Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 maj 2024 19:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 sep 2009 14:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jun 2009 00:53
Indlæg: 130
Geografisk sted: byen
hey, jeg ville lige dele denne opfindelse/artikel.
http://www.berlingske.dk/article/200908 ... /90827135/
synes selvfølgelig at det er fantastisk at vi har fået endnu et "våben" imod global opvarmining. men jeg synes også at det er skræmmende at det er kommet så langt ud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2009 14:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Shit .. Som de selv skriver i artiklen, det virker som Science-fiction! Jeg syntes efterhånden, det er for langt ude. Men på den anden side, er det jo godt for miljøet. Meeeeeeeen ..

Man må da kunne gøre det på en anden måde?

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2009 14:45 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 20:53
Indlæg: 857
Geografisk sted: Milano
Imponerende ting de finder på nutildags.

_________________
"I'm a man of honour, a truthful person, a gentleman of absolute morality."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2009 16:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 maj 2006 03:44
Indlæg: 78
Geografisk sted: Der hvor det sker
Det er da skide smart.

_________________
http://soundcloud.com/de-rygeste


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2009 18:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Synes langt fra det er en revolutionerende idé. Det smarte ved rigtige træer er jo at CO2'en bliver lavet om til andre nyttige stoffer. I de her "kunstige træer" bliver CO2'en bare fanget hvorefter den skal lagres, og kunne forestille mig mængden af CO2 de fanger ikke er meget større end den mængde man skal bruge på at fremstille dem, transportere dem derhen hvor de skal stå, og transportere filtrene til et lager når de er fyldte. Desuden kan jeg ikke rigtigt se hvad det her har meget science fiction at gøre? Man har da i lang tid kendt til filtre der fanger CO2'en, man ville aldrig kunne være kommet til månen uden sådan nogle filtre.

Derudover kan jeg faktisk slet ikke se paralellen mellem disse og træer. De har jo faktisk absolut ingenting tilfælles med træer.

Det kan godt være de kan suge meget mere CO2 til sig end træer, men rigtige træer vokser i takt med at de suger CO2 til sig så man aldrig behøver flytte dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2009 19:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Morten på 14 skrev:
Synes langt fra det er en revolutionerende idé. Det smarte ved rigtige træer er jo at CO2'en bliver lavet om til andre nyttige stoffer. I de her "kunstige træer" bliver CO2'en bare fanget hvorefter den skal lagres, og kunne forestille mig mængden af CO2 de fanger ikke er meget større end den mængde man skal bruge på at fremstille dem, transportere dem derhen hvor de skal stå, og transportere filtrene til et lager når de er fyldte. Desuden kan jeg ikke rigtigt se hvad det her har meget science fiction at gøre? Man har da i lang tid kendt til filtre der fanger CO2'en, man ville aldrig kunne være kommet til månen uden sådan nogle filtre.

Derudover kan jeg faktisk slet ikke se paralellen mellem disse og træer. De har jo faktisk absolut ingenting tilfælles med træer.

Det kan godt være de kan suge meget mere CO2 til sig end træer, men rigtige træer vokser i takt med at de suger CO2 til sig så man aldrig behøver flytte dem.


Sådan Morten! Vi samler et team, og får plantet en røvfuld træer ... KLAAAAAR!?!?!?

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2009 19:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvis jeg havde råd til en masse træer, så var jeg sgu klar :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 sep 2009 13:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jun 2009 00:53
Indlæg: 130
Geografisk sted: byen
tilgængel er det også vigtigt at huske at træer også udleder CO2 nå de egang fældes og nedbrydes/afbrændes!

men kan sagtens se pointen i at de "kunstige træer" ikke er en løsning da de som sagt skal transporteres/produceres osv!

med hensyn til navnet "kunstige træer" tror jeg bare det er så majoriteten kan raletere til dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 sep 2009 14:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Men på den anden side, hvis hele verden kun fik brændstof fra træer, så ville verden være CO2 neutral, hvis man altså husker at plante nye træer i takt med man fælder dem :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 sep 2009 01:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jun 2009 00:53
Indlæg: 130
Geografisk sted: byen
men på den trejde side, hvis hele verden brugte vand som energi så kunne vi bruge træerne til noget mer fornuftigt :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 sep 2009 15:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Vi skal bare have flere træer .. BASTA!
IND OVER MED DEM .. ER HELT TOSSET MED TRÆER

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2009 22:07 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 20 maj 2002 01:01
Indlæg: 1410
Geografisk sted: Wiggie
hvis ellers det er tilstrækkeligt, er det da klart det bedste forslag, sammen med alge-reaktorene på husmurene, fremfor spejle i rummet og jern i havene


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2009 14:57 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 13 mar 2005 22:09
Indlæg: 654
Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Citat:
Endelig mener ingeniørerne, at man bør fokusere på at reducere den mængde solenergi, der når frem til jordoverfladen - f.eks. ved at udvikle særlige hustage, som bortreflekterer solstrålerne.

Er det bare mig, eller virker det komplet idiotisk ikke at bruge solpaneler istedet for bare at skyde energien væk igen?

Mht økonomi er det selvfølgelig nok billigere bare at dække et tag med mylar, men det andet er vel at slå to fluer med et smæk?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2009 20:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 sep 2006 17:16
Indlæg: 65
Jeg har ikke læst folks beskeder, men et godt våben mod globalopvarmning kaldes et træ, og en fabrik af dette kaldes en skov :lol:

- Algore


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2010 02:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 apr 2009 13:09
Indlæg: 633
Bl0dpump skrev:
Vi skal bare have flere træer .. BASTA!
IND OVER MED DEM .. ER HELT TOSSET MED TRÆER

Her må jeg erklær mig enig! Ikk' alt det andet pjat!

_________________
Har festen varet for længe? Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm. Tryk på mig!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2010 09:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 jul 2002 01:01
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg synes det er en ganske god idé, det politiske klima taget i betragtning, det er jo ikke fordi der bliver gjort de mest intense indsatser på dét område. Det der dog glæder mig mest er at Institution of Mechanical Enigneers lægger vægt på at det kun er et supplement og ikke en løsning i sig selv.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team