Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 21:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

Madpilot skrev:
i ville vel skrive det samme hvis jeg skrev svampe istedet for lsd, ik?

Jo det gælder for de fleste hallucinogener.

Titel: !!!
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Dem jeg kender (2) der har fået et bad trip, og i den enes tilfælde en "psykose", har begge været i en form for nedtursperiode.
Sådan som jeg oplever det, har det noget at gøre med de tanker du går og gemmer på. Den ene havde netop oplevet et dødsfald af nærmeste ven, og troede fejlagtigt at et par mærker kunne sende ham ovenpå igen, men, har han fortalt, hele hans hoved var tømt, og det eneste han kunne tænke på, var død og lig, som lå over alt hvor han kiggede.

Hvis du er usikker tror jeg du skal vente lidt, og i hvert fald første gang; vær sammen med nogle rigtig gode venner, som du har det trygt ved, og stoler 100% på.
Tag det med åben pande i stedet for frygt, så er det som oftes en fed oplevelse

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg ville sådan set ikke mene at der var noget galt i at han tog et syretrip efter sin vens død. Det er mere hans indstilling til stoffet (at få optur på) og hans håndtering af trippet der går galt. Hvis han brugte stoffet rigtigt, ville det måske have givet ham en optur på efter trippet, eller i det mindste fået ham afklaret med mange ting.

Jeg har flere gange brugt LSD og svampe under meget slemme nedture, hvor jeg har fået det fantastisk efter trippet. Men det har absolut også kostet sved på panden og blod på hænderne under selve trippet, hvis man kan sige det sådan (mange ville nok kalde det for et badtrip, men det tror jeg personligt ikke på).

Treat it with the respect it deserves or else it will fuck you up.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har før taget et trip umiddelbart efter et dødsfald, og det hjalp mig absolut til at integrere og bearbejde hændelsen... Men det var igen ikke for at "få optur på" at jeg gjorde det.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

aliaarhus skrev:
Jeg ville sådan set ikke mene at der var noget galt i at han tog et syretrip efter sin vens død. Det er mere hans indstilling til stoffet (at få optur på) og hans håndtering af trippet der går galt. Hvis han brugte stoffet rigtigt, ville det måske have givet ham en optur på efter trippet, eller i det mindste fået ham afklaret med mange ting.

Jeg har flere gange brugt LSD og svampe under meget slemme nedture, hvor jeg har fået det fantastisk efter trippet. Men det har absolut også kostet sved på panden og blod på hænderne under selve trippet, hvis man kan sige det sådan (mange ville nok kalde det for et badtrip, men det tror jeg personligt ikke på).

Jeg er helt enig. Det er klart et spørgsmål om indstilling. En indstilling han troede han havde, og løj måske for sig selv. Jeg siger ikke det sker hver gang, slet ikke, men at det er under de omstændigheder, oplever jeg, at det kan ske.

Titel:
Medlem

Måske er det vigtigt at pointere, at dem der har sagt de kan finde på at tage psykedelika under depressioner/nedture er erfarne psykonauter. Personligt vil jeg altid fraråde folk der har nedtur til at holde sig fra psykedelika, især hvis det er første gang.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Madpilot skrev:
i ville vel skrive det samme hvis jeg skrev svampe istedet for lsd, ik?

jo

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg har haft "bad trip".. Men det var mere eller mindre fordi jeg ikke kunne fokusere på den samtale de andre jeg trippede med kørte..

Så bagyndte jeg at føle mig udenfor og at jeg ikke sagde noget gjorde at jeg følte mig mere eller mindre "overflødig" socialt set.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
$todder skrev:
Jeg har haft "bad trip".. Men det var mere eller mindre fordi jeg ikke kunne fokusere på den samtale de andre jeg trippede med kørte..

Så bagyndte jeg at føle mig udenfor og at jeg ikke sagde noget gjorde at jeg følte mig mere eller mindre "overflødig" socialt set.

Forkert setting ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Forkert setting, forkert set ift. stoffet. :)

Entheogener til at forøge gruppe hygge/samvære, er IMO lidt ligesom alkohol til at sidde og læse for sig selv.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg vil gerne pointere noget ud. Jeg har haft store psykiske problemer med mit heldbred, men det det er kun visse stoffer jeg har haft badtrip på. Mit første psykadelisk stof var LSD (som jeg har prøvet 2 gange) og der skete intet, havde et fedt trip. Prøvede herefter svampe 2 gange med 2 års mellemrum og begge gange fik jeg mega badtrip, så det holder jeg mig langt væk fra.
Da jeg prøvede LSA (som jeg har prøvet flere gange) fik jeg det rigtig godt og fik positive åbenbaringer som jeg stadig bruger i min dagligdag den dag idad. Det samme gælder med Peyote... Samme positive trip tur. Jeg tror det handler om hvilket stof der passer til en selv, for selvom man har psykiske problemer kan man stadig finde noget der passer til en selv. Bare min mening...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

RedZenTerrorist skrev:
Forkert setting, forkert set ift. stoffet. :)

Entheogener til at forøge gruppe hygge/samvære, er IMO lidt ligesom alkohol til at sidde og læse for sig selv.

Du mener ikke at man skal tage psykedeliske stoffer for at hygge sig med sine venner eller som et socialt hyggestof? Begrund gerne hvis muligt..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Psykedelika er IMO velegnede til mange, sociale situationer.

Men ønsket om at ikke at "føle sig udenfor", at være interessant i andres øjne, ikke at føle sig "overflødig" socialt set, og alle af de andre bekræftelsesritualer som man i daglig tale ofte kalder for "hygge" - dertil er stoffet ikke velegnet. Psykedelika udvider ofte kløften imellem én selv og den almindelige hygger.

Man har IMO den rigtige Set, hvis man er bevidst om og opsøger denne fremmedgørelse fra hverdagens sociale psykose - for dermed at finde stoffets andre forcer. Man har IMO den forkerte Set, hvis man modarbejder dette, og ønsker at forblive "indenfor".

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]