Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg ved godt at dette stof har været oppe før, jeg ved også at faremomenterne ud over forfrysninger og mangel på ilt, tæller Olney's Lesions. Jeg ved også der er delte meninger om risikoen for at få dette symptom.. Men det som jeg har noget svært ved at finde ud af er hvornår det evt indtræder. Jeg har kigget på de udenlandske sider men syntes ikke at jeg kan finde noget simpelt engeslk som er til at forstå. Derfor vil jeg gerne hører,
Er der nogen eksempler på mennesker der har fået Olney's Lesions?
Er der nogen som kender til storforbrugere der ikke har haft problemer ?
Er der nogen som undlader at bruge det pga skadevirkninger ?

Titel: Risici
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
...Så vidt jeg ved er det aldrig påvist at N2O kan påføre Olney's Lesions, og jeg tror aldrig fænomenet er beskrevet i mennesker - heller ikke ved lang tids kraftig brug af de stoffer der burde være væsentligt mere farlige mht. Olney's. Alle dissociativerne har åbenbart denne teoretiske risiko; i hvert fald PCP, DXM og ketamin. I den originale publikation blev effekten vist nok kun påvist med et kraftigt dissociativ-modelstof, MK-801. Jeg ved ikke om den er påvist i forsøgsdyr med andre, mildere stoffer i klassen siden.
Lattergas til rekreativ brug af og til, tror jeg er ganske risikofrit - i den henseende (OL). Ville de give stoffer ved skoletandplejen som giver hjerneskader?
....Jeg mener at ved GROFT misbrug, kan man få brug for tilskud af vitamin B12.
:P Undertegnede har nok kværnet sin del N2O i tidens løb - men jeg er nok ikke selv i stand til at vurdere hvorvidt jeg har taget skade...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det siges jo også, at Simon Spies havde et narkoseapparat ved sin swimming-pool, og at han på et tidspunkt havde et forbrug af lattergas, der overgik Rigshospitalets narkoseafdelings.

Og han fejlede jo ikke noget :)

Jeg ahr lige et sidespørgsmål, hvorfor refereres lattergas også som NOS ? Især i sammenhæng med biler og tuning generelt.

Senest rettet af Soul_Pitcher 02 mar 2005 14:31, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Er der ikke også noget om at N2O forøger produktionen af hvide blodlegmer i kroppen ?

Så er det jo på en måde sundt ?!?! :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Prom>> amalgam fyldninger (sølvplomber) som man får hos skoletandlægen indeholder da små mængder af kviksølv, så helt uskadeligt er det ikke at gå til skoletandlæge...

Det var egentligt også min opfattelse, men ville gerne lige havde en bekræftigelse. Så kan jeg rigtigt komme igang med at bruge min sifon som jeg fandt brugt i mandags til 25 kr !!!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Soul_Pitcher skrev:
Jeg ahr lige et sidespørgsmål, hvorfor refereres lattergas også som NOS ? Især i sammenhæng med biler og tuning generelt.

NOS er kort for Nitrous Oxide Systems.

NOS udvikler systemer du kan bruge til fremme ydelsen af motoren i en bil ved hjælp N2O, som man blandt andet ser det i Fast and the Furious og lignende film.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
@SoulPitcher

NOS = Nitrous Oxide System. (Er ik helt sikker på stavningen)

Og ja, ved godt det er off-topic

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Aha, jeg blev bare forvirret når folk referede NOS som lattergas. Men det er så i virkeligheden systemet bag.

Jeg takker og bukker.

Titel:
Insane psychedelia user!

Her er en god diskussion (på engelsk): Bluelight: Nitrous Oxide Brain Damage. Det er mit klare indtryk at BilZ0r ved hvad han taler om :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]