Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 09:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Jeg drikker en del kaffe, og nyder også rigtig stærk kaffe når jeg sidder på arbejdet. Men skal ærligt indrømme at den rus jeg får af koffein slet ikke minder om det man kan læse. Jeg bliver sløv, alle tanker forsvinder og en del af de træk der kommer hvis jeg fx. har spist valium går igen. Jeg mærker ikke rigtigt en speedende følelse.

Nogen forklaring?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du indtager tilsyneladende relativt store mængder, hvilket nok er skyld i det man kalder "tolerance". - Deraf manglende effekt.

Desuden: Hvordan kan det være at du nyder at drikke kaffe, hvis du bliver sløv og din hjernefunktion bliver nedsat? - Og så på arbejdet?!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

R. Girk skrev:
Du indtager tilsyneladende relativt store mængder, hvilket nok er skyld i det man kalder "tolerance". - Deraf manglende effekt.

Desuden: Hvordan kan det være at du nyder at drikke kaffe, hvis du bliver sløv og din hjernefunktion bliver nedsat? - Og så på arbejdet?!

Nej ikke helt på den måde. Jeg arbejder hurtigere, da jeg er mere rolig og jeg bliver ikke så let afledt. Har nemmere ved at koncentere mig. Desuden har jeg nok ikke tolerance da det er i perioder. Max 3 dage af gangen og så 2 ugers pause.. Bryder mig ikke om at drikke kaffe fast.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har aldrig rigtig drukket kaffe, og i læseferien fik jeg en dobbelt espresso... Jeg fik et amfetaminlignende rush af det, det var virkelig sært. Men synes nu heller ikke jeg kan koncentrere mig på det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dikki skrev:
Jeg drikker en del kaffe, og nyder også rigtig stærk kaffe når jeg sidder på arbejdet. Men skal ærligt indrømme at den rus jeg får af koffein slet ikke minder om det man kan læse. Jeg bliver sløv, alle tanker forsvinder og en del af de træk der kommer hvis jeg fx. har spist valium går igen. Jeg mærker ikke rigtigt en speedende følelse.

Nogen forklaring?

Jeg har ikke nogen forklaring, men jeg oplever tit at de første kopper kan have en speedende effekt, men hvis man bare bliver ved med at pøle kaffe, så kammer det over og man kan næsten blive dvask af det.

Et gæt: koffein øger dine insulinreceptorers følsomhed og det støvsuger dine blodbaner for blodsukker. Så du er måske lidt speedet men ligger på kanten af en sukkerkold?

Kan man drikke så meget kaffe, at man bliver blæst af virkningen mon? Altså at diverse belønningsstoffer i hjernen giver en decideret desorienterende rus?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:
dikki skrev:

Nogen forklaring?

Jeg har ikke nogen forklaring, men jeg oplever tit at de første kopper kan have en speedende effekt, men hvis man bare bliver ved med at pøle kaffe, så kammer det over og man kan næsten blive dvask af det.

Et gæt: koffein øger dine insulinreceptorers følsomhed og det støvsuger dine blodbaner for blodsukker. Så du er måske lidt speedet men ligger på kanten af en sukkerkold?

Kan man drikke så meget kaffe, at man bliver blæst af virkningen mon? Altså at diverse belønningsstoffer i hjernen giver en decideret desorienterende rus?

Måske? Umiddelbart vil jeg skyde på en kop jeg drikker indeholder 250 mg koffein.. Og jeg får effekten efter ca. 1½ - 2 kopper..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Desuden får jeg en mild form for nystagmus hehe.. Eller hvertfald nemmere ved at praktisere det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nu ved jeg ikk hvad din definition af "speedende" effekt er, men jeg er aldrig blevet hyperaktiv eller superfrisk af at drikke kaffe. Det holder bare lige en vågen en time ekstra. Måske er det bare fordi folk jo reagerer anderledes på diverse stoffer.

Det kan også være at de folk, der har skrevet det du har læst, har en anden referance ramme end dig? uhm, altså at de mener at den øgede koncetration osv. er en "speedende" effekt? :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
dikki skrev:
Jeg arbejder hurtigere, da jeg er mere rolig og jeg bliver ikke så let afledt. Har nemmere ved at koncentere mig.

Måske har du DAMP (kan ikke huske hvad den politisk korrekte betegnelse er for tiden)?

Så vidt jeg ved oplever mennesker med DAMP, at de kan koncentrere sig bedre, når de tager amfetamin/ritalin, fordi de nemmere kan fokusere og koncentrere sig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Zarathustra skrev:
dikki skrev:
Jeg arbejder hurtigere, da jeg er mere rolig og jeg bliver ikke så let afledt. Har nemmere ved at koncentere mig.

Måske har du DAMP (kan ikke huske hvad den politisk korrekte betegnelse er for tiden)?

Så vidt jeg ved oplever mennesker med DAMP, at de kan koncentrere sig bedre, når de tager amfetamin/ritalin, fordi de nemmere kan fokusere og koncentrere sig.

Den har jeg overvejet før for har aldrig problemer med at sove på amfetamin... (:

Har dog ikke de andre karakteriske træk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]