Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

gode erfaringer med B6 udover syre trips og MDNA? ting som speed eller andet. hashpsykose? whatever??
Afstemning sluttede 13 apr 2006 02:01
JA har gode erfaringer med B6 vitamin vedr. come down på andet end MDMA og psykedeliske stoffer,, 21%  21%  [ 4 ]
Nej det virker kun på MDMA og psykedeliske stoffer. det har ikke effekt på andet. det er din psyke a.mus 5%  5%  [ 1 ]
har ikke prøvet prøvet at tage b6 med noget overhovedet 74%  74%  [ 14 ]
Afgivne stemmer : 19
Forfatter besked
 Titel: B6 (5-htp)
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
:( kunne egentlig godt tænke mig at vide hvad (5-htp) det bruges sammen med for ikke at få den der træls moralsk "tømmermænd" dagen efter

ved det er godt at tage dem før under og efter MDMA og syretrips som LSD...

Men hvad med andre??? såssom GHB, Opiater o.sv.
og hvorfor lige 5-htp ,od MDMA

Har altid haft det meget dårligt dage efter amfetamin, men det har jeg ikke haft hvis jeg har indtaget B6 vitamin før under og efter..

Er det min psyke eller virker det godt mod speed hangover

Senest rettet af A.MUS 24 mar 2006 02:06, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
B6-vitaminerne har da ikke noget med5-htp at gøre?

Hvis du får moralske tømmermænd af at tage stoffer, var det måske en idé enten at afholde dig fra at indtage de stoffer, eller arbejde med hvorfor du får de "tømmermænd" IMO.

Så vidt jeg ved (og jeg er en hat til biologiting, så det er ikke meget) vil 5-htp kun virke i forbindelse med substanser der udløser serotonin, da 5-htp => serotonin. B6 øger ikke dit serotonin-niveau - igen, så vidt jeg ved - men er blot nødvendigt for at du -kan- producere serotoninen.

Senest rettet af xh0r63 24 mar 2006 02:18, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

skulle bare mene at hvis man ikke lige kan fremskaffe 5-htp kan man få det via.. B6 vitaminer hvis man spiser dem i større mængder inden og efter et MDMA trip, netop fordi at tilstrækkelig B6ere sku frembringe serotrin..

Bare hvad jeg har hørt..

Prøv at se andres kommentar på mdma og b6.. om det er en god kombo??

via søgemaskinen..

Men stiller os bare et spørgsmål fordi jeg plejer at få det dårligt amfetamin så rørte det ikke i tre år. af bare en halv streg amfetamin efter jeg ikke havde rørt det i tre år fik jeg rigtig nedtur.. men prøvede alligevel igen en 3 mdr senere og der havde jeg det vildt godt fordi jeg åd en 14-15 B6er dagen derpå og inden..

har ike viden på dette område men det var muligvis dem som virkede på mig.. holder mig normalt langt væk fra amfetamin fordi jeg blev dårlig.. men gør jeg ikke på de b6ere... ved ikke om det var det der gav effekt

Titel:
Ved sq ikke lige med b6 vitamin.. Jeg plejer at tæppebombe mig med div. vitaminpiller og et par lykkepiller det virker sq på det meste, men så vidt jeg ved gør indtagelse af lykkepiller før narko at narkoen ikk virker så godt (afaik) og så vidt jeg ved har b6 vitamin ikk noget med 5htp at gøre..
Er 5htp ikke det samme som lykkepiller, eller er jeg helt forkert på den?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

X-O-o-BaN-Z ¤ skrev:
Ved sq ikke lige med b6 vitamin.. Jeg plejer at tæppebombe mig med div. vitaminpiller og et par lykkepiller det virker sq på det meste, men så vidt jeg ved gør indtagelse af lykkepiller før narko at narkoen ikk virker så godt (afaik) og så vidt jeg ved har b6 vitamin ikk noget med 5htp at gøre..

Vitamin b6 er så vidt jeg ved nødvendigt for at 5-HTP kan metaboliseres videre til serotonin. Og nej, 5-HTP er på ingen måde det samme som "lykkepiller". Ganske vist er formålet med begge dele at øge serotonin-niveauet, men mekanismerne er forskellige, og de to ting kan derfor ikke umiddelbart sidestilles.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg synes nu 5-htp i sig selv (altså uden b6- eller andre vitaminer) har virket fint - men måske mit niveau af B6 i forvejen er nok? (spiser ikke vitamin(-piller))

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

xh0r63 skrev:
Jeg synes nu 5-htp i sig selv (altså uden b6- eller andre vitaminer) har virket fint - men måske mit niveau af B6 i forvejen er nok? (spiser ikke vitamin(-piller))

5-HTP virker også udmærket alene, kroppen bruger bare af det vitamin b6 der alligevel er tilstede. Spiser man 5HTP ofte vil jeg dog tro at b6-tilskud vil øge effekten.

Titel:
yeti skrev:
X-O-o-BaN-Z ¤ skrev:

Vitamin b6 er så vidt jeg ved nødvendigt for at 5-HTP kan metaboliseres videre til serotonin. Og nej, 5-HTP er på ingen måde det samme som "lykkepiller". Ganske vist er formålet med begge dele at øge serotonin-niveauet, men mekanismerne er forskellige, og de to ting kan derfor ikke umiddelbart sidestilles.

Lige lidt selvforsvar.. Jeg siger ikke at b6 vitamin ikke er nødvendigt.. Bare at jeg tæppebomber mig med vitaminpiller (lidt c vitamin, et par multivitamin osv)
Og vidste faktisk også godt at 5-htp ikke er det samme som lykkepiller.. :D
Det var ssri jeg tænkte på, men har sq ikke kunne holde mig fra bongen de sidste par dage og glemmer jævnligt HR selv, så hjernen kører ikke i topfart..
Jeg trækker mine tåbelige ord i mig igen og håber min dårlige undskyldning er god taget.. :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

har røget i 7 år med 30 dages pause som rekord...hash er det perfekte stof hvis man har tømmermænd efter alkohol.. men heller ikke andet

THC ligner et stof, du i forvejen har i hjernen, som hedder "anandamid". Forskerne har først for få år siden opdaget anandamid og ved ikke ret meget om, hvordan det påvirker os. Men noget tyder på, at det er med til at give os en følelse af ro og lykke, som får os til at slappe af. "

bla. derfor syns jeg det er i orden at ryge hvis man får det godt i kroppen af det, og at man kan styre

og spiser ikke vitaminpiller, kun når jeg er på "hårdere" "stoffer"..

Så nej du har kun voldtaget piben i et par dage, så du må være mere kvik end mig :wink:

ved klart at det er 5-htp som virker.. nok ikke B6erne.. men det gendanner vel dit serotrin...
han man serotrin mangel i en periode uden at have taget noget. bruger jeg risolid/stesolid i en uges tid.. det samme gør jeg når jeg har kærestesorg eller andet går mig på...
Dingler på diazapam i 5 dage og så er det ikke så slemt mere, for så er nedturen væk.. nå men iikk mere off topic.. bruger b6 fordi jeg ikk lige kan fremskaffe 5-htp ellers.. ved slet ikke en noget om stoffet udover det "gendanner" serotrinen Og ved os at det ikke er det samme som antipsykotisk medicin...

Ikke for at være hellig, men pas på med lykkepiller/antipsykotisk til comedown

Disse piller er lavet til dem som er syge og tager man lortet for meget uden man er sy så blir man det hvis man laver de combos..

men tror ikke det er så galt hvis kroppen ikke når at vænne sig til det, så er det jo bare som en hammer i hovedet.. sku man anbefale noget skulle det vel være noget i stil med Zyprexa (olanzapin) i mild dosis... et stof sku være bedre til come downs i antipsykotisk men kan desværre ikke huske hvad det heddder.. men ved i måske?? men pas på antipsykotisk medicin som lykkepiller.. de skal være hurtigvirkende og alligevel ikke... har en del venner som er blevet bims i hovedet af at blande anti psy/lykkepiller med andet.. men det er jo forskelligt fra person

jeg vil nu fortrække piller i diazapam gruppen i stedet for lykkepiller, eller en stor fed koger. og har man det ikke så drik dig ned medmindre man hygger sig selvfølgelig. det er jo kun i et par dage man ikk har det alt for godt på enkelte stoffer dagen/evt dagene efter alt afhængig afhvem man er som person

der går 14 dage inden lykkepillen får den effekt den skal ha og der er nedturen jo ovre medmindre man snakker om man har en kraftig afhænighed til et stof, som mig og hash.... ( vil os gerne ha andet) :P

men antipsykotisk medicin oven på en kæmpe blæser... det skal man ikke for mange gange hvis man er lidt sprød over for stoffer og sin tankegang...

:P kald mig idiot, men min opfattelse, pga af erfarinng som jeg har fået ved at se på nogle af mine venner...

og er man en meget indelukket person og hvis man isolerer sig meget er hash det farligste stof.. var meget åben, men efter 7 år har jeg da isoleret og taget mig selv i at være indadvendt og lidt negativ i min tankegang.. når man ryger tænker man jo.. og det dur ikke for mig hvis jeg f.eks har mange problemer i mit liv. så er det bedre med en squish >GHB ellers skal man æde sig lam i bensoer så man sover.. morfin får man det for godt af til man gider at sove hvis det var det man skullle

men har det os fint med at gå og være mig selv.. problemet er jo at man ikke kommer ud og møder nye mennesker.. især en kæreste, medmindre hun selv ryger...har ikke haft en kæreste som ryger hash.. meget fine og pæne piger..og måske er det mine dybe tanker jeg får af at ryge hash som får det til at lykkedes mig at de opsøger mig og så kan man jo snakke sig til alt muligt når man ryger..

Man blir jo på en måde klog.. eller er det "bagklog"

nå men 5-htp og b6. spiste b6 fordi jeg havde hørt at det gjorde stort set det samme som 5.htp gjorde... tager jo fejl så, men han fået min viden her fra sitet..
Aner ikke engang om 5-htp er lovligt

en masse lort og os fakta.. tag hvad i kan bruge, og kender godt typer som kommer et sted som her. de vil undersøge om det er rigtigt hvis de ikke ved det..

Så derfor det med 5-htp og B6 sku ha "samme" effekt kan være en skrøne, og stiller det hermed som et spørgsmål for ikkke at snak om alt mligt som er løgn. det er dødsens at misinformere om "vitaminer" :P

OUT ALLEV

Titel:
Medlem

A.mus man kan købe det mange forskellige steder på nette hvis det er du er intra. Google er din ven.

Titel:
Insane psychedelia user!

For satan, A.MUS. Har du ikke en ævl-knap, som du kan justere ned?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
For satan, A.MUS. Har du ikke en ævl-knap, som du kan justere ned?

:lol: :lol: jo havde motormund igår.. må i undskylde 8)

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Det kan godt være at B6 vitamin, er nødvendig for dannelsen af de enzymer der skal nedbryde nogle psychedeliske stoffer, men hvis du ikke ligefrem er i underskud af disse vitaminer, vil det ikke gøre nogen forskel om du tømmer et glas multitabs (udover selvfølgelig at du vil dø af overdosering af de fedtopløselige vitaminer).

Til produktion af serotonin fra 5-HTP, bruger kroppen B6 vitaminer, og hvis du har spist MDMA, som bekendt virker stimulerende (dvs. også nedsætter appetitten) kan det være en god idé at spise B6 vitminer sammen med sin 5-HTP...
medmindre de psychedeliske stoffer du har spist, faciliterer udløsningen af serotonin, vil det ikke gøre nogen forskel at spise 5-HTP og B6 før eller efter trippet (udover selvfølgelig hvis du har et lavt serotonin niveau når du begynder)
Om nogle normalt kendte psychedeliske stoffer faciliterer udløsningen af serotonin, ved jeg ikke?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]