Bizart...
Jeg var tæt på bare at lade Dex tale for mig her.
Men, man ved jo aldrig. Jeg prøver engang.
*
Astral: din kilde henviser til, at LSD har indvirkning på gen-ekspression. Dette er fint. Og jeg citerer mig selv:
Citat:
At LSD "ændrer på udtrykket af gener" kan der vel ikke være nogen tvivl om, at det gør. Det gør alkohol, cannabis, og for den sags skyld også mælk, kød, olivenolie, og sikkert også græs. Det er lidt ligesom at sige, at indtagelsen af glucose "ændrer på udtrykket af gener". Det gør ilt iøvrigt også. Det er vel ikke det, du mener, Astral?
Men det er det åbenbart. Jeg kan oplyse, at det vist er så godt som sikkert, at indtagelse af Aya "forårsager genforandringer", i denne forstand. Mere korrekt hedder det, at DMT og LSD påvirker din fænotype umiddelbart efter brug, som målt ved udvalgte neurostof koncentrationer i udvalgte områder. Dette burde ikke være en overraskelse for nogen med overfladisk forståelse for biologi.
*
Hvad du derpå
postulerer er to ting: for det første, at LSD nok er usundt, på én eller anden vag måde:
Citat:
Desuden har jeg også hørt rygter om at det kan påvirke det genetiske på en lidt uheldig måde, jeg kan godt komme med kilder, men prøv at søge om det, så vil du nok finde lidt hist og der...
Citat:
Og så ville det også være rimeligt at antage at LSD måske havde en lignende virkning, men eftersom LSD ikke er naturligt iforhold til menneske kroppen kunne den have en anormaliserende effekt.
Samt en del snak omkring, at "Psykologisk snakker mange brugere om langtidsvirkninger som blandt andet er angstrelateret". Dette er
postulat 1. Oveni det kommer så
postulat 2:
Citat:
Jeg siger ikke hverken det ene eller andet, jeg siger bare at jeg anser det meget sundere at tage DMT end LSD og Meskalin frem for 2C-B og Svampe frem for Research-Chemicals
Postulat 2 går ud på, at hvilken fænotype, der end måtte resultere af LSD,
ikke resulterer af DMT, trods deres mekanisme er tæt beslægtet - den primære forskel værende tilstedeværelse af en MAOI i Aya, hvad der IMO er langt mere "unaturligt" end LSD's ekstragrupper, især betragtet hvor skrøbelig LSD er.
Dette postulat 2 - som du i løbet af to tråde har gentaget opimod en 8-10 gange - har du endnu ikke begrundet længere end glade historier fra folk som har brugt Aya. Du har uddybet med noget teori om, at fordi DMT (hvis mekanisme LSD nøje efterligner) findes i kroppen, så er det sundere for kroppen.
Astral, dette er årsagen til alt postyret.
Postulat 1 og
postulat 2 er ufunderede, og er langt fra selvforklarende.
*
Hvad angår din 11-linjer lange ad hominem, svarer jeg på det eneste konkrete:
Nej, jeg har til min store ærgelse endnu ikke prøvet LSD. Jeg benytter kun Psilocybin og... Ayahuasca. Mit yndlingsstof.
Jeg forsvarer ikke LSD, fordi jeg elsker det. Eller angriber Aya, fordi jeg hader det. Jeg kritiserer dig, fordi du argumenterer som en Amerikansk forstadskone, og forplumrer debatten.
Det er simpel kotume, at når man kommer med kontroversielle postulater, så skal man begrunde dem.