Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
jeg har før hørt om det der med at LSD på en måde og til en hvis grad kan kontrolleres, men er der nogle der vil forklare mig lidt mere om hvordan man gør det?. Vil gerne hvis jeg kan komme til det have et noget spirituelt trip uden det hele går ind i et kæmpe virvar af spøgelser og skeletter der kommer frem

Titel:
Insane psychedelia user!

sekstoi skrev:
jeg har før hørt om det der med at LSD på en måde og til en hvis grad kan kontrolleres, men er der nogle der vil forklare mig lidt mere om hvordan man gør det?. Vil gerne hvis jeg kan komme til det have et noget spirituelt trip uden det hele går ind i et kæmpe virvar af spøgelser og skeletter der kommer frem

Kan du så ikke starte et nyt topic og referere til dette? :) Det bliver lidt rodet med 2 diskussioner i et. Alligevel tillader jeg mig at svare. Dine ønsker virker lidt modsatrettede, du vil gerne have et enormt intenst divint trip, men du vil gerne have benene plantet på jorden - does not compute :wink: Set og setting har som altid en del at sige, så hvis du virkeligt planlægger et kraftigt trip, så sørg for at være udhvilet, positiv, osv osv. Du kender med garanti smøren, den står i hvert fald andre steder på dette site.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
sekstoi skrev:

Igen er sproget mangelfuldt, men det jeg mente med at kontrollere det, er at IME kan man noget nemmere gå fra at være på udflugt til den mørke side af månen til en relativ normal tilstand hvis en sådan er påkrævet. Eks. hvis pludselig Moster Gerda banker på døren midt under trippet, hvilket ville være pisse hamrende træls og risikoen skulle gerne være udelukket på forhånd mens man planlægger setting. Men i sådan et worst case scenario, er det lettere at agere 'normal' på syre end hvis man er dybt fårked på svampe.
Noget andet er at trække trippet i en mere spirituel retning, det kan man selv indfluere på de fleste psykedelika IMO, jeg kan kun sige hvad der virker for mig, men kunne være interessant at høre flere bud på. Men for at få de dybe oplevelser kræver det at jeg tripper alene, og er i en set & setting jeg føler mig helt tryg ved (typisk i mit eget hjem, eller et sted i naturen hvor jeg med sikkerhed ved jeg ikke bliver forstyrret), jeg mediterer som regel under onsettet og gerne så langt ind i trippet som muligt også, sætter noget psychedelisk ambient/chillout på anlægget og dæmper belysningen (eller tager mine Mindfold-'briller' på) og forsøger så ellers at slippe kontrollen så vidt muligt og lade stoffet bringe mig hen hvor det vil. Et åbent sind og viljen til at tage imod oplevelsen uanset hvilken retning den går i og hvad den hiver frem er nok essensen IMO. Altså vær indstillet på at suge oplevelsen til dig, uden at forsøge at vurdere eller analysere den mens den står på (det har du dagene og ugerne efterfølgenge til :)) og hav tiltro til at hvor det psykedeliske stof end bringer dig hen er det til dit eget bedste (giver sandsynligvis først mening i retrospekt)

Edit: og hmm ja burde måske ryge i en tråd for sig selv

Titel:
Dedikeret medlem

det lyder jo ret godt og kan du splitte tråden eller er der en anden en der vil gøre det?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Tråd delt op fra emnet "Information om hallucinerende stoffer. (n00b)".

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Personligt har jeg også lettere ved at "blive normal" på lsd, hvor jeg på svampe absolut ikke kan. Trippet er for mig dog lettere at påvirke på svampe, men sådan er vi jo så forskellige :D

Og sekstoi, hvis du -har- nogle skeletter i skabet du ikke vil have frem, så prøv at forhold dig til dem - figurativt kigge lidt ind i skabet, så du ikke bliver overrasket når (hvis) det dukker op. Gav det mening?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Man kan jo oxo selv kontrollere et lsd trip til hvornår det skal stoppe ikke?
Jeg har ihvertfald fået et til at stoppe efter 30 mins
Kan oxo være det var fordi det var noget skod.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
For mig.. Er et syre trip under 200 µg 100% ren psykologisk rejse, mens Psilocybin er halv spirituelt og halvt psykologisk. Dimitri er for mig 100% spirituel, men er derved også 100% mangel på kontrol.
Det jeg mener er, at jo mere psykologisk trippet er, jo nemmere er det at styre.
Jeg vil ikke anbefale noget dog...

/IC

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Infected Cope skrev:
For mig.. Er et syre trip under 200 µg 100% ren psykologisk rejse, mens Psilocybin er halv spirituelt og halvt psykologisk. /IC

Æhh.. jeg tror det er meget individuelt. Jeg føler f.eks. at svampe er nemmere at styre end LSD, og jeg har haft vold-spirituelle oplevelser på 100 µg LSD.

Der er ingen garanti hvor trippet vil føre en. Men stol på substandsen når du tager afsted, og vær åben for hvad der dukker op.

(Og vent så lige et par år endnu Sekstoi! Det var 15 år du var ik?)

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Fanny skrev:
Infected Cope skrev:
For mig.. Er et syre trip under 200 µg 100% ren psykologisk rejse, mens Psilocybin er halv spirituelt og halvt psykologisk. /IC

Æhh.. jeg tror det er meget individuelt.

Infected Cope skrev:
For mig..

Helt enig :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

xh0r63 skrev:
Og sekstoi, hvis du -har- nogle skeletter i skabet du ikke vil have frem, så prøv at forhold dig til dem - figurativt kigge lidt ind i skabet, så du ikke bliver overrasket når (hvis) det dukker op. Gav det mening?

hvordan skal jeg kunne kigge lidt ind i skabet? Jeg ved godt det ville være dumt og åbne skabslågen helt op :wink:

fanny skrev:
(Og vent så lige et par år endnu Sekstoi! Det var 15 år du var ik?)

jo det var det og fanny jeg skal nok vente ret meget med de psychedeliske ihvertfald de stærkere af dem lidt endu :)

Og til resten af jer tak fordi i vil svare på den her tråd skulderklap til det

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
sekstoi:
hvordan skal jeg kunne kigge lidt ind i skabet?

sådan at hvis skabet på et tidspunkt bliver åbnet på fuld gab, er det ikke helt nyt for dig.

jeg kan desværre ikke rigtig uddybe det, selvom jeg bilder mig ind jeg ku' skrive flere tusind linjer om det :?

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
At ville kontrollere et trip er vel et dårligt udgangspunkt. Man KAN ikke kontrollere et trip...det tager en derhen hvor det nu skal og sådan er det. Kæmper man imod så går det galt, så sekstoi, hvis du vil have noget du kan kontrollere så lad være med at tage den slags. Og hvis det er sandt du er 15 år, så vent lige lidt endnu.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
sekstoi skrev:
hvordan skal jeg kunne kigge lidt ind i skabet? Jeg ved godt det ville være dumt og åbne skabslågen helt op :wink:

Altså du ved vel bedst selv om du har nogen skeletter i skabet? Såsom dårlige minder fra barndommen, som du sikkert ikke vil have frem, men som der er stor sandsynlighed for gør det på trip. Som dank siger, så går det galt hvis man kæmper imod, der er grund til sætningen Go with the flow... :wink:
Det måtte jeg også sande sidste gang jeg trippede, men der trippede jeg så også på "forkert" grundlag og uplanlagt, plus at jeg røg en joint på plateau, som jeg IKKE skulle have røget... :!:
Men tror også du skal tage at vente et par år, indtil du er hele psykisk udviklet, men du har prøvet svampe ik... :?:

-Fluffy

Titel:
Dedikeret medlem

dankdawg: jamen havde bare forstået det sådan at man kunne kontrollere det syntes også det lød mærkværdigt :)
Fluffy McPooch: jo jeg har da så :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
sekstoi skrev:
dankdawg: jamen havde bare forstået det sådan at man kunne kontrollere det syntes også det lød mærkværdigt :)
Fluffy McPooch: jo jeg har da så :P

Det giver dig så et udgangspunkt i forhold til lsd IMO, men jeg vil stadig mene at du skal tage at vente et par år, 15 år er IMHO for tidligt at begynde at rode med de ting... :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Fluffy McPooch: det mener de fleste ansvarlige personer vel? undtagen nogle af de andre unge der er kexeklappere o.s.v. og som ikke ved hvad de taler om :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]