Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 maj 2024 20:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 aug 2013 14:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 185302.htm
Citat:
LSD and Other Psychedelics Not Linked With Mental Health Problems, Analysis Suggests


Aug. 19, 2013 — The use of LSD, magic mushrooms, or peyote does not increase a person's risk of developing mental health problems, according to an analysis of information from more than 130,000 randomly chosen people, including 22,000 people who had used psychedelics at least once.


--------------------------------------------------------------------------------


Researcher Teri Krebs and clinical psychologist Pål-Ørjan Johansen, from the Norwegian University of Science and Technology's (NTNU) Department of Neuroscience, used data from a US national health survey to see what association there was, if any, between psychedelic drug use and mental health problems.

The authors found no link between the use of psychedelic drugs and a range of mental health problems. Instead they found some significant associations between the use of psychedelic drugs and fewer mental health problems.

The results are published in the journal PLOS ONE and are freely available online after 19 August.

Symptoms and mental health treatment considered

The researchers relied on data from the 2001-2004 National Survey on Drug Use and Health, in which participants were asked about mental health treatment and symptoms of a variety of mental health conditions over the past year. The specific symptoms examined were general psychological distress, anxiety disorders, mood disorders, and psychosis.

Armed with this information, Krebs and Johansen were able to examine if there were any associations between psychedelic use and general or specific mental health problems. They found none.

"After adjusting for other risk factors, lifetime use of LSD, psilocybin, mescaline or peyote, or past year use of LSD was not associated with a higher rate of mental health problems or receiving mental health treatment," says Johansen.

Could psychedelics be healthy for you?

The researchers found that lifetime use of psilocybin or mescaline and past year use of LSD were associated with lower rates of serious psychological distress. Lifetime use of LSD was also significantly associated with a lower rate of outpatient mental health treatment and psychiatric medicine prescription.

The design of the study makes it impossible to determine exactly why the researchers found what they found.

"We cannot exclude the possibility that use of psychedelics might have a negative effect on mental health for some individuals or groups, perhaps counterbalanced at a population level by a positive effect on mental health in others," they wrote.

Nevertheless, "recent clinical trials have also failed to find any evidence of any lasting harmful effects of psychedelics," the researchers said, which supports the robustness of the PLOS ONE findings.

In fact, says Krebs, "many people report deeply meaningful experiences and lasting beneficial effects from using psychedelics."

"Other studies have found no evidence of health or social problems among people who had used psychedelics hundreds of times in legally-protected religious ceremonies," adds Johansen.

What's the bottom line on psychedelic use?

Psychedelics are different than most other recreational drugs. Experts agree that psychedelics do not cause addiction or compulsive use, and they are not known to harm the brain.

When evaluating psychedelics, as with any activity, it is important to take an objective view of all the evidence and avoid being biased by anecdotal stories either of harm or benefit, the researchers say.

"Everything has some potential for negative effects, but psychedelic use is overall considered to pose a very low risk to the individual and to society," Johansen says, "Psychedelics can elicit temporary feelings of anxiety and confusion, but accidents leading to serious injury are extremely rare."

"Early speculation that psychedelics might lead to mental health problems was based on a small number of case reports and did not take into account either the widespread use of psychedelics or the not infrequent rate of mental health problems in the general population," Krebs explains.

"Over the past 50 years tens of millions of people have used psychedelics and there just is not much evidence of long-term problems," she concludes.

Both researchers were supported by the Research Council of Norway.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2013 16:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2012 15:32
Indlæg: 658
Benzin til de psykedeliske sjæle!
Mon det også gælder brugen af andre psychedelics, DMT eller THC f.eks?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2013 21:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Analysen med referencer kan læses her: http://www.plosone.org/article/info%3Ad ... ne.0063972

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2013 16:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Benzin til de psykedeliske sjæle!
Mon det også gælder brugen af andre psychedelics, DMT eller THC f.eks?



Nu er THC ikke rigtig et psykedelisk stof, men ellers ja. Jeg går da stærkt ud fra det gælder de fleste psykedeliske stoffer, specielt tryptaminerne.

Rigtig fed artikel i øvrigt, tak for den :)

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2013 16:43 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Tror nu heller ikke at det er stofferne som sådan der er med til at stabilisere ens psyke, men nærmere de oplevelser og indsigter man har på stofferne :)

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2013 17:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Tror nu heller ikke at det er stofferne som sådan der er med til at stabilisere ens psyke, men nærmere de oplevelser og indsigter man har på stofferne :)


Lsd har været extremt gavnligt for mig.
Jeg mener nu heller ikke at det er lsd'en i sig selv, men det man lærer om sig selv undervejs, og ved eftertanker, som giver en magten til at lave gode ændringer i sit liv.
Jeg har stort set elimineret den cannabis paranoia verden jeg godt kunne have en tendens til at lulle mig ind i, udelukkende ved at opleve det fra et andet perspektiv, og ved at tænke mig frem til at der er ingen grund til at have det sådan.
Jeg er ikke i tvivl om at jeg ikke havde fået den åbenbaring hvis jeg ikke havde taget lsd.

Jeg indtager stadig de samme mængder cannabis. Jeg er bare helt færdig med at gå og dukke hovedet bare fordi jeg er høj. Det har så betydet at folk begynder at opfatte mig lidt anderledes end de plejer. Det kan jeg i sær mærke på dem som jeg møder på min vej, som ikke kender mig. Jeg får generelt flere gode vibes fra folk, og det må være fordi jeg selv er begyndt at sende flere positive vibes. Det modsatte køn er også begyndt at give mig mere positiv opmærksomhed.
Jeg føler også en mental ro som aldrig før. En ro som jeg har oplevet endnu mere intens på lsd, og den er jeg ligesom stadig i stand til at trække på selv om jeg ikke har taget noget. Det er som en komplet selvaccept og tilfredshed.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team