Abstrakt_Neonlys skrev:
Jeg regnede med at det hovedsageligt var fysikkens velkendte love(gravitation m.m.), som der virkelig blev fokuseret på.
Pensum på et fysik B kursus, vil helt bestemt også behandle newtons 3 love, som en relativt stor del af faget. Derudover burde mekanik, energi, elektricitet og forsimplet atomfysik at blive dækket. Derudover også en hvis portion astronomi, men det fyldte forsvindende lidt i min tid.
Pointen med fysik på gymnasialt niveau er ikke at opnå nogen dybere forståelse for specifikke fysiske principper, men at få et godt kendskab til mange principper i specielt den klassiske fysik.
Hvis du var tilknyttet et hold eller en lære, ville du også have mulighed for at diskutere principper udenfor omfanget af hvad der er pensum.
Abstrakt_Neonlys skrev:
Mine afleveringer harmonerer slet ikke med mine indtryk af faget 'Fysik'
Jeg husker fysik B afleveringer som værende stort set ren algebra og fortolkning af data. Måske lidt differential regning i forbindelse med acceleration og termodynamik, men meget lidt.. Jeg ved ikke om der harmonerer, med dit indtryk af dine egne afleveringer ?
Abstrakt_Neonlys skrev:
[...] hun har haft fysik på A-niveau, og synes stadig at det ser rodet/specielt opstillet ud
Det ser lidt rodet ud, fordi det er opstillet uden hævet / sænket skrift, men hvis man ser bort fra pladder pædagogikken, ser det da ud som ret normale fysik opgaver - en kombination af brug af ligninger og løsning af fysiske problemer.
Jeg er ikke sikker på, at jeg egentligt forstår hvad din problem stilling er; at det er kedeligt, eller at det er svært ?