Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg ser stort lammepotentiale i dette stof da rusen er både behagelig, afslappende og påvirker hverken min balance eller reaktionsevne (mærkbart). Desuden er det kanon mod visse typer smerter, bl.a. ondt i kroppen ifm. influenza o.l.
Men er der andre ting, der ville virke lige så godt? Jeg har desværre ikke nem adgang til tramadol, har haft det på recept et par gange, men det er ikke noget jeg ville prøve at "fake" mig til hos lægen.
Kan man få en lignende rus på nogle urter/planter? Eller evt. ved at kombinere noget med kodein?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Himlen over Kronborg
Der er da lige så meget lammerpotentiale i kodein, så hvis du har tilgang til dét, så ser jeg ingen grund til Tramadolen. Men hvis det er så kan DE to sagtens kombineres men vær forsigtig med doserne, især hvis du ikke er tolerant hvilket det ikke lyder som.
Derudover synes jeg du bør læse lidt på tingene og bruge google lidt mere, inden du bevæger dig alt for langt ud i morfika-afdelingen...

Medlem
Brugeravatar

Har googlet rigeligt, og brugt rigeligt af begge substanser så jeg kender deres virkning på min krop i forskellige doser.
Kodein har for mig ikke lige så stort potentiale fordi:
1) rusen (den gode del af den) er alt for kort
2) jeg bliver mere stenet af kodein hvorimod tramadol gør mig mere kvik end sløv
3) kodein giver mig ikke samme behagelige følelse i kroppen og forbedret humør

Mht. tolerance så har jeg prøvet at være temmelig tolerant, hvor jeg måtte tage 3-4 piller á 50mg for at have det lige så godt. Med kodein har jeg max prøvet ca. 150mg ad gangen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Himlen over Kronborg
Okay, så blev jeg bare vildledt af måden du skrev det på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Tramadol har ud over effekt medieret via de opioide receptore nogle monoaminerge effekter til forskel fra mange af de 'traditionelle' opioider. Effekterne aftager dog hurtigt ved fast brug. Jeg tænker det er de monoaminerge-effekter du referer til. Jeg kan ikke lige komme i tanke om nogle opioider, der har lignende effekter ud over måske petidin. Petidins ekstra effekt beror på effekten medieret via acetylcholin AFAIK (ret mig endeligt, hvis det er et andet system).
Jeg kan ikke komme på nogle urter eller planter.

Mht. de doser du skriver. De ligger i hvert fald ikke højt, hvilket jo er godt :) Der er fare for seizures ved høje doser tramadol ved netop pga. stoffets monoaminerge effekt, så lad vær med at gå over 5-6 kapsler af gangen tops. Kodein dosen vil det nok ikke være andet end naturligt, hvis du vil blive nødt til at øge for at føle en effekt.

Medlem

Hvis du vil have et lovligt og IMO bedre alternativ, kan du sende en e-mail til en af de utallige kemi-firmaer rundt omkring i verden, og forespørge om de kan sælge dig noget O-desmethyltramadol. Det er den aktive metabolit af tramadol og er ansvarlig for hovedparten af tramadols opioide effekter, samt at det er ca. 3 gange så potent som tramadol.

Medlem
Brugeravatar

@Adhoc: mener du at det er en "monoamin-receptor" agonist eller at det får nogle monoaminer til at blive frigivet?
Er det evt. en effekt, man kunne efterligne med MAOIer som harmaline, eller vil denne mekanisme have en helt anden virkning?

@Kimmo69: ja, det kunne sq være rart at slippe for at skulle tage prodrugs, det er næppe godt for leveren og gør det hele mindre forudsigeligt... tror dog ikke jeg finder et kemi/medicinfirma, der vil sælge sådan et stof i mindre mængde til en privat.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det bevirker frigivelse af monoaminer: serotonin, dopamin og noradrenalin i varierende omfang.

Medlem

Jeg har hørt at Phenibut er et godt alternativ til benzoer / opiater. Viden må du selv søge dig til.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Kimmo69 skrev:
Hvis du vil have et lovligt og IMO bedre alternativ, kan du sende en e-mail til en af de utallige kemi-firmaer rundt omkring i verden, og forespørge om de kan sælge dig noget O-desmethyltramadol. Det er den aktive metabolit af tramadol og er ansvarlig for hovedparten af tramadols opioide effekter, samt at det er ca. 3 gange så potent som tramadol.

Hahahahha. kan du virkelig i din vildeste fantasi finde frem til at dette kan lade sig gøre for en privat person der ska bruge en lille smule ? Jeg kan ikke

Medlem
Brugeravatar

@extanor: men det kan jeg. Man kan ind i mellem finde O-desmethyltramadol ved diverse RC-forhandlere.

Dedikeret medlem

Citat:
Hahahahha. kan du virkelig i din vildeste fantasi finde frem til at dette kan lade sig gøre for en privat person der ska bruge en lille smule ? Jeg kan ikke

Ind i mellem bliver jeg overrasket over at det ikke er gået op for flere brugere her, at internettet bugner af mere eller mindre diskrete RC-forhandlere. Men det er måske egentlig meget godt, at ikke alle ved det...

Medlem
Brugeravatar

Jeg tænkte lige om efedrin kan have en virkning, der minder om tramadol, evt. kombineret med kodein?
Synes at have læst at efedrin har en noradrenerg virkning...?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
okay, jeg tror ikke på jer ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vordingborg / Ottawa, Canada
Jeg er selv på Tramadol, og jeg kender godt den virkning du beskriver - dog kan jeg også godt selv få den af andre opiater/opioider(dog ikke morfin/kodein - det gør mig også sløv). De opiater jeg også har fået ordineret med samme virkning har været:

Petidin - er blevet nævnt, men det har haft samme virkning på mig i mindre doser. Alt over 300, og jeg er gået kold. :lol:

OxyNorm/Oxycontin - det får jeg i øjeblikket efter en operation, og det er nok det bedste jeg har prøvet i denne gruppe (ud over det meget, meget stærkere, som Fentanyl og Heroin). Jeg bliver afslappet (men ikke sløv), og samtidig ret inspireret og "hyper". Det er bare gode sager.

De fleste opiater har det jo med at gøre én træt, og med nok Tramadol, kan du også blive slået ud - så jeg tror at det er et spørgsmål om styrke og mænde. Og for guds skyld pas på hvis du skal ud og lege med RC... det er såmænd ikke farligere end andre stoffer, men du skal virkelig vide hvad du har gang i og hvad du har med at gøre.

Medlem
Brugeravatar

Hæhæ, OK, tak for infoen :)
Nu tænkte jeg på noget, der er nemmere at få fingrene i end tram...
Mht. RC så er jeg åben over for forslag men helst noget, som der allerede er nogle, der har erfaringer med og som ikke er hjernedræbende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Desværre med de fleste RC'er er der ikke meget troværdighed data på området. Hvis du endelig beslutter at kaste dig ud i noget, så søg information på http://www.bluelight.ru medmindre du vil ta' tjansen med din krop som guinea gris (forsøgsdyr) og være den der oplever, at et stof fx mephedron har langvarig vasokonstriktion og giver lilla lemmer i månedsvis efter.

Medlem
Brugeravatar

Jep, jeg kan sagtens se problematiken omkring RCer.

Det optimale ville nok være "bare" at kunne finde en legitim kilde, der kunne forsyne med tram, petin eller oxy, men det kræver vist forbindelser...

Medlem
Brugeravatar

Er det forresten ualmindeligt at få stimulans-lignende effekt af tram?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej det er meget almindeligt. Jeg tror mest folk oplever det i den lidt lavere ende af doserne.

Uden at være helt sikker tror jeg det er det adhoc forklarer baggrunden for i sit første indlæg her i tråden...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]