Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

Du er dygtig at du kan tale Fluffy efter munden. Specielt når du selv har forslået et stof som ligger meget tæt op ad natskygger i virkning...

Rosvall har fat i den rigtige ende...
STRAM OP!!! Det er vidst på tide at Dex-skatter svinger pisken!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
Du har ret Rosvall. Pigæblefrø er en deliriant og var ikke et godt forslag til en om som er interesseret i psykedelika. Jeg skrev "psykedelika" og det var en fejl. Jeg havde dog ikke i sinde at direkte anbefale at indtage dem, men nærmere at give et eksempel på hvordan det er svært at anbefale et stof på en anden persons vejne, hvis man ikke ved hvad man leder efter. Det kunne nok være formuleret tydeligere - jeg beklager misforståelsen.

Side emne: Kunne man dog få svar på hvorfor natteskygger er tabu på dette forum? Ligesom alle andre stoffer kan det misbruges, men det udelukker vel ikke, at man godt kan bruge dem forsvarligt, eller for den sags skyld, at man kan diskutere dens virkninger på saglig vis?

Senest rettet af Laus 31 jan 2006 11:38, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Har først set denne katastrofale tråd nu...
rallemulle skrev:
EnternalWheel>> hvordan kan du overhovedet finde på at foreslå noget så farligt! ingen burde tage natteskygger!

Hvor stupid er du lige??? Du har netop selv anbefalet knægten at tage et medicinsk antihistamin. Virkningsmekanismen for stofferne i natskygger (tropan-alkaloider) og for farmaceutiske antihistaminer er den EKSAKT samme! Det eneste jeg kan se som en fordel ved at indtage et farmaceutisk produkt, er at man har styr på dosen - og når Xtreme spørger på den måde, har han nok ikke multi-meget styr over hvor meget det ville være bare nogenlunde forsvarligt at indtage alligevel. Delirianter giver i "gennembrudsdoser" totalt tab af kontrol og hensætter brugeren i en tilstand hvor fantasiverden og virkelighed er så totalt mikset sammen at han kan være til fare for sig selv eller andre - og desuden er der ikke specielt langt fra "aktiv" dosis til livstruende overdosis. Det er IKKE noget jeg føler nogen trang til at opleve.
Xtreme> Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men hvis du læser i tråde omkring det samme emne rundt omkring på boardet, vil du se at der er MANGE som af førstehåndserfaring advarer imod at forhaste sig med at begive sig ud i den psykedeliske verden. Når du engang føler dig (virkelig) klar, ville mit umiddelbare råd være at starte med en let dosis psilocybin-svampe. Varigheden af trippet er tilpas meget lavere end LSD, og man kommer sjældent HELT ud hvor man ikke kan bunde - med mindre man tager meget store doser.

Hvad gør man ved sådan en lortetråd??? Mener I at der skal slettes nogen indlæg med hård hånd??

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Den forunderlige verden!
Citat:
EDIT: Og delirianter giver hallucinationer mens psykedelika giver visuals!
STRAM OP!

hmm.. lige et lille sidespring. Hvad er forskellen på hallucinationer, og visuals?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
EternalWheel skrev:
Side emne: Kunne man dog få svar på hvorfor natteskygger er tabu på dette forum? Ligesom alle andre stoffer kan det misbruges, men det udelukker vel ikke, at man godt kan bruge dem forsvarligt, eller for den sags skyld, at man kan diskutere dens virkninger på saglig vis?

De som har erfaring med natskygger herinde, har oftest nogen ubehagelige historier at fortælle. Desuden må man tage højde for at Psychedelia er et forum hvor mange unge og uvidende samler viden og "inspiration" til hvordan de kan opnå ændrede bevidsthedstilstande. Mange af de nye og unge virker ikke specielt diskriminerende overfor hvilke substanser de indtager, bare det har en effekt. Med de reélle risici der er ved natskygger og andre delirianter, ser jeg det som et unødvendigt emne at sprede over hele forummet. Bevares, jeg er sikker på at du kan finde nogen at diskutere natskygger med sagligt herinde, og det vil der ikke være noget problem i, for det vil sikkert ikke være et typisk emne en ny person herinde bruger som inspiration for sammensætningen af sin weekend-blæser.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
UnoLd skrev:
Citat:
EDIT: Og delirianter giver hallucinationer mens psykedelika giver visuals!
STRAM OP!

hmm.. lige et lille sidespring. Hvad er forskellen på hallucinationer, og visuals?

Hallucinationer er når du selv opfatter dine visuals som realistiske ca.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
EternalWheel skrev:

Jeg vil mene det er fordi at natskygger jo kan være så afsindig farlige at lege med, af den grund at man jo ingen anelse har om % af de tropane alkaloider i planten, det kan variere fra plante til plante, og som bekendt er den dødelige dosis ikke langt fra den, man får en virkning af.
Jeg vil IMO mene det er svært at bruge en så farlig plante forsvarligt.

Til det med hallucinationer vs visuals, så har jeg forstået det sådan her, visuals er farver, geometriske mønstre, alting er "levende", ting der bliver "transformet"( i ved hvad jeg mener, jer der har prøvet psykedelia).
Mens hallucinationer er når man ser ting der vitterligt ikke er der, f.eks man sidder inde på sit værelse, og lige pludselig kommer 4-5 af ens bekendte ind for at sidde at snakke med en i et par timer, men der er ikke nogen mennesker i rummet, men det virker 100% virkeligt, man kan overhovedet ikke kende virkelighed fra hallucinationerne. Det er sådanne ting man kan opleve på et natskygge trip.
Der skulle vist heller ikke være hverken farver eller mønstre på et natskygge-trip, det er helt igennem rigtige hallucinationer, oven i hatten skulle man vist også have meget svært at fokusere med øjnene( f.eks læse en avisoverskrift) mange dage efter.

Thafreak:
Lad nu vær med at tude over vi "sviner" dem der foreslår farlige ting, det er ikke at svine, det er at rette op på potentielt farlige informationer... :!:

Senest rettet af Fluffy McPooch 31 jan 2006 16:13, rettet i alt 1 gang.

Titel: Re: Takker
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg vil godt give *Dr. Phibes* ret i at det er en lille fejl, dog bør man rette sine indlæg før man poster..! Jeg ved godt jeg selv har mange stavefejl, og ofte laver mystiske formuleringer, så det er lidt af en dobbeltmoralsk ting at irettesætte..
Men kan vi ikke sige at i (dex og phibes) kører den videre på PM?

Tilbage til topic..

Xtreme skrev:
Takker for alle de gode svar, men i er stadig velkommne til at skrive mere da jeg aldrig bliver træt af at læse om det :)

Hej Xtreme.. Velkommen til. Håber du har læst lidt hist og her, og måske har fundet et stof du kunne ønske dig at prøve.
Hvis nu denne tråd fucker helt op, må du gerne PM'e mig, da jeg (måske)aldrig bliver træt af at vejlede noobs..
Skriv lidt om hvilke stoffer du selv har prøvet.. alt hvad der har givet en effekt! (Selv cola (sodavand) kan jo få en til at holde til liidt mere end normalt i de rigtige mængder).

/IC

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Kids, don't do drugs!

Jeg vil mene at Prometheus har skrevet hvad der skulle skrives i denne tråd, og med disse ord vil jeg lukke den.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]