Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 09:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde Syd
Hej Alle... Nu har jeg læst vidt og bredt om DXM men mangler stadig svar på et par spørgsmål:

1: Jeg ligger ud med 4-5*30 mg i pille-form. Dette skulle ca. være den anbefalede start dosis. Er det bedst at spise alle pillerne "i én mundfuld" (skyldet ned med vand self :) ) ?

2: Bør jeg redosere, da dette er min første erfaring med DXM? I så fald, hvor meget?

3: Vil jeg kunne stå op dagen efter og tage på arbejde kl. 7 om morgenen uden problemer?
Her tænker jeg på koncentrationsbesvær osv. Har også læst noget om en hovedpine, dagen derpå?
Det skal lige siges at indtagelses-tidspunktet bliver ca. kl. 17.

Tror vidst det var det hele...
På forhånd tak...

Mvh. Pro-Psy.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Pro-psy skrev:
Hej Alle... Nu har jeg læst vidt og bredt om DXM men mangler stadig svar på et par spørgsmål:

3: Vil jeg kunne stå op dagen efter og tage på arbejde kl. 7 om morgenen uden problemer?
Her tænker jeg på koncentrationsbesvær osv. Har også læst noget om en hovedpine, dagen derpå?
Det skal lige siges at indtagelses-tidspunktet bliver ca. kl. 17.

Højst sandsynligt ikke

Titel:
Medlem

Sørg for, især ved førstegangsbrug, at lægge en hel dag til at komme dig efter trippet. Gerne en weekend.

Det er utrolig stressende og kan fremprovokere negative tanker, rastløshed og bekymring under indflydelse af specielt psykedelika som DXM, at skulle forholde sig til at man skal noget dagen derpå. Med andre ord: don't.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Har engang spist 15 piller kl 21 om aftenen, for så at stå op kl 6 næste morgen og tage på arbejde... Det var ingen succes! :shock:

Edit: I fremtiden er det nok, at oprette topic 1 gang.. Folk skal nok finde den!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja stoffer før en skoledag er en dårlig idé. Desuden er det dumt at tage 5 piller jomindre det kun er for at test sin resistens overfor stoffet. Rusen vil nemlig svare til en mild alkoholrus, men vil skade en del mere; så man fråder altså ikke bare et par dexofaner for at blive i lidt godt humør. Så hellere grib til bajeren. Hvis man endelig vil tage det for at få en anderledes oplevelse (hvilket man må sige det er) skal man op på 15-20, og kun en håndfuld gange om året, hvis man vil undgå at smadre sit liv.

Men nej i så lav en dose vil du ikke opleve problemer næste dag. Jeg tog selv 40 for et par måneder siden og var ganske forstyrret oppe i hovedet hele natten, men formåede alligevel at komme op ved 7-tiden næste morgen omend i en så dårlig befatning at min mor spurgte til mit helbred hehe.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak for svarene...

Tror bare jeg venter til at jeg "har bedre tid".

Men som nogle nævner er langtids-effekterne måske ikke det værd...
Synes der er en del her på boardet der i tidligere tråde fraråder DXM som rus-middel.

Tænker lidt over det.

Thanks, anyway. :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

LeSeiD skrev:
Edit: I fremtiden er det nok, at oprette topic 1 gang.. Folk skal nok finde den!

Tror du virkelig????? :shock:

Kunne det tænkes at det ikke var meningen?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Jeg tog 10 første gang og fik kun en svag virkning indil jeg redoserede med 10 mere, og så fik jeg en fantastisk oplevelse, men jeg er også meget svært påvirkelig med alle stoffer. Dagen efter var jeg lidt tung i hovedet (måske alle de tanker det havde sat igang) men ikke noget specielt kunne sagtens gå på arbejde. Men husk på specielt hvis du redoserer at trippet varer længe, måske 6-8 timer eller mere.

Du skal nok også være opmærksom på ikke at redosere for tidligt hvis du ikke kan mærke noget, ved mig går der som regel 1½-2 timer inden jeg overhovedet kan mærke det.

Hash, smøger og nikotin tyggegummi kan "booste"/ændre trippet

Prøv og hør musik, jeg har sådan nogle sony "in ear" hovedtelefoner (mdr-ex71) for mig lyder musik helt ufatteligt med de hovedtelefoner og dxm. Det lyder som om man har en hel koncert sal i hovedet og nogle toner nærmest spiller på nerverne i min rygrad, det har jeg kun oplevet på dxm eller lattergas (overvejer nu at kombinere de to for den ultimative musik oplevelse) :)

Senest rettet af Zorglub 24 jan 2007 01:04, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har aldrig redoseret på dextrometorphan. Jeg er af den erfaring, at man bare skal tage dem alle på én gang, få det smæk man får, og så køre resten af natten på dem. Tro mig, tiden går så langsomt, at man ikke har brug for at redosere. Det er i hvert fald min erfaring.

Men hvis det er første gang, så start ud med nogle få piller, få det ud af dem, som du får, og vent til en anden god gang? :)

Titel:
Medlem

Kjær skrev:
Jeg har aldrig redoseret på dextrometorphan. Jeg er af den erfaring, at man bare skal tage dem alle på én gang, få det smæk man får, og så køre resten af natten på dem. Tro mig, tiden går så langsomt, at man ikke har brug for at redosere. Det er i hvert fald min erfaring.

Men hvis det er første gang, så start ud med nogle få piller, få det ud af dem, som du får, og vent til en anden god gang? :)

Sjovt at mange oplever tiden går langsomt, jeg har den stik modsatte oplevelse, jeg synes tiden flyver afsted men jeg kunne også godt blive i den tilstand for evigt så måske er det derfor :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Zorglub skrev:
Kjær skrev:

Sjovt at mange oplever tiden går langsomt, jeg har den stik modsatte oplevelse, jeg synes tiden flyver afsted men jeg kunne også godt blive i den tilstand for evigt så måske er det derfor :)

Ja, okay. Den version af dextrometorphan-rusen har jeg ikke hørt før, men hvis folk har det sådan, så er det da klart, man redoserer. ;)

Titel:
Insane psychedelia user!

Det kan meget vel være fordi ens tidsfornemmelse bliver så forskruet, at nogle føler tiden står stille, mens andre synes den flyver af sted. Nogle gange føler man der er gået flere timer og så kigger man på sit ur og ser at der kun er gået et kvarter. Andre gange føles det som om man lige har lavet noget hurtigt, og så er der gået en time.

I forbindelse med ændring af tidsfornemmelsen synes jeg Shulgins beskrivelser af de gange han har røget hash er umådeligt sjove, og også lidt tankevækkende.

fra PIHKAL:
Citat:
"(...) I remember, at one point, asking Ruth to stay on the line while I went to the office for a piece of paper and a pen, and to note how long I was gone. I wanted to get a current estimate of how long something seemed to take, having her as the objective time-keeper. She said she would hold on and wait for my return. My plan was to start my internal subjective stop-watch and try to deduce just how much time it would take me to reach the office, pick up something, and return to the phone. Then I would get the real elapsed time from Ruth, and divide one into the other to get my "slowing factor".

I put the receiver down on the table and headed in the direction of my office. There will never be a way of reconstructing the myriad thoughts that went through my head as I walked down the hall. One thought did stick in my mind, though. How can a person adress, objectively, the subjective time-passing sense? How could I attend to an internal clock with some accuracy, so that I might give Ruth a really close guess as to just how long my round-trip really took me, subjectively? Estimating seconds by the one-thousand-and one, one-thousand-and-two process was no good, since apparently the flow-of-words clock appeared to be running at about the right rate; it was the elapsed-time clock that was slowed down.

I reached the office, and for the life of me could not remember what it was I had intended to get. I looked around for something that I might be able to use to shed light on one clock or the other. Had I intended to type something? Calculate something? Read something? The world around me was colorful and moving, but - enjoyable as visual synthesis might be - I didn't want to let it take over. I had to stay in verbal contact. Which reminded me that the phone was off the hook and Ruth was at the other end, waiting. I had completely forgotten her, and hoped that she had waited for me.

I made it back, and she was still there.

"Sorry to be so long. I got distracted."
"How long do you think you were away?"
"Twenty, thirty minutes?"
"You were gone one minute, or a few seconds more than a minute."

Titel:
Medlem

Jeg har dog kun erfaring med at redosere en gang, har læst rapporter hvor folk der har redoseret flere gange er røget over i plateau sigma og det er måske ikke så behageligt hvis det ikke er med vilje, så vær varsom med redosering.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
hehe, men du må da lige skrive når du har fået prøvet det så ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Plejer i andre at ku huske meget fra "trippet" eller hva man skal sige?

For jeg har bare ligget i min seng og fattet ingenting, men haft det alt for griner.. Tankerne har nærmest svævet i luften og jeg har været flere forskellige personer, men ka ik huske hva der ellers rigtig er sket :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dansk Elg skrev:

Nej. Jeg har meget svært ved at sætte trippet sammen rent kronologisk. Også derfor jeg ikke tripper på det mere. Jeg kan bedre lide, når jeg kan huske trippet og bagefter analysere og bearbejde det oplevede.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:

det er meget forskelligt... kan huske hvad jeg har lavet. men ikke helt præcist og i hvilken rækkefølge :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har kun en enkelt oplevelse med DXM, men det var "kun" på 10 piller (300 mg), og jeg var RIGELIGT påvirket! I selve rusen havde jeg ikke ønsket at tage flere. Måske vænner man sig til det, men første gang var det rigeligt voldsomt for mig, og jeg kunne næsten ikke gå på mine ben. Måske du bare ville høre det fra fleres sider af sagen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Minimal skrev:
Jeg har kun en enkelt oplevelse med DXM, men det var "kun" på 10 piller (300 mg), og jeg var RIGELIGT påvirket! I selve rusen havde jeg ikke ønsket at tage flere. Måske vænner man sig til det, men første gang var det rigeligt voldsomt for mig, og jeg kunne næsten ikke gå på mine ben. Måske du bare ville høre det fra fleres sider af sagen.

Haha jeg havde det på samme måde, blev næsten nødt til at blive alt tiden i min seng.. for man sejlede noget rundt så snart man rejse sig op.. faldt også et par gange 8) og det var også på samme dose (300 mg)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har du læst denne FAQ af Levose? - Den burde besvare de fleste af dine spørgsmål...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]