Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Nu har jeg gennem et godt stykke tid brugt ghb ifm. fester m.m. Men selv i hverdagen er jeg begyndt at få en vild trang til at mærke effekten...

Nu er mit spørgsmål så... Kan man blive fysisk afhængig af ghb, eller er det bare et spørgsmål om ikke at tænke på det ?

Titel:
Medlem

Ja, man kan godt blive fysisk afhængig af GHB, men hvad forskel gør det dig? Du er vel ikke så tilvænnet, du er nødt til at trappe ned, eller hvad?

http://www.erowid.org/chemicals/ghb/ghb_addiction2.pdf er en god artikel om emnet.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Jeps.. man kan fint blive fysisk afhængig af GHB.

For mig tager det ca. en lille uge med stort forbrug, før det begynder at vise sig.

Før i tiden har jeg dog taget det dagligt i et par måneder uden den mindste afhængighed.

Lidt som om at jo oftere man har kørt hæftige binges, jo hurtigere bliver man afhængig igen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Anjin-san skrev:

Citat:
Du er vel ikke så tilvænnet, du er nødt til at trappe ned, eller hvad?

Jeg er begyndt at drikke næsten hver dag, og har gjort det et par måneder nu... Det er ikke meget, men synes måske det er lidt forkert.

Det jeg oplever er at efter at have sovet 3-4 timer, vågner jeg, umotiveret, men falder da ret hurtigt i søvn igen...

Jeg tror ikke på det kan være helt sundt i det lange løb...

Titel:
Insane psychedelia user!

Som sagt, ja man kan godt blive fysisk afhængig og det giver de samme abstinenssymptomer som alkohol og nervemedicin (benzodiazepiner), hvilke ikke er specielt behagelige. Afhængigheden kan derfor være lige så svær at have med at gøre, hvis man ender der. Man skal dog være påpasselig med tolerancen, da der ikke er stor forskel på en den dosis hvor man får en rus, og den dosis hvor man bliver bevidstløs.

Titel:
In our memories

heh.. jeg tager da ofte knock out doser for at ryge i en 4 timers koma :)

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
TJiLLe skrev:
heh.. jeg tager da ofte knock out doser for at ryge i en 4 timers koma :)

hvorfor? :?:

Titel:
In our memories

hvis jeg skal bruge det til at sove på. F.eks. efter jeg har taget stimulanser.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er meget modereret med dosen...
Jeg har (7-9-13) aldrig gået kold på ghb...
Jeg indtager en enkelt kapsel, når jeg kommer hjem, og så ellers laver de daglige ting. Det er bare så dejligt, når man efter 3 timer ligger i sengen og bare kan slappe max af...

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
heh.. jeg tager da ofte knock out doser for at ryge i en 4 timers koma

Er jeg den eneste der har prøvet at kaste op ud over mig selv efter at have indtaget en knockout-dose GHB? :oops:

IMO får man simpelthen for meget kvalme af at indtage de doser.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Er jeg den eneste der har prøvet at kaste op ud over mig selv efter at have indtaget en knockout-dose GHB?
Nu ikke for at lege mor... men det er faktisk en smule farligt, det med at være komatost lammet og brække sig på samme tid. Man kan simpelthen kvæles i eget bræk, udover det med at indånde mavesyre.

Take care med det lammeri! ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
I min tripgruppe bruger vi aflåst sideleje. Så bliver man hverken kvalt i sit eget bræk eller sin egen tunge.

/karma!

Titel:
Admin
Brugeravatar

Der var heldigvis nogle rare venner der vendte mig om på siden og satte en spand til mig :) I øvrigt har jeg også kun gjort det den ene gang.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Du skal være opmærksom på at negative effekter af langvarige GHB-binges, måske ikke er særligt udforsket.
Ligesom man sandsynligvis først fandt ud af at alkohol gav skader ved kraftigt langvarigt forbrug (skrumpelever) efter folk begyndte at dø, selvom man troede at alkohol var uskadeligt, fordi alle ingen skader fik ved deres lejlighedsvise forbrug.
Jeg siger ikke der er nogle skadelige effekter, men jeg siger jeg nødigt ville være den, der på egen krop opdagede at der var skadelige effekter af hverdagsforbrug - og det er altså set ved fx alkohol.

Better safe than sorry.

Desuden så ville jeg selv stoppe, mens legen var god. Jeg ville synes der var noget galt, hvis jeg var på stoffer hver dag.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu har der ikke været så meget om dette i medierne,bl.a fordi GHB ikke har været på markedet så længe.
Men at blive hooked på det,er nok som skrevet andetsteds noget lign.Benzodiazepiner og alkohol.Jeg syntes jeg kan huske jeg læste at GHB satte sig bl.a på GABA receptorene.

Jeg kender selv et par stykker som er hooked på Benzoer,og før i tiden nogen som var hooked på Barbiturater(en anden stærk downer),og det er aldeles ubehageligt at stoppe når først kroppen har vænnet sig til de stoffer.
Jeg vil mene Opiater er vand ved siden af.Benzoer tager månedsvis,før man bliver sig selv igen,og Alkohol er heller ikke sjovt,selv om det nok går hurtigere.

En ting der er kendt for Benzoer og Barbiturater,er at man under ingen omstændigheder må stoppe cold turkey.Man går i krampe osv.Det gør man sådan set også af Alkohol,men de fleste steder lægger de folk i kunstig coma de første 2-3 dage,kraftigt døllet med f.eks Librium(krampestillende).

Jeg ved ikke hvor længe du har taget GHB,men hvis du kan mærke du har trangen om dagen, og begynder at ryste let,specielt når du har med andre mennesker at gøre,eller i( let) pressede situationer,vil jeg mene den er gal.Det kan også være efter et par dage hvor du intet har taget,og så vågner op svedig om natten f.eks.

Mit bedste bud,hvis den er så gal,er at du taler med din læge så du kan få
den rigtige behandling.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke oplevet kramper, svedture eller lign. Har bare en stærk lyst til bare at mærke en lille effekt, slet ikke at lamme mig selv. Har sgu set for mange ligge med meget svag vejrtrækning og være meget nedkølede, til at det er noget jeg ville gøre.

Men kan kun give jer ret i at jeg nok skal begrænse det til weekender...

Nu drikker jeg sjældent, ryger næsten aldrig hash o.l. Synes at den lille summen man får af ghb er langt bedre, og meget mere energigivende.

Men er der ikke nogle rapporter om skader ved længerevarende regelmæssigt forbrug ?

Titel:
Junior medlem

Ifølge denne rapport fra Erowid kan man vist ende med gynecomastia.. (bitch-tits)

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=4959

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmmm... klamt... Så kan det være jeg får en dejlig A-skål... :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]