Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
FlÆmMinG skrev:
En øl eller 2, kan være meget godt. Før trippet, lige til at slappe af.

Det er specielt godt hvis man har gået en hel dag og bar set frem til byturen, så det virkelig pumper i en.. så ka man li dæmpe "nerverne" 8)

Og synes også det er lettere at hapse så, hvis man ik rigtig fatter det :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alkohol fjerner også (for mig) den kraftige kropseufori som mdma giver, og har en tendens til at gøre mig voldig, hvis substanserne godt og vel bliver blandet ;)

Titel:
Flueknepper kongen

Resist skrev:
Alkohol fjerner også (for mig) den kraftige kropseufori som mdma giver, og har en tendens til at gøre mig voldig, hvis substanserne godt og vel bliver blandet ;)

Fatter simpelthen ikke at folk bliver voldelige på stimulanser og alkohol.

I må fanme være nogle scooterfjæs...

@Treasure: Det er et keton. Det ved du jo betyder, det er mere polært. Derfor ringere central virkning end MDMA, men sikkert større perifer effekt = skidt. Beta-oxidering af phenylalkylaminer vil altid resultere i et produkt, som er mindre potent og som de fleste, synes er kedeligere...

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvorfor skulle en større polaritet medføre at den centralstimulerende effekt forøges? Meth-amfetamin er mere potent end amfetamin, men mindre polært...

Jeg kan ikke helt se din logik i sammenhængen mellem polaritet og central/perifer virkende...

Titel:
Flueknepper kongen

Treasure skrev:
Hvorfor skulle en større polaritet medføre at den centralstimulerende effekt forøges? Meth-amfetamin er mere potent end amfetamin, men mindre polært...

Jeg kan ikke helt se din logik i sammenhængen mellem polaritet og central/perifer virkende...

Jeg sagde netop at jo større polaritet = lavere (ringere) effekt. Methylon er b-oxideret MDMA. Derfor er det mindre potent end MDMA.

Ephedrin er mere polært end amfetamin og har større perifer effekt, på trods af nogenlunde identisk affinitet for noradrenerge receptorer.

Titel:
Insane psychedelia user!

Levose skrev:
Treasure skrev:

Jeg sagde netop at jo større polaritet = lavere (ringere) effekt. Methylon er b-oxideret MDMA. Derfor er det mindre potent end MDMA.

Ephedrin er mere polært end amfetamin og har større perifer effekt, på trods af nogenlunde identisk affinitet for noradrenerge receptorer.

Hvis større polaritet giver mindre effekt, hvorfor er meth-amfetamin så mere potent end amfetamin, når amfetamin er mere polært ? Dine paraleller virker ikke umiddelbart logiske - heller ikke mht. ephedrin. Hvis man så gør ephedrin endnu mere polært, lad os nu sige hvis vi smider et fluor-atom på beta-positionen... vil det så være endnu mere perifert virkende? Hvad er din definition overhovedet af hvornår noget er "perifert" virkende ?

Prøv at læs den her artikel også:

Citat:
The benzylic ketone analogs of the psychoactive phenylisopropylamine methamphetamine (MA), MCAT, and of 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA), MDMCAT, were synthesized and compared to the nonketo compounds for their abilities to inhibit reuptake transporter-mediated [3H]serotonin accumulation into human platelets. MCAT inhibited [3H]serotonin uptake into platelets with an IC50 of 33.7 ± 9.0 mM while MA exhibited an IC50 of 11.7 ± 1.0 mM; this difference was not significant. The methylenedioxy-substituted compounds were about 6-fold more potent (p < 0.05) than the unsubstituted compounds in this assay; MDMCAT displayed an IC50 of 5.8 ± 0.7 mM and MDMA had an IC50 of 2.1 ± 0.3 mM. The difference in potency between MDMCAT and MDMA was significant at p < 0.01. These results indicate that beta-keto derivatization of psychoactive phenylalkylamines does not have a major impact on the drugs' ablility to inhibit serotonin uptake and that phenyl ring substitutions can enhance potency.

Titel:
Flueknepper kongen

Treasure skrev:
Levose skrev:
Treasure skrev:

Hvis større polaritet giver mindre effekt, hvorfor er meth-amfetamin så mere potent end amfetamin, når amfetamin er mere polært ? Dine paraleller virker ikke umiddelbart logiske - heller ikke mht. ephedrin. Hvis man så gør ephedrin endnu mere polært, lad os nu sige hvis vi smider et fluor-atom på beta-positionen... vil det så være endnu mere perifert virkende? Hvad er din definition overhovedet af hvornår noget er "perifert" virkende ?

Det er JO LIGE DET DU SIGER! Du siger amfetamin er mindre potent fordi det er mere polært end meth. Jeg siger det samme. Du må satme lige lære at læse.

Citat:
Prøv at læs den her artikel også:

Citat:
The benzylic ketone analogs of the psychoactive phenylisopropylamine methamphetamine (MA), MCAT, and of 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA), MDMCAT, were synthesized and compared to the nonketo compounds for their abilities to inhibit reuptake transporter-mediated [3H]serotonin accumulation into human platelets. MCAT inhibited [3H]serotonin uptake into platelets with an IC50 of 33.7 ± 9.0 mM while MA exhibited an IC50 of 11.7 ± 1.0 mM; this difference was not significant. The methylenedioxy-substituted compounds were about 6-fold more potent (p < 0.05) than the unsubstituted compounds in this assay; MDMCAT displayed an IC50 of 5.8 ± 0.7 mM and MDMA had an IC50 of 2.1 ± 0.3 mM. The difference in potency between MDMCAT and MDMA was significant at p < 0.01. These results indicate that beta-keto derivatization of psychoactive phenylalkylamines does not have a major impact on the drugs' ablility to inhibit serotonin uptake and that phenyl ring substitutions can enhance potency.

Studiet tager ikke højde for blod-hjernebarrieren som kun kan krydses af relativt upolære stoffer. Derimod er der sikkert ingen forskel i fucking blodplader.

Du er altså ude på gyngende grund, treasure.

Titel:
Insane psychedelia user!

Citat:
Det er JO LIGE DET DU SIGER!

Jamen hvis upolære stoffer er mindre potente, hvorfor er... :D

Kan godt se det nu, my bad ;)

Citat:
Studiet tager ikke højde for blod-hjernebarrieren som kun kan krydses af relativt upolære stoffer. Derimod er der sikkert ingen forskel i fucking blodplader.

Nu ved jeg ikke om forsøget er lavet in vito, men ellers har du ret. Det var meget godt spottet :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Levose skrev:
Resist skrev:

Fatter simpelthen ikke at folk bliver voldelige på stimulanser og alkohol.

@Treasure: Det er et keton. Det ved du jo betyder, det er mere polært. Derfor ringere central virkning end MDMA, men sikkert større perifer effekt = skidt. Beta-oxidering af phenylalkylaminer vil altid resultere i et produkt, som er mindre potent og som de fleste, synes er kedeligere...

Nej tværtigmod er faktisk utrolig stille og rolig, forklarer bare hvad 10 øl + mdma gør ved mig.

Men se mdma alene, mmmmjatak kærlighed overalt ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Levose skrev:

:yeah:

-Jeg drikker altid et par øl på comedown. Det hjælper lidt på humøret synes jeg, og så falder jeg også lettere i søvn.

Titel:
Junior medlem

Jeg plejer også lige at drikke et par øller inden en mdma rus.. Jeg drikker mig aldrig bankelam og så spiser et par kiks bagefter selvom det kan være fristende men så ved jeg at jeg ikke vil få det godt.. Har også oplevet hvor at nogle af mine venner bla lalandia herinde fra :D Knækkede sig fordi han blanede de 2 ting for meget sammen :P..
Men han lærte hvist ikke så meget af det hehe..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
for det første er det farligt i sig selv og tage kiks men here fed hehe :wink: :P

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Nu er jeg ikke typen der får wierd kixetrips, tværtimod, jeg får stort set altid dejlige trips. Men de sidste 5 gange jeg har hapset har jeg drukket 5-6 guldbajere inden jeg hapser, og fuck det booster effekten fra kixene.

Jeg skifter dog til vand når jeg hapser, for det sidste jeg vil, er at ende på skadestuen pga. dehydrering (for helvede, vi må sqda snart lære det)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

lukeperry42 skrev:
Jeg skifter dog til vand når jeg hapser, for det sidste jeg vil, er at ende på skadestuen pga. dehydrering (for helvede, vi må sqda snart lære det)

Pjat med dig, det ku da være enormt hyggeligt at ende på skadestuen, specielt hvis ens forældre så også blev underrettet, yehaa.. eller IKKE :?

Vand skal der til, men er det ik også det man ska drikke en masse af alligevel!? Vi ska jo være så sunde :P

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Så kunne man da bliver forkæligt en lille perisde :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
techno-tramperen skrev:
for det første er det farligt i sig selv og tage kiks men here fed hehe :wink: :P

Og for det andet??

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

HopIFjorden skrev:
techno-tramperen skrev:

Og for det andet??

Han fik spist "det andet" 8)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Sorry.. Har en fjern ven der igår lige skulle se min bruger herinde.... HAHA!!.. Blæste unge..
Men undskyld for det der er skrevet i mit ovenstående svar...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

techno-tramperen skrev:
Sorry.. Har en fjern ven der igår lige skulle se min bruger herinde.... HAHA!!.. Blæste unge..
Men undskyld for det der er skrevet i mit ovenstående svar...

Jaja gode undskyldninger er der nok af.. :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]