Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 18:28


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 dec 2014 22:17 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2014 16:08
Indlæg: 29
Geografisk sted: Nordjylland
..


Senest rettet af Abstrakt_Neonlys 15 dec 2020 12:50, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2014 00:25 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Den her side kan måske hjælpe https://da.khanacademy.org/

Ved ikke helt hvad du fisker efter tbh - er det begreberne der føles fjerne? Læser du om time n space n shit lige nu?

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2014 00:31 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2014 16:08
Indlæg: 29
Geografisk sted: Nordjylland
..


Senest rettet af Abstrakt_Neonlys 15 dec 2020 12:51, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2014 03:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2014 20:14
Indlæg: 97
Geografisk sted: Tryptamine lane
"too be honest" tbh

_________________
Gør alt det der gør dig glad, som det primære, der er ikke noget der er forkert, spørgsmålet er om du foretrækker den oplevelse du skaber dig?

"Dream, experience, acknowledge, in undefinable love and light"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2014 13:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
www.frividen.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2014 17:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2013 14:35
Indlæg: 149
nu ved jeg ikke hvor gammel du er og hvor lang tid siden du gik i 9. klasse men en god måde at se forskellen på folkeskole og gymnasiel fysik er at 9. klasse fysik vidst ligger omkring det man ville kalde fysik F hvor du lige nu har har fysik B
hvis man bare tæller er springet helt enormt A B C D E F det er et kæmpe spring så måske det er det der har gjordt at du har det så svært :)

håber jeg bare var en smule behjælpelig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2014 18:13 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
De klassiske naturvidenskabelige fag som kemi, fysik og biologi er rimeligt brede fag. Det er ganske muligt at være interesseret i visse elementer, og være ganske uinteresseret i resten. Hæng på, de skal nok berørere nogle af de ting du finder interessant, og sørg for at følge med alligevel, niveauerne er som regel, og måske særligt i naturvidenskab bygget op på en måde hvor man først lærer de basale/småkedelige ting, for så at bruge disse til at forstå og behandle de mere komplicerede/interessante ting på højere niveau.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2014 18:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 dec 2007 14:57
Indlæg: 128
Geografisk sted: Her og der
Som jeg forstår det du skriver, så er dit spørgsmål i bund og grund hvorfor man ikke lærer avanceret fysik på fysik B. For mig giver det meget god mening: Klassisk fysik er væsentligt nemmere at beskrive matematisk. Desuden er den klassiske fysik jo det vi oplever til hverdag, og er af den grund langt mere intuitivt end f.eks. kvant eller relativitet. Man bliver også nødt til at have grundpræmisserne på plads inden man springer ud i det sværre, og derfor giver det jo god mening at lære basal mekanik og stifte bekendskab med alle de basale koncepter, samtidig med at man får styr på fysikkens metoder, og derefter gå igang med de sværre fysik.

Du kan jo tænke på det som en nødvendighed for at lære det seje fysik, hvis det giver lidt mere motivation. Og ellers må du jo bare læse videre ved siden af din undervisning. Hvis du føler dig sikker i din matematik kan du nok godt kigge på speciel relativitet og forstå matematikken bag hvis du vil have noget med lidt mere gods.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2014 20:23 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2014 16:08
Indlæg: 29
Geografisk sted: Nordjylland
..


Senest rettet af Abstrakt_Neonlys 15 dec 2020 12:51, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2014 20:36 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2014 16:08
Indlæg: 29
Geografisk sted: Nordjylland
..


Senest rettet af Abstrakt_Neonlys 15 dec 2020 12:51, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2014 20:58 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2014 16:08
Indlæg: 29
Geografisk sted: Nordjylland
..


Senest rettet af Abstrakt_Neonlys 15 dec 2020 12:52, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2014 21:02 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2014 16:08
Indlæg: 29
Geografisk sted: Nordjylland
..


Senest rettet af Abstrakt_Neonlys 15 dec 2020 12:52, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2014 21:04 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Abstrakt_Neonlys skrev:
Jeg regnede med at det hovedsageligt var fysikkens velkendte love(gravitation m.m.), som der virkelig blev fokuseret på.

Pensum på et fysik B kursus, vil helt bestemt også behandle newtons 3 love, som en relativt stor del af faget. Derudover burde mekanik, energi, elektricitet og forsimplet atomfysik at blive dækket. Derudover også en hvis portion astronomi, men det fyldte forsvindende lidt i min tid.

Pointen med fysik på gymnasialt niveau er ikke at opnå nogen dybere forståelse for specifikke fysiske principper, men at få et godt kendskab til mange principper i specielt den klassiske fysik.
Hvis du var tilknyttet et hold eller en lære, ville du også have mulighed for at diskutere principper udenfor omfanget af hvad der er pensum.
Abstrakt_Neonlys skrev:
Mine afleveringer harmonerer slet ikke med mine indtryk af faget 'Fysik'

Jeg husker fysik B afleveringer som værende stort set ren algebra og fortolkning af data. Måske lidt differential regning i forbindelse med acceleration og termodynamik, men meget lidt.. Jeg ved ikke om der harmonerer, med dit indtryk af dine egne afleveringer ?
Abstrakt_Neonlys skrev:
[...] hun har haft fysik på A-niveau, og synes stadig at det ser rodet/specielt opstillet ud :)

Det ser lidt rodet ud, fordi det er opstillet uden hævet / sænket skrift, men hvis man ser bort fra pladder pædagogikken, ser det da ud som ret normale fysik opgaver - en kombination af brug af ligninger og løsning af fysiske problemer.

Jeg er ikke sikker på, at jeg egentligt forstår hvad din problem stilling er; at det er kedeligt, eller at det er svært ?


Senest rettet af Randomname 12 dec 2014 21:05, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2014 21:04 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2014 16:08
Indlæg: 29
Geografisk sted: Nordjylland
..


Senest rettet af Abstrakt_Neonlys 15 dec 2020 12:52, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2014 21:12 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2014 16:08
Indlæg: 29
Geografisk sted: Nordjylland
..


Senest rettet af Abstrakt_Neonlys 15 dec 2020 12:53, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2014 22:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Jeg kan trøste dig med, at fysik B ikke rigtig forudsætter fysik C. Jeg sprang også direkte til B i min tid. Så vidt jeg har forstået, er pensum på C-niveau meget skrabet.

Hvad er det der gør det uoverskueligt? Spørger du i relation til opgaven? En god fremgangsmåde er, at skrive alle størrelser og formler op så du har dem overskueligt til rådighed (hvis ikke du kan huske dem) og så starte fra en kant af. Typisk er der få formler der omskrives for at løse de givne opgaver i et spørgsmål, så hvis du hele tiden holder for øje, hvilke fysiske størrelser der ligger bag elementerne i dine ligninger, skal det nok gå stille og roligt frem. Så kræver det bare lidt tid. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2014 00:31 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2014 16:08
Indlæg: 29
Geografisk sted: Nordjylland
..


Senest rettet af Abstrakt_Neonlys 15 dec 2020 12:53, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2014 22:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2010 17:19
Indlæg: 319
Geografisk sted: Nørrebro
Jeg kan virkelig varmt anbefale khanacademy som allerede er blevet bragt på bane - ville bare lige stemme i - det har været en guds gave for mig - både i forbindelse med skole og bare fordi jeg kan li' at nørde og hellere vil lære noget end at se aftenens lorte show i TV og har svært ved at læse i længere tid af gangen...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 dec 2014 02:38 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Ellers er der restudy.dk, som er specifikt rettet mod det gymnasiale pensum, hvis du er villig til at smide lidt penge efter det. Brugte det års tid siden, var en stor hjælp når man lige glemte at møde op, kan kun forestille mig det er blevet bedre.

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2015 22:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 21:50
Indlæg: 128
Geografisk sted: Odense
Er det opgavesættet direkte copy-pastet? Altså sådan du skal besvare på de allersidste spørgsmål med inspiration for hvordan de tidligere opgaver er blevet gennemgået?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team