Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg var ved at læse 'LSD - The Problem-Solving Psychedelic' - P.G.Stafford & B.H.Golightly og stødte på det her i kapitel 8:
Citat:
Should it seem advisable to terminate the session, a strong phenothiazine-type tranquilizer such as Thorazine (chlorpromazine) is used. An injection of 100 to 200 mg., or 80 to 100 mg. taken orally, brings the subject "down" when an average psychedelic drug dosage has been ingested. For heavier doses, one milligram per microgram (of LSD) is the usual terminant. Some doctors, on the other hand, prefer nicotinic acid (200 to 600 mg.)—in the larger doses to end the session, and in smaller doses to reduce confusion and anxiety. Nicotinic and ascorbic acid (vitamins B3 and C) are increasingly used because they are readily obtainable and there is no danger if an excessive amount is taken. If the intent is simply to ameliorate the session and calm the subject without ending the experience, 20 to 100 mgs. of librium are also considered adequate.

Tilsyneladende skulle ~<600mg nikotinsyre eller X mg ascorbinsyre, kunne stoppe et LSD-trip, nogen der har erfaringer med det? eller har et bud på hvorfor det skulle være effektivt?

Senest rettet af ThirdEyeFlood 14 mar 2006 13:44, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Jeg ville bare lige pointere at citronsyre er ikke det samme som c-vitamin, der kaldes ascorbinsyre :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Silly me...jeg bøjer mig igen i støvet Dr. Phibes :D

Titel:
Flueknepper kongen

Nikotin i sig selv kan ændre et DXM-trip intenst, i hvert fald, med en hel del mindre kropslamhed. (DXM er en nikotinær Ach-antagonist...)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Veritas skrev:
Nikotin i sig selv kan ændre et DXM-trip intenst, i hvert fald, med en hel del mindre kropslamhed. (DXM er en nikotinær Ach-antagonist...)

Det er jo rusmidler der er tale om, og blander man rusmidler sammen, så ændrer det den måde den ene rusmiddel virker på for sig - det siger sig selv :)

Chili, the, chokolade og nikotin - det er i hvertfald de ting, som har ændret mine oplevelser på LSD, 2C-B, 2C-I og svampe i forskellig grad, alt efter doseringen. Har ikke prøvet dem med andre rusmidler. Især store mængder chili er anbefalelsesværdigt på 2C-B/2C-I.

Senest rettet af syreperlen 14 mar 2006 20:52, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Flueknepper kongen

Ali skrev:
Veritas skrev:

Det er jo rusmidler der er tale om, og blander man rusmidler sammen, så ændrer det den måde den ene rusmiddel virker på for sig - det siger sig selv :)

Chili, the, chokolade og nikotin - det er i hvertfald de ting, som har ændret mine oplevelser på LSD, 2C-B, 2C-I og svampe i forskellig grad, alt efter doseringen. Har ikke prøvet dem med andre rusmidler. Især store mængder chili er anbefalelsesværdigt på 2C-B/2C-I.

Yup, men det er vel mest mentale interaktioner eller synergier. Her blokerer det rent faktisk kemisk for det andet stofs virkning :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hvad er nikotin-syre? Hvis det er det samme nikotin som er i tobak, lyder 600 mg da som en ufattelig stor og farlig dosis?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

shinsou skrev:
Hvad er nikotin-syre? Hvis det er det samme nikotin som er i tobak, lyder 600 mg da som en ufattelig stor og farlig dosis?

nikotinsyre = niacin = B3-vitamin, jeg ved ikke hvor stor indholdet af det er i tobak.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hmm, personligt har jeg aldrig oplevet, at et LSD-trip tog af i intensitet bare fordi man kværner nogle appelsiner eller lignende, der jo indeholder rimeligt meget vitamin C.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

noname skrev:
Hmm, personligt har jeg aldrig oplevet, at et LSD-trip tog af i intensitet bare fordi man kværner nogle appelsiner eller lignende, der jo indeholder rimeligt meget vitamin C.

Det er netop også min erfaring, og derfor jeg fandt påstanden ret tvivlsom i første omgang, men er måske et spørgsmål om dosering.
Jeg regner med at æde en go sjat B3 efter 12-13'ne time næste gang jeg leger med syre for at teste påstanden i praksis.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Tjah, en af mine venner har da formået at spise omkring 5 appelsiner i ret rap rækkefølge under påvirkning af LSD og han virkede ikke som om det blev mindre virkningsfuldt.
Men det kan han jo selv melde tilbage med hvis han vil. :)

Mvh Jonas!

Titel: ...
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har selv drukket et stort glas appelsin juice under et syretrip... Det dæmpede trippet utroligt meget.. jeg følte mig nærmest ædru bagefter...

:cry:

drak det ca 2 timer efter jeg havde spist et halvt shiva mærke (måske ca. 80mics) så det var ikke høje doser...

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
SmølfeSkak Aka. Farmer skrev:
Tjah, en af mine venner har da formået at spise omkring 5 appelsiner i ret rap rækkefølge under påvirkning af LSD og han virkede ikke som om det blev mindre virkningsfuldt.
Men det kan han jo selv melde tilbage med hvis han vil. :)

Mvh Jonas!

Jo tak, den herre, jeg skal nok tage over og fortælle videre. :-)

Jeg spiste som Farmer er inde på ca. 5-7 appelsiner under påvirkning af omkring 120 mics LSD, og jeg må indrømme at jeg ikke kunne mærke nogen forskel overhovedet.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg plejer gerne at preloade med vitamin C og -B før stort set alt narkoindtag - man ved jo aldrig hvad der ryger ned i løbet af aftenen.
Typisk 2 gr. C-vitamin og et kraftigt B-vitamin komplex... jeg har sgu heller aldrig oplevet at det har sænket effekten.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]