Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Mescaline!
Junior medlem

Geografisk sted: Bormholm
Jeg har fået at vide at Mescaline skulle svare til at køre på ren adrenalin - passer det? Jeg har altid været i tvivl om at jeg har turdet at tage det, for jeg er ikke 100% sikker på hvordan det fungere. Kan nogle erfarne hunde dele ud af deres viden? ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Meskalin (Aktivt stof i Kaktus; San Pedro, Peyote) minder på ingen måde om adrenalin (Medicin til kritiske situationer; Anafylaktisk shock, Hjertestop, Septisk shock)
Meskalin er et meget kraftigt hallucinogent stof, og jeg er sikker på at du med hjælp fra vores kære søgemaskine kan finde MEGET mere info om det.. Tjek evt. erowid.org for mere....

Derudover er det ret forkert postet, da der intet syntetisk er over kakti...

Brug søgemaskinen før du poster, og tjek også altid google og erowid!!

Titel:
Insane psychedelia user!

Flex -> Der findes også syntetisk meskalin. Da spørgsmålet ikke omhandler noget omkring kakti eller andre planter, ser jeg ingen grund til at det skulle være postet forkert.

Når du koger en San Pedro kaktus og æder kødet, er det ikke kun meskalinen man bliver påvirket af. Der er et utal af andre alkaloider i kaktus som også giver en virkning.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
My bad...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Treasure skrev:
Når du koger en San Pedro kaktus og æder kødet, er det ikke kun meskalinen man bliver påvirket af. Der er et utal af andre alkaloider i kaktus som også giver en virkning.

Det er korrekt for peyote, men så vidt jeg ved ikke for san pedro. Sidstnævnte bliver som regel omtalt som værende et mere rent meskalintrip, da der netop ikke er ret meget andet end meskalin i som påvirker oplevelsen.

Titel:
Insane psychedelia user!

På erowid står der
Citat:
San Pedro also contains tyramine, hordenine, 3-methoxytyramine, anhalaninine, anhalonidine, 3,4-dimethoxyphen-ethylamine, 3,4-dimethoxy-4-hydroxy-B-phenethylamine, and 3,5-dimethoxy-4-hydroxy-B-phenethylamine. Some of these are known sympathomimetics. Others have no apparent effects when ingested by themselves. It is possible, however, that in combination with the mescaline and other active compounds they may have a synergistic influence upon one another and subtly alter the qualitive aspects of the experience. It is also possible that any compounds in the plant which act a mild MAO inhibitors will render a person vulnerable to some of the above mentioned amines which would ordinarily be metabolized before they could take effect.

Titel:
Dedikeret medlem

Misopfattelsen kan måske komme fra at stoffet adrenochrome, som også kaldes pink adrenalin, kan give hallucinationer.

http://www.erowid.org/chemicals/adrenoc ... sics.shtml

Dette har dog intet at gøre med meskalin.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
3,4-dimethoxy-4-hydroxy-B-phenethylamine

Øhh...det er vist ikke et stof som Vorherre har designet...

Mon ikke det skulle hedde 3,4-dimethoxy-5-hydroxy-B-phenethylamine?

@Sebbah: Bår tjør svinet u´ i gardinet :D

Titel: Virkningen?
Junior medlem

Geografisk sted: Bormholm
Det er for mig fuldkommen ligegyldigt hvilken kategori det går ind under! Jeg vil bare vide hvordan et trip føles. Om du får noia på ved at se ganske normale ting osv.. Altså bare generelt?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Sebbah skrev:
Det er for mig fuldkommen ligegyldigt hvilken kategori det går ind under! Jeg vil bare vide hvordan et trip føles. Om du får noia på ved at se ganske normale ting osv.. Altså bare generelt?

For det første, selv tak for den hjælp alle disse folk har givet dig.

For det andet UTFSE!!!1oneone

Og for det TREDIE: http://www.erowid.org

Eller du kan læse lidt om det her.

Trip rapporter kan læses her.

Senest rettet af c0ne 18 jan 2006 15:22, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Sebbah skrev:

Ja, men det er sgu ikke ligegyldigt for os hvilken kategori et stof falder ind under! Hvis det er fra plantemateriale skal det postes under visionære planter, og hvis det er syntetisk skal det postes i dette forum. Alt andet giver noget unyttigt rod over hele Psychedelia.
Hvorfor i alverden kigger du ikke på http://www.erowid.org inden du poster så dumme spørgsmål som de du har stillet i denne tråd?? Med et minimum af indsats kan du med lidt søgning og selvstændig læsning få besvaret hvad du spørger om uden at belemre folk med ligegyldige spørgsmål, eller at skæmme Psychedelia med lamme, intetsigende poster.
Om man "får noia på af at se på normale ting" osv. er nok en del mere subjektivt end hvad substansen gør; NOGEN bliver paranoide af psykedeliske stoffer generelt, mens andre oftest får smukke, meningsfyldte oplevelser med samme substanser. Der er ingen psykedeliske substanser som automatisk gør folk paranoide.

Junior medlem

Sebbah skrev:

Jeg vil os mweget gerne vide hvad meskalin gør, Og hvordan jeg laver det, !
får man mange halli

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Miks> Hvis du INTET aner om meskalin, hvorfor tror du så du har lyst til at tage det?? Guderne skal vide at det ikke er svært at finde info om dette stof, så det MÅ da være muligt for dig at finde noget på egen hånd, så folk slipper for at servere alt til dig på et sølvfad.

Denne tråd er simpelthen bare for dum til at jeg kan holde ud at se på den længere. Jeg låser den, så den kan få lov til at forsvinde i glemslens tåger.
*LÅST*

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]