Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 10:03


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 nov 2012 17:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
http://videnskab.dk/kort-nyt/mennesker-kan-maske-spa

Citat:
Mennesker kan måske spå
29. oktober 2012 kl. 10:19 - Kilde: B.dk

››
Se, høre, lugte, føle og smage. Mennesket har fem kendte sanser, men vi har måske også evnen til at fornemme, hvad der vil ske i den meget nære fremtid. Det tyder en forskningsmæssig gennemgang af 26 undersøgelser og eksperimenter indenfor det psykologiske spektrum i hvert fald på, skriver B.dk.

Det er neurolog Julia Mossbridge fra det amerikanske Northwestern University i Illinois, der har stået i spidsen for forskergruppen, som har gennemgået undersøgelserne og eksperimenterne, der er lavet mellem 1978 og 2010. Ingen af dem har oprindeligt haft som formål at påvise en sjette sans eller andre såkaldte overnaturlige evner, skriver B.dk på baggrund af en historie fra ABC News.

I de forskellige eksperimenter og undersøgelser viser testpersonerne tegn på, at de reagerer på ting, før de sker. I eksperimenterne bliver der eksempelvis målt ændringer i kredsløb, hjerne og hud på testpersoner, før de bliver eksponeret for reaktionsfremkaldende stimuli som ophidsende eller urovækkende fotografier. Personerne reagerede mellem to og ti sekunder, før de blev udsat for de sansestimulerende tiltag.

Ifølge Julia Mossbridge kan man f.eks. også forestille sig evnen til at fornemme den nære fremtid på følgende måde: En mand sidder på sit arbejde og spiller computerspil. Få sekunder før chefen drejer om hjørnet og kigger ind i hans skærm, lukker manden »tilfældigvis« vinduet med spillet.

Julia Mossbridge understreger, at forskerne på ingen måde er sikre på, at mennesket har sans for at fornemme fremtiden, mens hun konstaterer samtidig, at sandsynligheden for, at det er en tilfældighed, at hendes forskningsgruppe har sporet de aktuelle resultater, er 1 til 400 milliarder.


All part of a greater One? 8)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2012 22:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
What the hell..

Nogen der kan gennemkue pålideligheden af den undersøgelse?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2012 00:19 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Synes det er ekstremt spændende med den slags forskning!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2012 00:36 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Jeg skal ikke udtale mig om pålideligheden af dette studie eller lignende, men jeg synes det har været fremme flere gange at der er noget endnu ikke klarlagt i forbindelse med reaktionstider i forskellige forsøg. Hvorvidt det så ligefrem er et spørgsmål om at ubevidst se ind i fremtiden eller noget lidt mere jordnært (og plausibelt) må ligge i fremtidig forskning.

I alle tilfælde er der jo ikke tale om at spå i konventionel forstand men nærmere som en slags intuitiv rektion til hændelser inden for få sekunder. Det kunne meget vel blot være et spørgsmål om at andre sanser i kombination med underbevistheden skaber reaktionen inden bevistheden er bevidst om det. For at bruge eksemplet fra citatet, kunne det meget vel være at personen ubevidst hører skridt og derfor TAB'er ud af sit spil, fremfor reelt at kende noget før det sker.

Det gør det dog ikke mindre interessant at forstå det biologiske mysterium til fulde. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2012 01:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Citat:
Personerne reagerede mellem to og ti sekunder, før de blev udsat for de sansestimulerende tiltag.


Her snakker vi jo ikke et halvt sekund før, men helt op til 10 sekunder før de fik nogen form for sansestimulering.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2012 02:02 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Jeg skal ikke udtale mig om pålideligheden af dette studie eller lignende, men jeg synes det har været fremme flere gange at der er noget endnu ikke klarlagt i forbindelse med reaktionstider i forskellige forsøg. Hvorvidt det så ligefrem er et spørgsmål om at ubevidst se ind i fremtiden eller noget lidt mere jordnært (og plausibelt) må ligge i fremtidig forskning.

I alle tilfælde er der jo ikke tale om at spå i konventionel forstand men nærmere som en slags intuitiv rektion til hændelser inden for få sekunder. Det kunne meget vel blot være et spørgsmål om at andre sanser i kombination med underbevistheden skaber reaktionen inden bevistheden er bevidst om det. For at bruge eksemplet fra citatet, kunne det meget vel være at personen ubevidst hører skridt og derfor TAB'er ud af sit spil, fremfor reelt at kende noget før det sker.

Det gør det dog ikke mindre interessant at forstå det biologiske mysterium til fulde. :)


Den slags bias som du nævner, såsom at "høre fodtrin", er så åbenlyse at jeg med 100% sandsynlighed kan garantere for at så dygtige forskere har taget højde for.

Jeg gad virkelig godt se forsøget blive replikeret igen, for at teste reliabiliteten/den eksterne validitet.

Den amerikanske artikel kan i øvrigt findes her: http://www.frontiersin.org/perception_s ... 0/abstract

Sindsygt spændende!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2012 03:15 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
^Det var jo også bare det mest åbenlyse jeg kunne tænke på, som eksempel for tanken bag. :)

Det kunne være interessant at vide i hvilken forstand forsøgspersonerne 'mærker' den nære fremtid på, jeg synes ikke rigtigt at det fremgår på hvilken måde det præcist registreres, blot nogle forskellige parametre der måles på.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2012 11:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Jeg forholder mig skeptisk og siger BS :v

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2012 18:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Jeg forholder mig skeptisk og siger BS :v



Det sagde folk også før i tiden, hvis du havde foreslået at sætte en mand på månen, eller opfinde en mobil telefon. ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2012 19:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 jun 2010 13:01
Indlæg: 666
Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Jeg forholder mig skeptisk og siger BS :v



Det sagde folk også før i tiden, hvis du havde foreslået at sætte en mand på månen, eller opfinde en mobil telefon. ;)

Lang tid før, at vi satte en mand på månen vidste vi godt at det sagtens kunne lade sig gøre, og det samme med mobilen.

Men hvis man tror på sådan en gang magi, kunne jo også lige så godt tro på new-age bevægelsen med deres forudsigelser og "auraer". Det er umuligt at se ind i fremtiden, alle som har forstand på fysik ved dette. Vi kan beregne og forudsigelser, på hvad der vil ske i fremtiden, men det baseret på observationer, data og erfaringer.

Dette forsøg hvor nogle påståeligvis har "reageret" på en fremtidig stimulus helt op til 10 sekunder før de blev udsat for den er jo absurd. Man kan ikke reagere på noget som ikke påvirker dig, ikke fysisk set ihvertfald. Men din hjerne kan på den anden side sagtens påvirke dig, og forberede dig på en stimulus hvis, at du er klar over at du vil blive udsat for den.

For at lave en lille paradoks med dette forsøg:

Forestil dig, at du har den testperson, som reagerer 10 sekunder før på en stimulus. Nu mærker testpersonen hans "6 sans" og reagerer hermed på den stimulus som vil forekomme om ca. 10 sekunder. Han har nu reageret på en fremtidig hændelse. Men hvad så hvis du ændrer mening, og aldrig udfører nogen stimulus på testpersonen? Hvordan kan han så have reageret på en hændelse som aldrig skete? Ville I så stadigvæk kalde det at spå eller ville i kalde det placebo?

_________________
“The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.”
Neil deGrasse Tyson

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2012 19:45 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Jeg forholder mig skeptisk og siger BS :v



Det sagde folk også før i tiden, hvis du havde foreslået at sætte en mand på månen, eller opfinde en mobil telefon. ;)

Lang tid før, at vi satte en mand på månen vidste vi godt at det sagtens kunne lade sig gøre, og det samme med mobilen.

Men hvis man tror på sådan en gang magi, kunne jo også lige så godt tro på new-age bevægelsen med deres forudsigelser og "auraer". Det er umuligt at se ind i fremtiden, alle som har forstand på fysik ved dette. Vi kan beregne og forudsigelser, på hvad der vil ske i fremtiden, men det baseret på observationer, data og erfaringer.

Dette forsøg hvor nogle påståeligvis har "reageret" på en fremtidig stimulus helt op til 10 sekunder før de blev udsat for den er jo absurd. Man kan ikke reagere på noget som ikke påvirker dig, ikke fysisk set ihvertfald. Men din hjerne kan på den anden side sagtens påvirke dig, og forberede dig på en stimulus hvis, at du er klar over at du vil blive udsat for den.

For at lave en lille paradoks med dette forsøg:

Forestil dig, at du har den testperson, som reagerer 10 sekunder før på en stimulus. Nu mærker testpersonen hans "6 sans" og reagerer hermed på den stimulus som vil forekomme om ca. 10 sekunder. Han har nu reageret på en fremtidig hændelse. Men hvad så hvis du ændrer mening, og aldrig udfører nogen stimulus på testpersonen? Hvordan kan han så have reageret på en hændelse som aldrig skete? Ville I så stadigvæk kalde det at spå eller ville i kalde det placebo?



I forhold til dit paradoks: det kunne forklares i forhold til en form for telepati. Aflæsning af tanker i en eller anden art. Men hvem siger også at man ville reagere, hvis ikke det ville ske?

Kan selvfølgelig godt se at eksperimentets resultater forekommer absurd og abstrakt. Men samtidig er det også ekstremt arrogant at antage at vi ved alt om os selv, om universet, om videnskaben generelt. Men så igen, mennesket har måske også lidt en arrogant "know it all" attitude, per natur ;)

Resultater er resultater. At være close minded er en træls ting, og indtil man har gentaget sådan et forsøg, igen og igen, og undersøgt validiteten, kan vi selvfølgelig ikke konkludere noget som helst.
Men ovenstående synspunkt vil jeg stadig mene er en bremseklods for vores udvikling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2012 20:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 jun 2010 13:01
Indlæg: 666
Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Jeg forholder mig skeptisk og siger BS :v



Det sagde folk også før i tiden, hvis du havde foreslået at sætte en mand på månen, eller opfinde en mobil telefon. ;)

Lang tid før, at vi satte en mand på månen vidste vi godt at det sagtens kunne lade sig gøre, og det samme med mobilen.

Men hvis man tror på sådan en gang magi, kunne jo også lige så godt tro på new-age bevægelsen med deres forudsigelser og "auraer". Det er umuligt at se ind i fremtiden, alle som har forstand på fysik ved dette. Vi kan beregne og forudsigelser, på hvad der vil ske i fremtiden, men det baseret på observationer, data og erfaringer.

Dette forsøg hvor nogle påståeligvis har "reageret" på en fremtidig stimulus helt op til 10 sekunder før de blev udsat for den er jo absurd. Man kan ikke reagere på noget som ikke påvirker dig, ikke fysisk set ihvertfald. Men din hjerne kan på den anden side sagtens påvirke dig, og forberede dig på en stimulus hvis, at du er klar over at du vil blive udsat for den.

For at lave en lille paradoks med dette forsøg:

Forestil dig, at du har den testperson, som reagerer 10 sekunder før på en stimulus. Nu mærker testpersonen hans "6 sans" og reagerer hermed på den stimulus som vil forekomme om ca. 10 sekunder. Han har nu reageret på en fremtidig hændelse. Men hvad så hvis du ændrer mening, og aldrig udfører nogen stimulus på testpersonen? Hvordan kan han så have reageret på en hændelse som aldrig skete? Ville I så stadigvæk kalde det at spå eller ville i kalde det placebo?



I forhold til dit paradoks: det kunne forklares i forhold til en form for telepati. Aflæsning af tanker i en eller anden art. Men hvem siger også at man ville reagere, hvis ikke det ville ske?

Kan selvfølgelig godt se at eksperimentets resultater forekommer absurd og abstrakt. Men samtidig er det også ekstremt arrogant at antage at vi ved alt om os selv, om universet, om videnskaben generelt. Men så igen, mennesket har måske også lidt en arrogant "know it all" attitude, per natur ;)

Resultater er resultater. At være close minded er en træls ting, og indtil man har gentaget sådan et forsøg, igen og igen, og undersøgt validiteten, kan vi selvfølgelig ikke konkludere noget som helst.
Men ovenstående synspunkt vil jeg stadig mene er en bremseklods for vores udvikling.

.... Du vil forklare det ved hjælp af telepati? Her taber du mig. Gider du uddybe det?
Hvis du reagerer FØR noget påvirker dig, er der dermed mulighed for den påvirkende kraft aldrig nogensinde kommer til at blive påvirkende. Ergo har du reageret på noget som muligvis aldrig kommer til at ske, og netop her bliver det et paradoks.

For det andet, jeg har aldrig sagt vi ved alt om os selv, så det ved jeg ikke hvor du får fra. Tværtimod er jeg skam klar over, at vi netop ikke ved alt om os selv. Men vi ved meget, og vi ved endnu mere om de grundlæggende ting i kroppen og hjernen. Dog ikke sagt, at vi ved alt. Og nej, "mennesker" har ikke en "know it all" attitude per nature. Men vi har heldigvis en "i want to know everything" attitude per nature.

Og en sidste ting, hvis du hentyder til at jeg er snæversynet og er en bremseklods for vores udvikling som du siger, så må jeg være uenig igen. Jeg er dog skeptisk, specielt ved forsøg som dette. Og forsøg som påstår noget så banebrydende som en plausibel "6 sans" må kunne stå ansigt til ansigt til selv den hårdeste kritik. Det er jo netop det som er en af grundideerne ved videnskabenlige eksperimenter. Netop, at den kan klare alt kritisk, og argumenter, og derefter komme ud igen stærkere og mere troværdig end før.

Med andre ord, så synes jeg at din holdning er en bremseklods for vores udvikling. Vores udvikling er afhængig af kritik og skeptikere.

_________________
“The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.”
Neil deGrasse Tyson

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2012 20:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 apr 2009 13:09
Indlæg: 633
Tag og se dokumentaren "I Am". fra 2010, hvis i synes det er her er interessant.
http://www.imdb.com/title/tt1741225/
Den er lavet af Tom Shadyac, som er ham der har lavet Liar Liar, dumb and dumber og stort set alle de film hvor Jim Carrey spiller hovedrollen.
Denne film er dog som sagt en dokumentar, der tager udgangpunkt i hans eget liv, og hvordan det har udviklet sig fra drømme om at blive millionær, kendt osv., til at han er millionær, har det fedeste hus, og i det hele taget bare alt hvad man kunne ønske sig af materielle ting.
Der sker så det, at han får en sygdom, som giver ham kroniske smerter, og som han aldrig ved om han slipper af med igen. Resten fortæller jeg ikke :-) Men han besøger bl.a. dem der har lavet den her undersøgelse, og andre meget interessante personer.

Jeg vender lige tilbage med et link til den.

_________________
Har festen varet for længe? Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm. Tryk på mig!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2012 20:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Fra 1970 til 2010 har og er der 5-7 millarder mennesker på jorden. At man kan se at nogen mennesker er så heldige at minimere skærmen når chefen drejer om hjørnet er nok mere held end forstand.

1 til 400 millarder betyder jo ikke at der går 400 millarder mennesker i mellem sådan nogle resultater. De første 100.000 mennesker kan have haft held ved at "forudse" det der kan være uheldigt for personen. (eller hver tusinde af hundredtusinde person har været heldig/sjettesans.)

Men det viser jo bare hvad man kan få forskerpenge til nu til dags.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2012 22:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 apr 2009 13:09
Indlæg: 633
Fra 1970 til 2010 har og er der 5-7 millarder mennesker på jorden. At man kan se at nogen mennesker er så heldige at minimere skærmen når chefen drejer om hjørnet er nok mere held end forstand.

1 til 400 millarder betyder jo ikke at der går 400 millarder mennesker i mellem sådan nogle resultater. De første 100.000 mennesker kan have haft held ved at "forudse" det der kan være uheldigt for personen. (eller hver tusinde af hundredtusinde person har været heldig/sjettesans.)

Men det viser jo bare hvad man kan få forskerpenge til nu til dags.


A'hva? Har du overhovedet set hvad undersøgelsen går ud på?

_________________
Har festen varet for længe? Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm. Tryk på mig!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2012 22:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 jun 2010 13:01
Indlæg: 666
Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
@rootmood: De fik ikke forskerpenge til at studere den "6 sans". Det fremkommer også tydeligt i teksten.

Citat:
Ingen af dem har oprindeligt haft som formål at påvise en sjette sans eller andre såkaldte overnaturlige evner,

_________________
“The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.”
Neil deGrasse Tyson

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2012 22:36 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Jeg tror de færreste herinde kan vurdere deres forskning ordentligt. No offense til dem der har postet i tråden. Men synes bare, det virker omsonst at diskutere, om det er god videnskab eller ej udfra en avisartikel. En ordentlig vurdering kræver, at man sætter sig grundigt ind i emnet og evt. har en videnskabelig baggrund selv indenfor det felt.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2012 22:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 jun 2010 13:01
Indlæg: 666
Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Jeg tror de færreste herinde kan vurdere deres forskning ordentligt. No offense til dem der har postet i tråden. Men synes bare, det virker omsonst at diskutere, om det er god videnskab eller ej udfra en avisartikel. En ordentlig vurdering kræver, at man sætter sig grundigt ind i emnet og evt. har en videnskabelig baggrund selv indenfor det felt.

Korrekt. Man skal også tage i betragtning, at videnskab.dk er populistisk og er afhængig af, at trykke interessante artikler.

Med det in mente, så kan vi jo også kun komme med vores egne meninger, og som du sagde, ingen af er er direkte eksperter på dette område. Men når en artikel kommer og, postulerer noget så betydningsfuldt og væsentligt som en såkaldt 6 sans, så forholder jeg mig MEGET skeptisk til det. Hvis dette er korrekt, at vi kan reagere på noget som ikke er sket endnu, så prøv at forestille dig, hvor omfangsrig en betydning det har haft for vores verden i dag og hvor stor en indflydelse det har haft på evolutionen gennem tiden. Jeg ville simpelthen, ikke kunne se hvordan at en 6 sans kunne passe ind i billedet. Hverken biologisk eller fysisk.

Men jeg afviser selvfølgelig ikke at muligheden er der. Fra et videnskabenligt synspunkt kan man heller ikke modbevise noget med 100% sikkerhed, men alt dette er jo en "skrøbelig" hypotese, som stadigvæk ikke har specielt meget data til at støtte sig op ad. Jeg tror ikke, at det bliver mere end en hypotese, men jeg står gerne klar til at æde min ord igen, fordi naturens verden bliver ved med at overraske os.

_________________
“The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.”
Neil deGrasse Tyson

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2012 12:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 apr 2009 13:09
Indlæg: 633
http://www.putlocker.com/file/93090B574127DE1E
Her var et link til dokumentaren "I Am"
Citat:
Director Tom Shadyac speaks with intellectual and spiritual leaders about what's wrong with our world and how we can improve both it and the way we live in it.

_________________
Har festen varet for længe? Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm. Tryk på mig!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 sep 2013 05:03 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 sep 2013 04:25
Indlæg: 2
Geografisk sted: København
Som de fleste sikkert har fået at vide i deres opvækst, find ud af hvad du er god til, alle er gode til noget. Det er ikke sikkert alle er lige gode til de samme ting. Hvad er du god til ? Hvilke evner har du ?

Det er min påstand at mennesket kan spå, det er en egenskab som alle kan i mere eller mindre grad. De mennesker der har denne evne stærkest er kun hver 12. menneske, altså 1/12 del for at du er dygtig til at spå. Derfor er det min påstand at når de laver disse forskninger er det svært at påvise, med mindre man kan finde ud af hvilke personer der har evnerne og så tjekke disse personer udlukkende i samme testgruppe.

Dem der kan spå, har normalt også andre evner inden for samme område. Det kan fx. være telepatiske evner, flytte ting med tankens kræft osv. At spå er vel også lidt i stil at få varsler. Og hvor god man er til at lytte til disse varsler har også noget at skulle have sagt, så det er noget med at øve sig i at udvikle vores evner vi har som mennesker hver i sær.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team