Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
HAHA! :lol:

Converge2pi

Hvem har spiced din bong med CRACK!

Jeg tror du skal læse hele tråden igennem ÈN gang til....

Fald lige ned fra din lille lyserøde candyfloss sky!! Acid-head :P

Man føler sig måske ramt fordi jeg stiller spørgsmålstegn ved LSD som et wonderdrug

manglende logisk sans er måske en af LSD's skadevirkninger?
Du er måske et bevis :D

Jeg er kommet med flere henvisninger til både maps og Heffter Research Institute mm.

Hva er DU kommet med? Hvis du ik har andet at byde på

så spar os andre for det ligegyldige intrigante og mudderkastende ordkløvende mund-gejl hvis du ikke har noget reélt at sige

Kritisk sans er måske ikke din stærke side, men prøv at lade være med at få et flip fordi andre stiller spørgsmålstegn ved tingene

Treasture har i det mindste noget at sige, jeg vil meget hellere høre på hvad han har at sige, frem for ligegyldige person angreb, hvis der er mere med dig, så kan du skrive i PM!

Mvh. Astral :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Astral skrev:
Hvem har spiced din bong med CRACK!

Jeg tror du skal læse hele tråden igennem ÈN gang til....

Fald lige ned fra din lille lyserøde candyfloss sky!! Acid-head :P

Man føler sig måske ramt fordi jeg stiller spørgsmålstegn ved LSD som et wonderdrug

manglende logisk sans er måske en af LSD's skadevirkninger?
Du er måske et bevis :D

så spar os andre for det ligegyldige intrigante og mudderkastende ordkløvende mund-gejl hvis du ikke har noget reélt at sige

:?: :roll:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Jeg er enig med converge2pi og dex.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Bizart...
Jeg var tæt på bare at lade Dex tale for mig her.
Men, man ved jo aldrig. Jeg prøver engang.

*
Astral: din kilde henviser til, at LSD har indvirkning på gen-ekspression. Dette er fint. Og jeg citerer mig selv:
Citat:
At LSD "ændrer på udtrykket af gener" kan der vel ikke være nogen tvivl om, at det gør. Det gør alkohol, cannabis, og for den sags skyld også mælk, kød, olivenolie, og sikkert også græs. Det er lidt ligesom at sige, at indtagelsen af glucose "ændrer på udtrykket af gener". Det gør ilt iøvrigt også. Det er vel ikke det, du mener, Astral?
Men det er det åbenbart. Jeg kan oplyse, at det vist er så godt som sikkert, at indtagelse af Aya "forårsager genforandringer", i denne forstand. Mere korrekt hedder det, at DMT og LSD påvirker din fænotype umiddelbart efter brug, som målt ved udvalgte neurostof koncentrationer i udvalgte områder. Dette burde ikke være en overraskelse for nogen med overfladisk forståelse for biologi.

*
Hvad du derpå postulerer er to ting: for det første, at LSD nok er usundt, på én eller anden vag måde:
Citat:
Desuden har jeg også hørt rygter om at det kan påvirke det genetiske på en lidt uheldig måde, jeg kan godt komme med kilder, men prøv at søge om det, så vil du nok finde lidt hist og der...
Citat:
Og så ville det også være rimeligt at antage at LSD måske havde en lignende virkning, men eftersom LSD ikke er naturligt iforhold til menneske kroppen kunne den have en anormaliserende effekt.
Samt en del snak omkring, at "Psykologisk snakker mange brugere om langtidsvirkninger som blandt andet er angstrelateret". Dette er postulat 1. Oveni det kommer så postulat 2:
Citat:
Jeg siger ikke hverken det ene eller andet, jeg siger bare at jeg anser det meget sundere at tage DMT end LSD og Meskalin frem for 2C-B og Svampe frem for Research-Chemicals
Postulat 2 går ud på, at hvilken fænotype, der end måtte resultere af LSD, ikke resulterer af DMT, trods deres mekanisme er tæt beslægtet - den primære forskel værende tilstedeværelse af en MAOI i Aya, hvad der IMO er langt mere "unaturligt" end LSD's ekstragrupper, især betragtet hvor skrøbelig LSD er.

Dette postulat 2 - som du i løbet af to tråde har gentaget opimod en 8-10 gange - har du endnu ikke begrundet længere end glade historier fra folk som har brugt Aya. Du har uddybet med noget teori om, at fordi DMT (hvis mekanisme LSD nøje efterligner) findes i kroppen, så er det sundere for kroppen.

Astral, dette er årsagen til alt postyret. Postulat 1 og postulat 2 er ufunderede, og er langt fra selvforklarende.

*
Hvad angår din 11-linjer lange ad hominem, svarer jeg på det eneste konkrete:
Nej, jeg har til min store ærgelse endnu ikke prøvet LSD. Jeg benytter kun Psilocybin og... Ayahuasca. Mit yndlingsstof.

Jeg forsvarer ikke LSD, fordi jeg elsker det. Eller angriber Aya, fordi jeg hader det. Jeg kritiserer dig, fordi du argumenterer som en Amerikansk forstadskone, og forplumrer debatten. Det er simpel kotume, at når man kommer med kontroversielle postulater, så skal man begrunde dem.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

EDIT: Holder emnet åbent, men der skal virkelig noget saglighed til hvis det ikke skal lukkes igen...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nå. Jeg vil antage ud fra Astrals tavshed på emnet - trods hektisk aktivitet på andre emner udenfor dette, og en lille PM om dette emnes åbenhed - at han simpelthen ikke har nogen data bag sine postulater, men ikke har lyst til at skrive dette.

Ah well.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Undskyld Converge2pi

Jeg tror vi misforstår hinanden...

I de sager som du fremføre, er der ikke tale om nogen postulater, jeg påstår ikke at tingene er sådan eller sådan

Det jeg gør er at jeg kommer med hypoteser, med muligheder, jeg har sagt at det er muligt jeg tager fejl, men vi ved ikke alt endnu, hvis vi allerede vidste alt var der ikke noget nyt at lære, derfor så ser jeg muligheder for at vi i fremtiden vil få flere svar på de pågældende spørgsmål...

Men jeg skal gerne komme med flere henvisninger til abstrakts og lignende hvis du er interesseret, jeg har vidst stadig nogen i ærmet hvis det endelig skulle være ;)

Men lad nu ikke det skille os som vi er uenige i og lad os holde os til hva vi er enige om

Vi elsker begge Ayahuasca, jeg vil blive spændt på at se hva du synes om LSD når du har prøvet det, så kan du jo sammenligne, jeg vil meget hellere høre din personlige oplevelse end at vi diskutere noget som vi aligevel ikke kan finde helt svar ud af på nuværende tidspunkt

Hvor meget erfaring har du foresten med Ayahuasca? Er meget interesseret da det primært ved siden af den fede er det jeg tager, tager stort set ikke andet (udover diverse kost-tilskuds-præparater ;)

Mvh. Astral

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Cool nok, vi er vist på bølgelængde igen. :)

Det, som i hvert fald jeg bliver rørt over er, at det virker som om du siger at der er godt grundlag for at forvente, at LSD er skadeligt i forhold til Aya, på det grundlag at sidstes komponenter forekommer i planter. Hvis du havde fulgt alle dine postulater med hvad du har skrevet for oven - altså hvor usikkert argumentet egentligt er - ville i hvert fald jeg næppe være videre rørt, måske endda været enig. Men kommentarene om at kende folk, der havde "droppet for mange LSD-mærker" og andet gjorde, at du virkede mere selvsikker, end du i ovenstående antyder...

"LSD er nok mere usundt" og "LSD er måske mere usundt" er vel forskellen. Små ord, men stor forskel; især i betragtning af, hvor mange andre, og meget tungere argumenter (eksperimentelle data) der er på banen.

Aya har jeg så kun prøvet 2 gange - det, grundet min enorme respekt for det. It's an annual thing.

Hvad angår LSD triprapporter... well, skal vi sige at I skaffer mærkerne, jeg skaffer rapporten, hæhæ. ;) Jeg venter dog det ville være svært at sammenligne LSD og Aya, dog, da jeg har svært ved at sammenligne Aya v.1 med Aya v.2, og forventer at Aya v.3 bliver noget helt tredje.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hej :)

Ja nu kender vi jo muligvis mere til LSD end til f.eks. Ayahuasca, men dette er jo ikke tilfælde for de indfødte indianere, men de har taget det i et helt andet øjemed og miljø så en sammenligning er temlig svær, men vi vil uden tvivl få meget mere erfaring i fremtiden og så kan vi jo bare se frem til de opdagelser man vil have gjort til den tid

Hva er livet ikke en lang opdagelse :)

Ofte ting som man ikke kendte til før, derfor ændres ens verdensbillede og vi må netop ikke begrænse os i for mange teorier og hypoteser, men være fordomsløse og åbne for hva fremtiden må bringe

Er utrolig glad over at du har fundet respekten for Ayahuasca, jeg har også dyb respekt for denne vidunderlige plante ;)

Men er jo meget i det metafysiske så må nok sige at jeg bruger temlig meget tid på diverse mystiske/esoteriske projekter og Ayahuasca er en af dem :)

Hvilke versioner har du prøvet af Ayahuasca?

Jeg har prøvet en del forskellige Mimosa, viridis og Diplopterys cabrerana med 5-Meo-DMT
Med diverse mere eller mindre traditionelle healende ad-mixture plants, det skulle eftersigende forstærke den helbredende effekt :)

For mig er Aya en medicin mere end et rekreationelt stof, medicin for krop og sjæl/sind ;)

For hver gang er det ligesom det er blevet dybere

Mvh. Astral

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Well, begge mine to Ayahuasca riter har været med Harmala og Mimosa, og det bliver den tredje nok også. Jeg venter ærligt ikke, at jeg får trang til andet end disse to komponenter, sålænge jeg bruger dødsvinen - jeg tager imod andet, hvis det byder sig for mig, men for mig er landskabet af denne, simple sammensætning så vidt forskelligt fra gang til gang, alene grundet min egen udvikling, at tanken om at "prøve noget nyt" slår mig som selvmodsigende.

Men, min respekt for det gør så også, at jeg ikke har så meget lyst til at tale så uddybende om det på et offentligt forum, hvis du forstår. ;) Håber, du er cool med det.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Converge2pi skrev:
Well, begge mine to Ayahuasca riter har været med Harmala og Mimosa, og det bliver den tredje nok også. Jeg venter ærligt ikke, at jeg får trang til andet end disse to komponenter, sålænge jeg bruger dødsvinen - jeg tager imod andet, hvis det byder sig for mig, men for mig er landskabet af denne, simple sammensætning så vidt forskelligt fra gang til gang, alene grundet min egen udvikling, at tanken om at "prøve noget nyt" slår mig som selvmodsigende.

Men, min respekt for det gør så også, at jeg ikke har så meget lyst til at tale så uddybende om det på et offentligt forum, hvis du forstår. ;) Håber, du er cool med det.

Du skulle forsøge dig med Viridis istedet en enkelt gang, må sige at jeg klart foretrækker denne istedet for mimosa.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Converge2pi skrev:

Det kan du tro jeg er cool med, visse ting kan man ikke tale så offentligt om ;)

Ja Mimosa og Harmala er os lige at gå til :)
Klart den nemmeste at tilberede
Fordelen ved Viridis er lidt mindre kvalme men kvalitativt er de lige gode, med hver deres charme...

Forstår dig så ganske udmærket, dette grunder også min egen tilbageholdenhed med at skrive trip rapporter om mine oplevelser, jeg nøjes med evt. at diskutere nogen af de rent tekniske detaljer og måske lidt til...

Selve oplevelsen overgår enhver beskrivelse

Så tror nok vi har det på samme måde ;)

Visse ting må opleves de kan ikke tages til debat

Mvh. Astral

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Converge2pi skrev:
...sålænge jeg bruger dødsvinen ...

Ikke for at være ordkløver, men: Aya = ånd, Huasca ("waska" egentlig) = lian. Folk forveksler det engelske vine (som betyder lian) med wine (vin).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Fenriz skrev:
Converge2pi skrev:
...sålænge jeg bruger dødsvinen ...

Ikke for at være ordkløver, men: Aya = ånd, Huasca ("waska" egentlig) = lian. Folk forveksler det engelske vine (som betyder lian) med wine (vin).

Mener også det udtales: ayahuasca (aye-yah-wah-skah).
http://www.biopark.org/peru/kidder-vine.html

heller ikke for at være ordkløver;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Heh - ja, jeg ved det. Men trods det tager rod i en oversættelsesfejl, så er det med tiden blevet ret udbredt; og da jeg selv shot'er min mimosa kold (isnet), efter kapslede harmala, finder jeg "vin" mere passende end the. Men i sidste ende hænger dette nok sammen med min kristne kultur... jeg forbinder vin med Eucharist.

"Død" er dog en vigtig pointe. I store træk er det synonymt med "ånd" her, selvom man på engelsk ofte oversætter det til "spirit"; mere passende ville måske være "Ghost". Mange ayahuasquero forklarer Synet ved at være det sted, hvor de døde går hen - dyreånderne man ser er altså netop afdøde dyr, der vender tilbage til de større entiteter, hvorfra de er kommet. Deres mytos er fyldt med historier om at kommunikere med de døde, og andet crack.

Og så lyder det jo fedt. ^_^ Ghost Wine.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg tror på deres idéer om de dødes verden og at der er en anden side af tilværelsen som desvære endnu ikke er blevet helt accepteret af naturvidenskaben endnu

Men jeg ser store håb især eftersom at forskningen orienteret omkring ud af kroppen oplevelser stadig udvikler sig

Mvh. Astral

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]