Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 07:47


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 feb 2016 00:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
I et fejlagtigt forsøg på at beskrive og overhovedet udtale mig omkring det her, må jeg bittert tie! - Eller måske ikke bittert, da jeg er ret imponeret , men ja.
Min hjerne kan slet ikke kapere alle de muligheder det medfører!

Jeg fandt denne artikel på et andet forum og tænkte at jeg ville dele den.
Artiklen redegør kort den nuværende situation og hvilke retninger der forskes i.

https://www.washingtonpost.com/news/innovations/wp/2015/08/11/why-it-matters-that-the-fda-just-approved-the-first-3d-printed-drug/

Selvom teknologien højst tænkeligt vil være stærkt kontrolleret i starten, har jeg en forhåbning om at mennesket i en fjern fremtid 3000 også kan få glæde af den.
-Og forhåbentligt mig selv :wink:


Men for alligevel at forsøge at skabe et fundament for en debat, så tror jeg at det vil revolutionere verden på samme måde internettet gjorde, det vil medføre et nyt plan af kaos, men samtidigt vil det forene og forsone og forhåbentligt derved forbedre situationen, uanset omfanget. Spørgsmålet er så hvorvidt vi lærer at programmere atomer til at opføre sig som hvad vi ønsker, fordi det potentiale jeg opfatter indebærer muligheden for at fremstille organer og derved opnå evigt liv, altså alkymi, hvilket artiklen vist også nævner.
Selvom "blækket" formegentligt vil bestå af de fornødne kemikalier der kræves for at fremstille netop det modellen er forskrevet, således at man ikke bare kan udskrive LSD og DMT i kilovis, lyder det da rimeligt lovende :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2016 22:41 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Så det er egentlig bare en avanceret vægt, der også pakker dosen ind i en pille? :P

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2016 22:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Imp skrev:
Så det er egentlig bare en avanceret vægt, der også pakker dosen ind i en pille? :P

Haha, godt beskrevet :D

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2016 10:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Høh!
-Ja.

Det der dog undrer mig lidt, men egentligt overhovedet ikke berører mig, er om hvorvidt det kan betale sig at fremstille sin medicin således i fht. til alm. tabletproduktion.
Det kan det formegentligt ikke på nuværende tidspunkt.
Det virker lidt overflødigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2016 01:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Det er sgu da meget mere end en avanceret vægt :D Der står at 3d printeren bruger nogle universelle kemiske 'blæk' og laver medicinen udfra algoritmer.

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2016 07:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
MrPlanter skrev:
Det er sgu da meget mere end en avanceret vægt :D Der står at 3d printeren bruger nogle universelle kemiske 'blæk' og laver medicinen udfra algoritmer.


Det er såmænd sandt nok, men det er først i fremtiden;
Citat:
What’s needed, he explains, is a universal set of “chemical inks” as well as a way to 3D print the lab instruments and these chemical inks at the same time


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team