Dextrose skrev:
Noname > Merck Indexet leverer ikke nogen andre informationer end molekylets fysiske egenskaber.
Jeg mener at der findes en Merck Handbook som lister fysiologiske egenskaber for druqz og deslige.
Du tænker vel på Merck Manual of Diagnosis and Therapy?
Jeg citerer:
"Chloral hydrate is a relatively weak but safe hypnotic. The usual oral dose is 0.5 to 1 g; if necessary, an additional 0.5 g may be given after 1 h. Chloral hydrate is available in capsules and in solutions (with a pungent, unpleasant taste). It can cause tolerance and addiction and induce hepatic drug-metabolizing enzymes."
Desuden kan man læse sig frem til, at der skal doser på 2 - 2.5 g. om dagen til at forårsage afhængighed. At det tager 30 dage at blive afhængig af (diazepam tager til sammenligning 40), og at afhænighed kan behandles med phenobarbital. Jeg skal ikke kunne sige hvordan de er kommet frem til de angiver doser, og tidsrum. Det lyder lidt mærkeligt i mine ører, men ikke desto mindre er det hvad der står (de angiver "Doses producing dependence" og "Time necessary to produce dependence").
Tegn på forgiftning med Kloral hydrat (og kloral amid) inkluderer "drowsiness, confusion, shock, coma; respiratory depression; renal injury, hepatic injury". Følgende behandling gives: "Ipecac emesis; gastric lavage; respiratory support; assessment of concomitant ingestions".
Det sidste afsnit er muligvis ikke så vigtigt, men jeg inkluderede det alligevel. Håber det kan bruges