Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 01:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Hejsa

Jeg har fået ordineret noget Alprazolam fra min læge. Faktisk 3x daglig, som angstdæmpende.

Men jeg bliver altid DØDTRÆT allerede efter 2x0.25mg, så tilsidst droppede jeg lægens ordinering og tager det kun efter behov (6-8x0.25mg/måned).

Jeg har allerede over 60 piller liggende, så jeg ville lige høre om man kunne bruge dem til noget sjovt. De kan bruges til et afslappende comedown efter et trip, men kan de bruges til mere end det ?

Det er næsten 3 uger siden jeg sidst prøvede at bruge dem - i den forbindelse til at forstærke en alkoholrus - og resultatet var en depressionslignende tilstand. Ikke særligt behageligt, man har jo kun lyst til at sove.... :?

Nå, lad mig høre hvad i andre kan sige om det. Jeg ved at den sløvende (søvndyssende) effekt aftager hvis man bruger det meget, men så er spørgsmålet om den effekt man kan opnå kan stå mål med de problemer man e.v.t. kan have med at fravænne sig det igen...??! :?:

Mvh. Dark Sky

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: ret langt ude
Så vidt jeg ved er det et korttids virkende benzodiazepin.
Som du selv har erfaret er de ikke gode som andet end dovners, (eller til at forstærke morfin mm. ).
Lad være med at blande dem med alkahol når du skal ibyen, du ender bare i dommervagten.
Men dagen efter en våd tur i byen, når er bagfuld om morgnen, og bare vil sove, kan de være helt ok...!
Tag det lidt roligt med dem, man kan få nogle grumme abstinenser af dem.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hmm, du har vel ikke fået dem af lægen for at du bare skal tage dem for lamningens skyld... Derfor synes jeg også, at du skal lade dem ligge i skuffen indtil du får et af de tilfælde, eller vente til de går helt over og SÅ kan du bruge dem til at lamme dig i.

Og bruge dem til at falde i søvn på efter en druktur? Dumt forslag, meget dumt forslag... Store mængder alkohol er altså ikke godt sammen med benzodiazepiner, og hvem hulen har brug for noget at falde i søvn på efter druk? Alkohol virker da ganske udemærket...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Du kan sende dem til mig :wink:

Nej, men som Noname siger er det vigtigt, at de ikke blandes med store mængder alkohol da de kan nedsætte vejrtrækningen i kombination.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg skal da også gerne lette din byrde... :D

Jeg har en ven, som er blevet ret glade for dem, han siger at det er vildt dejligt til at falde ned på, efter et trip...

Titel:
Medlem

Nåja, SÅ seriøs var jeg heller ikke i mine planer om at lamme mig i dem, men jeg var bare nysgerrig på hvad man kunne bruge dem til. Overvejelserne om man så skal gøre det eller ej kommer bagefter... :wink:

Og så blev jeg også lidt nysgerrig for at høre om det efter min skuffelse første - og indtil videre - eneste gang for ca. 5 uger siden. Jeg havde drukket lidt ~8 genstande over en aften, og fik så den ide at jeg ville prøve at tage noget benzodiacepin (jeg tog kun én enkelt 0,25mg tablet) - men resultatet var sådan set bare TRÆTHED og en mere eller mindre moderat depressionsfølelse. :?

Ikke lige den virkning jeg havde forventet (trætheden jo, men ikke det med depressionsfølelsen), efter hvad jeg har hørt herinde - og andre steder. Lige nu fatter jeg ikke at der er nogen der kan lide at misbruge det, for SÅ fedt er det ikke at være træt. Jeg HADER bare medicinsk træthed! :evil:

Men så ville jeg høre om det er fordi man skal tage mere for at få den behagelige effekt ? Men så bliver man vel også bare ENDNU mere TRÆT ?!

Hehe, ja jeg kunne jo også give dem væk....det kunne i lide. :D Men så tror jeg mere at det bliver noget i retning af det, som du nævnte, Noname - at vente og så tage det lidt med ro. Pillerne kan jo holde sig til en gang i maj måned næste år ifølge pakningen - men jeg gætter på at de fint kan holde sig længere ?! Ret mig lige hvis jeg tager fejl.

Og så tak for svarene, allesammen.

Mvh
Dark Sky

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Dark Sky > Nu skal du huske på, at folk reagerer forskelligt på de samme stoffer. Jeg er ikke længere så vild med alkohol+benzodiazepin kombinationen, men dengang jeg legede med den, så tog jeg altid benzodiazepinerne (i dit tilfælde alprazolamen) inden jeg begyndte at drikke. Nogle gange redoserede jeg så benzo'erne undervejs, det skal dog lige tilføjes at det kan være farligt pga. synergieffekten.
Desuden er faren for at du får blackout og kommer til skade rimeligt stor.

Angående trætheden så har jeg engang læst (muligvis i Rusmidlers Biologi) at alkoholen eliminerer benzo'ernes sløvende effekt.
Ihvertfald til en hvis grad.

Mvh. Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]