Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 12 jul 2025 23:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Psyko> Well de lidt dystre rammer for denne snak har nok en del af skylden, men du har da helt ret, always look on the bright side og 6g lyder da egentlig ikke af alverden ;)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
FarmerJoe Aka. MuscleFy- skrev:
Husk at tage hvad netstof skriver med en ton salt eller to...
Hele deres side er gennemsyret af misinfomation og skræmmekampagne!

Thank you god for psychedelia.dk! :D

Mvh Jonas!

Som jeg skrev før er det ikke den bedste kilde, men jeg har hørt og læst det før. Kan bare ikke finde andre ref.

Titel:
Junior medlem

Johndeer skrev:
Mopedman>>
Jeg hørte at han skulle være død om fredagen - men måske bare mig - så kan ikke helt se sammenhængen med festen i Turbinehallerne lørdag?

Nååh, men en af mine homies var der altså. Ham der døede havde taget 3 røde MX på en gang. MIn ven snakkede med ham udenfor og han skulle efter sigende have været meget underlig(af pillerne) og med skiftende humør fra Amok til loved'up hele tiden... Der var hvist også gået en del tid inden ambulance var kommet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Mopedman skrev:
Johndeer skrev:
Mopedman>>
Jeg hørte at han skulle være død om fredagen - men måske bare mig - så kan ikke helt se sammenhængen med festen i Turbinehallerne lørdag?

Nååh, men en af mine homies var der altså. Ham der døede havde taget 3 røde MX på en gang. MIn ven snakkede med ham udenfor og han skulle efter sigende have været meget underlig(af pillerne) og med skiftende humør fra Amok til loved'up hele tiden... Der var hvist også gået en del tid inden ambulance var kommet.

Tsk, tsk! Slap nu lidt af, hva'. Manden er død i Esbjerg. Festen var i Århus - jeg var der selv. Ergo, din "ven" lyver!

Det er rigtigt, at dødsårsagen endnu ikke er fuldt fastlagt.

Her er artiklen fra JydskeVestkysten, det kan måske bringe lidt klarere lys over sagen:

Forgiftning måske årsag til dødsfald
DØDSÅRSAG: Obduktion fandt ikke nogen sikker årsag til, hvorfor en 21-årig mand lå bevidstløs på Strandbygade lørdag formiddag og senere døde.
Af Heidi Bjerre-Christensen,
tlf. 7912 4631, hbc@jv.dk
Formentlig forgiftning.

Sådan lyder den meget foreløbige konklusion fra Retsmedicinsk Institut i Århus efter obduktionen af den 21-årige mand, der lørdag formiddag lå i kramper på Strandbygade og kort tid senere døde på Sydvestjysk Sygehus Esbjerg.

Ifølge avisens oplysninger blev den 21-årige af kammerater i bevidstløs tilstand båret hen foran værtshuset Havkatten efter at have deltaget i en technofest i en lejlighed i samme ejendom.

Om den 21-årige havde deltaget i festen, ønsker Esbjerg Politi ikke at oplyse om, men det meste af lørdag eftermiddag var politiet beskæftiget i området med vidneafhøringer.

Retsmedicinerens »formentlig forgiftning« kan dække over alle mulige forskellige giftstoffer, herunder spiritus og narkotika af forskellig slags.

– Det betyder helt kort sagt, at man ikke har en sikker dødsårsag. Senere på ugen ved vi formentlig mere, når den foreløbige erklæring omkring de kemiske analyser kommer. De skal enten af- eller bekræfte tesen om forgiftning, siger politikommissær Ole Therkelsen, Esbjerg Politi.

Om dødsfaldet på nogen måde kan relateres til indtagelse af for eksempel stoffet ecstasy, kan kun tiden og eventuelle senere retskemiske undersøgelser vise.

Ole Therkelsen afviste i går spekulationer omkring ecstasy, der er et velkendt, euforiserende stof i forbindelse med technofester.

– Det har jeg ingen som helst kommentarer til i forbindelse med dette dødsfald, siger Ole Therkelsen og fortsætter:

– Men helt generelt er indtagelse af den slags stoffer altid farligt, og noget af det er mere farligt end andet. De, der indtager det, ved sjældent, hvornår det er det ene eller det andet. Desuden er det forskelligt fra person til person, hvad folk kan tåle, konstaterer han.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Alt er giftigt også vand i de forkerte mængder.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ja, men hvis du ved det er vand ved du også, hvor meget der skal til før du dør.

Problemet med de kix de fleste folk er døde af i DK er at folk ikke har vidst, hvad der var i. Folk har ikke vidst, der var pMA i og heller ikke hvor meget. De har måske ikke engang vidst, hvad pMA var og, hvilke faresignaler, der er ved indtagelse af pMA. Her kommer harm reduction ind i billedet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Men man ved jo også det er farligt at sluge 3 kiks på en gang som man ikke kender i forvejen. Ellers er man simplehen for dum. Men rigtig nok en dårlig sammenligning

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Er der ikke nogen der kunne sætte sig for at EZ-teste et eksemplar af denne formodede dræber-kiks? Dex, anyone?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er ikke nogen jeg har hørt om udover denne sammenhæng, men hvis jeg (i et landt hvor pille-test var lovlige) faldt over en, skal jeg da give en melding...

Men igen, jeg er blevet træt af de der små runde, så det er ikke noget jeg gider at opsøge... :)

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Heller ikke jeg, men det handler om at slå et slag for de som bruger dem, så de ikke render og kollapser.

Så ud og find din favoritpusher, og spørg om et eksemplar til testning :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man ruster hvis man drikker vand! :lol:

Medlem

Geografisk sted: Als
Dødsfaldene i forbindelse med ecstasy

Næsten alle dødsfaldene i forbindelse med ecstasy skyldes hedeslag. Dette rammer kun dem, der tager ecstasy mens de danser i timevis under varme og fugtige omstændigheder uden at drikke tilstrækkelig med vand, d.v.s. omstændigheder som ville forårsage hedeslag selv uden et stof.

Læs mere her: http://www.benneke.dk/Kontrollér%20dit%20trip.htm

Med venlig hilsen
Michael Benneke

Child
Psychedelia Hair Overlord
skriver:

Ovenstående link er en rigtig god vejledning i hvordan man undgår fatale skader når man bruger ecstasy, og jeg mener at alle som har i sinde at tage ecstasy bør læse det!

Teksten indeholder et sæt fornuftige retningslinier for vandindtag, hjælp hvis nogen kollapser under dans, et doseringsskema, samt information om hvad der kan gå galt, og hvordan man kan undgå det, eller i hvert fald nedsætte risikoen meget.

Mange tak for det, Benneke!

Jeg vil lige referere noget af det der står om PMA, og føje lidt til selv.

PMA er en forkortelse af Para-Methoxy-Amfetamin, et stof som ind i mellem forekommer i ecstasy-piller. Ved små doser kan det give en virkning som minder lidt om MDMA, men ved blot en lille forhøjelse af dosen kan det være livsfarligt, da det kan forårsage en fatal stigning af kropstemperaturen og blodtrykket. Derfor er det vigtigt at man ikke med det samme tager flere piller ad gangen, hvis ikke man har prøvet dem før og er sikker på at der ikke er PMA i. Nogle af de dødsfald der forbindes med ecstasy, skyldes PMA-holdige piller. De såkaldte "dræber-mitsubishi" indeholdt PMA.

Og lad mig lige gøre opmærksom på at det stadig er aktuelt at være på vagt overfor PMA. Jeg har hørt nogle sige at der ikke længere er nogen der kommer PMA i pillerne efter at det er blevet alment kendt hvor farligt det er. Men ifølge sundhedsstyrelsen er der så sent som i 2. kvartal 2003 fundet en pille med 59mg PMA i!

På Benneke's side er et link til EZ-test, et firma som sælger testkits som gør det muligt at teste indholdet af ecstasy-piller. Disse testkits kan købes betragteligt billigere på denne side, hvis man er registreret bruger på http://www.bluelight.nu . Det er gratis at registrere sig på bluelight.

Chat med sikker kryptering: Brug X-IM eller Hush Messenger.

Jeg beslutter mig til at gå ind, men inden jeg når at gribe efter dørhåndtaget, går døren op af sig selv, og der skyller en varm følelse ind over mig, en følelse af at være velkommen.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Hey jeg har lige været på ibiza en uge men der har ikke stået noget i pressen endnu ?

hyperthermia hvad er det ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
hypertermi (uden a og h på dansk) = overophedning

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Halifaxxx skrev:
hypertermi (uden a og h på dansk) = overophedning

Er du sikker på, at ordet findes i en dansk form endnu? Det står ihvertfald ikke i min Nu Dansk ordbog fra 2001!

Mvh. Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er fordi du skal have fat i en fysiologibog! ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hypertermi kan sådan set også være forfrysninger... Det dækker over temperatur-svingninger udover kroppens grænser.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, hypertermi er overophedning mens hypotermi er nedkøling af kroppen.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Oh!

Jeg bøjer mit hovede i skam... :oops:

Det er jo ikke til at høre forskel på de to ord.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Jeg er født og opvokset i Esbjerg, og jeg har mange venner her nede, så jeg er nede og feste for tiden.

Flere af mine kammerater kendte den afdøde godt, og så vidt jeg forstod på det hele, har han været på krudt i lang tid inden. Det kan i hvert fald have lidt med det at gøre.

Dog har jeg selv fået bare 1 af de røde MX'ere, og jeg må sige, jeg aldrig har oplevet noget lignende. Om det skulle være pMA, skal jeg ikke kunne sige, men den virkede allerede efter 10-15 minutter, og der var virkeligt smæk på.

...jeg ved ikke helt... Det var vel godt - men det var... underligt...

/ ke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]