Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: extacY
Medlem

jeg ved godt man ikke må tale om extacy på det her forum
men jeg skal tage det senere i dag så jeg vil gerne vide noget mere om det inden jeg prøver det så jeg har bare 5 spørgsmål?

1: hvorofr må man ikke snakke om extacy på det her forum?

2: er der nogen der kender et dansk forum hvor man gerne må snakke om extacy?

3: er svampe et bedre rugsmidel end extacy?

4: og hvor farligt er extacy og svampe?

5: jeg har prøvet hash amf og morfin hvad vil i anbefale mig at prøve først extacy ellers svampe?

jeg håber ikke denne her thread strider imod reglerne på dette forum og jeg håber i vil svare hurtigt og detaljeret på forhånd tak snubi,

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
1. Man må gerne snakke om ecstasy, men man må helst ikke diskutere de enkelte ecstasy piller her, med mindre det er en direkte advarsel i tilfælde af at der skulle være nogle farlige piller i omløb.

2. http://psychedelia.dk/forum

3. Det er ikke til at svare på. Det er udelukkende en smagssag.

4. Det er også et lidt svært spørgsmål at svare på. Farligt i forhold til hvad?
Der er en masse ting man kan gøre for at minimere de farer der er forbundet med begge substanser.

5. Jeg vil anbefale dig at starte med at læse en masse om begge ting, og så må du selv bedømme hvad du helst vil starte med. Det afhænger af hvad du gerne vil opnå.

Du kunne starte med at kigge lidt rundt her på siden. Ellers kan du kigge på erowid.org

Her står en masse om ecstasy:
http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma.shtml

Og her er noget om svampe:
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms.shtml

Titel:
Medlem

jeg har brugt næsten hele dagen på at læse om det på det her forum om stoffer og jeg har besluttet mig til at tage det jeg skal tage det sammen med en af mine meget nære venner som jeg føler mig helt tryk ved han siger jeg skal starte med en halv pille så han kan se hvordan det virker på mig jeg ved han har taget rigtig mange stoffer og har en stor viden om det og han kunne aldrig finde på at presse mig så jeg føler mig helt tryk ved at skulle tage det med ham. jeg har købt masser af frugt og sodavand vi skal sidde på hans værelse og tage det så vi bliver ikke forstyrret i hvertfald 13 timer så stoffet kan nå at aftage sin virkning så der ikke er nogen der opdager noget jeg vil bare være sikker på at jeg har taget alle forholdsregler inden jeg tager det hvis der er noget jeg skal vide eller huske på inden jeg tager det så post her hilsen snubi,

forresten jeg fik en deprresion for cirka 2 måneder siden jeg tager følgende piller::

om morgenen: 15 mg cipralex (anti deprresivt medicament)

om aftenen: imazop 20 mg (sovepille/inslumringspille)

om aftenen: tolmin 40 mg (anti deprresivt medicament)

om aftenen: truxal 20 mg (beroligende medicament)

jeg vil bare høre om der er nogen af de medicamenter som gør at det ikke vil være klogt at tage extacy sove pillerne og de beroligende vil jeg selvfølgelig ikke tage men anti deprresiverne bliver jeg nød til at tage.

jeg ved godt at mange siger at en deprresion og stoffer er en meget dårlig blanding men jeg har røget en del bong og sniffet en del amf de sidste par uger og har ingen bivirkninger oplevet endnu og ikke haft nedturer endnu på grund af stoffer jeg har lidt paranoia og hører stemmer nogen gange men havde det også inden det. jeg vil bare være sikker på jeg har taget alle de nødvendige forholds regler og at de piller oven over ikke er farlige at blande med extacy og høre om der er nogen råd jeg skal have med på vejen inden jeg begir mig ud på mit psychadeliske eventyr hilsen snubi,,

og lige en sidste ting jeg hører ekstremt meget techno og er meget facinered af rave kulturen.. men har hørt at de første par gange skal man hører noget stile og roligt musik så det ikke bliver alt for vildt er det rigtig?
ja undskyld de mange spørsgmål men vil bare vide så meget om det som muligt inden jeg tager det

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
du fik en depression for 2 måneder siden, og får stadig medicin? Og nu vil du æde svampe/mdma? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: slap af kammerat, pas på dig selv ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg må sige jeg er enig med thatfreak. Du har for nyligt haft en depression og du tager 4 forskellige slags medicin dagligt. Stemmer er heller ikke noget godt tegn, selv hvis du ikke er generet af det.
Har du prøvet nogen hallucinogener før? Hvis ikke vil jeg mene du skal passe rigtig meget på.

Begge de antidepressiver du får reagerer negativt med MAO-inhibitorer, så hold dig ihvertfald væk fra den slags (det lyder ikke som om du har det i tankerne, men jeg ville lige nævne det for en sikkerheds skyld).
Desuden kan Cipralex mindske effekten af ecstasy, da de begge påvirker serotoninudløsning.

Alt i alt mener jeg det er en dårlig ide. Hvis du endelig vil så pas meget på og tag endeligt ikke for meget, men jeg vil anbefale at du venter til du ikke længere tager medicin.

Et par relevante links:

Cipralex
Tolmin
MDMA og antidepressiver

Titel:
Site Admin

Cipralex hæmmer størstedelen af virkningen fra MDMA, så det er spild af både god hjerne og ecstasy.

Det er ikke en god ide at tage nogen af de nævnte stoffer i din nuværende situation, men hvis du/I er så opsat på det, at I vælger stofferne, bør du tage svampene. Dem vil du få langt mere effekt af end MDMA'en.

MVH
KenIshii

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg synes, du bør tage MDMA fremfor svampe, hvis du har paranoia og hører stemmer. Der er risiko for, at kraftige psykedeliske stoffer kan forværre din tilstand.

edit: MEN jeg synes selvfølgelig slet ikke du skal tage nogen andre stoffer end dem du får på recept af lægen.
Ovenstående er bare et forslag, HVIS du er så stupid at ville tage "et eller andet".

Senest rettet af Zarathustra 02 apr 2006 14:29, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Hvis du har haft en depression for kun 2 måneder siden, så er der kun ét at gøre:

Hold dig fra andre stoffer end dem, som lægen har ordineret(du har i hvert fald ikke fået ordineret for lidt - tværtimod). Du har IMO haft mere end blot en depression, hvis du da ikke fejlmedicineres af doktormanden. Truxal anvendes vel ikke til behandling af depression? Men kan derimod hæmme SSRI´ers kliniske virkning?

Gør dig selv og os andre en tjeneste. Sørg for at blive rask, før du begynder at tvinge dit sind ud i nye lidelser.
Det er blot min mening om denne sag :wink:

God bedring!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]