Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 17:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
tror du ikke det har været farven på blotteret eller lignende som har smagt af noget? :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
TJiLLe skrev:
tror du ikke det har været farven på blotteret eller lignende som har smagt af noget? :)

Muligvis, ved det faktisk ikke :D
Men husker tydeligt det havde en mærkelig lille smag af et eller andet.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg har smagt blotters, som havde en meget kraftig bitter/syrlig/metallisk smag. Dog var disse mærker lidt i den svage ende, så det er udelukket at det var LSD som gav smagen; jeg har tidligere indtaget enormt stærke mærker, som ikke smagte af meget andet end... papir.... Enten var disse, stærkt smagende mærker, tilsat store mængder af en antioxidant med kraftig smag, eller også har producenten med vilje tilsat et kraftigt smagende stof, for at folk skulle tro at mærkerne var enormt stærke. Jeg overvejede f.eks. om det kunne være kinin der var tilsat i små mængder; dette er ret let-tilgængeligt, og et af de mest bittert-smagende stoffer der findes.
m.UNIT> Hvorfor i alverden forestiller du dig at LSD skulle smage kraftigt surt??? At det bliver kaldt for "syre" er misvisende; kemisk reagerer stoffet ikke surt overhovedet. Navnet kommer af gade-forkortelse af "lysergSYRE diethylamid" - da dette for de fleste er et lidt klodset ord at bruge.
Jeg ville være overrasket om LSD havde nogen specielt markant smag overhovedet. Et er i hvert fald sikkert - hvis du kan smage LSD'en, har du helt sikkert fået en VOLDSOM dosis! :P

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Det ville da også være mærkeligt hvis LSD var specielt surt. Tænk bare på hvilken katastrofal effekt, det kunne have på mærkerne, når de blev dyppet i det. Jeg ville da tro, at de nemt kunne gå i opløsning så, eller at farven i det mindste ville flyde ud.

Mvh. Psyko

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Jeg ville være overrasket om LSD havde nogen specielt markant smag overhovedet. Et er i hvert fald sikkert - hvis du kan smage LSD'en, har du helt sikkert fået en VOLDSOM dosis! :P

I PIHKAL er der en historie om en der slikker en smule pulver af en beholder(tror jeg nok det er) i den tro at det er syntetisk psilocybin, hvorefter han finder ud af at det er LSD. Inden han finder ud af hvad det er, fortæller han Shulgin at psilocybinen smager lidt bittert... så helt smagløst er det i hvert fald ikke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]