Psykow> Jeg synes at 2C-B har en RET stejl dosis/respons-kurve - trippet kan få en helt anden karakter hvis blot man ændrer dosis med få miligram. Og ja, jeg mener at 2C-B bør regnes blandt andre kraftige psykedeliske stoffer.
Rent personligt synes jeg at
-20-25 mg = "Socialt" niveau. Man er ikke tydeligt påvirket, og trippet styrer ikke hele din virkelighedsopfattelse. Alligevel pænt mange imponerende visuals, og lettere twisted tankegang.
-25-30 mg = "Normalt psykedelisk niveau". Her bliver det svært for mig at begå mig almindeligt socialt, såsom til koncerter og i byen. Velegnet til tripfester! De visuelle effekter er særdeles kraftige, og i det hele taget er dette niveau mere "special effect"-orienteret end f.eks. LSD. Mindre ændring af tankeflowet, men kraftig påvirkning af sanseindtryk.
-30 mg og op = "Dybt psykedelisk niveau". For mig bliver oplevelsen mere af en meskalinagtig karakter når jeg runder en bestemt grænse dosismæssigt. Tankegangen bliver mere indadvendt, og oplevelserne kan godt virke lige så overvældende som et godt LSD-trip. Det visuelle felt er ren fyrværkeri og farvelade, men det er ikke længere det dominerende ved oplevelsen. Kan give ret spiriuelt orienterede oplevelser hos nogen personer.
...Det er naturligvis vekslende fra person til person hvor meget man skal have, men når først man har nået det rigtigt aktive niveau, skal dosen som regel ikke hæves meget før trippet skifter karakter. Ovenstående er orale doser, og indtaget på én gang. 2X15 mg med 1½ times interval kommer SLET ikke i nærheden af 1X30. Man kan i det hele taget redosere 2C-B med succes flere gange - i modsætning til f.eks. LSD. Hvis blot man tager ca en tilsvarende dosis af initialdosen når man kan mærke at man sikkert er på vej ned igen, kan man holde omtrent samme niveau i ret lang tid. Ikke at dette anbefales, selvfølgelig...
Den korte varighed gør at trippet, næsten uanset intensitet, er til at kapere for de fleste. Og hvis andre reagerer på substansen på nogenlunde samme måde som mig, er det et stof med enormt mange anvendelsesmuligheder.