peace:


Hvordan kan du leve uden Tv, Playstation osv :O holy mother of christ son! how do you do it!?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 maj 2009 23:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 maj 2007 16:21
Indlæg: 1071
Mr.Mista skrev:
Jeg syntes faktisk godt man kan få lidt ondt i hjernen af det.
Fx hvis jeg har snakket længe i mobil med det venstre øre, Kan jeg godt få bare en smugle onde i den side af hjernen. Kan jo også bare være indbildning :)


Lol, ondt i hjernen efter du har snakket i telefon? Det er nok fordi, du har haft det samme øre til mobilen, hvor lyden faktisk godt kan være ret højt. Jeg tror, de fleste kender følelsen, så bare rolig, det er ikke din hjerne, der gør ondt. Det ville i hvert fald være meget slemt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2009 00:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2007 14:13
Indlæg: 257
John D. Rockefeller skrev:
Mr.Mista skrev:
Jeg syntes faktisk godt man kan få lidt ondt i hjernen af det.
Fx hvis jeg har snakket længe i mobil med det venstre øre, Kan jeg godt få bare en smugle onde i den side af hjernen. Kan jo også bare være indbildning :)


Lol, ondt i hjernen efter du har snakket i telefon? Det er nok fordi, du har haft det samme øre til mobilen, hvor lyden faktisk godt kan være ret højt. Jeg tror, de fleste kender følelsen, så bare rolig, det er ikke din hjerne, der gør ondt. Det ville i hvert fald være meget slemt.


Hold kæft man... Hvorfor har jeg aldrig tænkt på det? :hm:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jun 2009 00:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2008 23:21
Indlæg: 639
Geografisk sted: Vaikuntha
Mr.Mista skrev:
markogronni skrev:
(Der er dog uendeligt mange sider om både hvorfor og hvorfor ikke, det skulle passe). Men jeg er stadig overbevist om at det påvirker mennesker/dyr på den ene eller anden måde, ligesom de resterende stoffer som kvinder der tager p-piller udskiller gennem urinen, der så ryger ud i havet. Men så igen, der er så mange af de her små faktorer, og som der blev nævnt tidligere, så er skaden fra mobiler/tv/gadgets/computere måske ikke særlig stor sammenlignet med deres potientale, og dog.
Det kommer an på hvordan man bruger dem: http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/4078895.stm
Hvor meget man bruger dem: http://online.wsj.com/public/article/SB ... in_tff_top
Og hvorfor, hvis man f.eks. gør det af kedsomhed og for at slå tiden ihjel, når man kunne udvikle sine personlige talenter istedet, eller arbejde frivlligt, eller tage til en greenpeace aktion mod dong.
Men nu er jeg jo også økohippie der ikke ser tv, aldrig har ejet en spillekonsol (jo, gameboy ;) ) og generelt hater meget på den nye teknologi's måde at stjæle ens tid x² på. :peace:


Hvordan kan du leve uden Tv, Playstation osv :O holy mother of christ son! how do you do it!?


Det meget sjovt men det har menneskeheden faktisk gjordt i ca 99.999999...% af menneskehedens historie! hehe


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2010 08:53 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Rockefeller ! Det ka sagtens være den thermiske virkning som meget højfrekvente bølger kan have som han observere jeg ka både mærke varmeforøgelsen lokalt og en aldeles irriterende "summen" og sommetider hovedpine som er meget karekteristisk og det blot allerede registrerbar efter få minutters talen i mobil hvorfor jeg også foretrækker almindelig telefon eller IP telefon


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2010 18:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg tror ikke på at mobilstråler skader os! Har jeg aldrig troet på - Og der skal satme nogle heftige beviser på bordet, før jeg ændre mening. Den med at slukke elektroniske apparater inden søvn - Aaaargghhh ro på. Men selvfølgelig - Skal jeg ikke blande mig i =)

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team