Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 09:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Sovepiller
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omkring jylland!
Min kærestes veninde havde en dag taget en sovepille eller to og bestemte sig istedet af en eller anden grund at holde sig vågen.. Det gjorde at hun fik lettere visionære.. Min kæreste prøvede så en dag og sagde at reolerne begyndte at bølge og tingende på dem sejlede rundt.. Væggene og loftet bulede ind mod dem og pludselig var rummet meget større..

Er der nogen der har en idé om hvad der her kan skyldes. Jeg har ikke fået gjordt det selv endnu, men jeg tror at det er MEGET ufarligt.. Er det placebo, ren sløsighed eller er der noget i nogen sovepiller..

Jeg ved ikke lige hvad dét "sovepillemærke" hed..

8)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Mr-headbanger skrev:
men jeg tror at det er MEGET ufarligt.. Er det placebo, ren sløsighed eller er der noget i nogen sovepiller..

For det første så er sovepiller ligesom så meget andet, IKKE ufarligt. I de forkerte mængder eller blandet med alkohol kan det have en meget meget uheldig (læs. dødelig virkning).

Synsforstyrrelser på sovepiller har jeg også prøvet før, hvis det er jeg har holdt mig vågen på dem i stedet for at gå i seng. Så det er umiddelbart ikke noget unormalt.

Du skriver, at du ikke kender pillernes navn. For mig har det aldrig været af betydning hvilke sovepiller jeg har ædt, når halluerne har været der. Tror generelt, at det kommer an på dosis og personen der spiser dem.

Summa sumarum; sovepiller er, ligesom så meget andet, ikke bare noget man skal guffe løs af. Start med en kvart og se hvordan du reagere på den, såfremt du vælger at æde dem. Og lad være med at blande dem med alkohol.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg havde på ingen måde tænkt mig at mixe med noget andet.. Ville bare vide lidt inside viden.!

Men tak.!

Titel:
Flueknepper kongen

Det har ret sikkert været Zolpidem-piller:

Citat:
(...) Some recreational users report decreased anxiety, and even mild to moderate euphoria, as well as perceptual changes, visual distortions, and sometimes hallucinations. Audiotory disortions have been reported in some users. The drug can make them believe that the room they are in is fully crowded, while in reality it is empty.

Se denne artikel

De er, med Zopiclon, den mest almindelige type sovepille i Danmark i dag.

Titel:
Medlem

jeg synes også det lyder som en gang jeg holdte mig lidt vågen efter at ha taget en zolpidem, min computer skærm bulede herre meget :) den ser også sådan ud op 2-cb.
men så tog jeg en til og kastede op :/ også var det sjove også væk

Titel:
Medlem

Geografisk sted: hasselager
det kunne godt lyde som Rilamir® Triazolam, mener det var dem jeg os fik i starten af min læge tror jeg var 17år den gang, og dem spiste jeg bare en hel pak af en aften og sniffe amf. ja ved godt det ik var den smarte kombo men det er os 10år siden... men har ik prøve nogen mere onde halu på noget som helst det var meget fuck op...

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Er fuldstændig enig med at det lyder MEGET som zolpidem.. Men Det kunne sagtens også have været Halcion fx.. Måske imozop men det tror jeg ikke.. Havde din kærester en sindsyg dårlig smag i munden da hun tog dem?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Morpheus skrev:
Er fuldstændig enig med at det lyder MEGET som zolpidem.. Men Det kunne sagtens også have været Halcion fx.. Måske imozop men det tror jeg ikke.. Havde din kærester en sindsyg dårlig smag i munden da hun tog dem?

Nej jeg tror ikke det var så slemt.

Titel:
Dedikeret medlem

Det er ikke ALLE som får en dårlig smag i munden af zolpidem... Med det lyder helt klart enten som zolpidem, eller zopiclone...

Titel:
Medlem

man får ikke dårlig smag af zolpidem, men af zopiclon

Titel:
Medlem
Brugeravatar

frygtelig bivirkning.... - som efter min mening gør disse piller værdigløse!

Titel:
Dedikeret medlem

Yep... Det er selvfølgelig zopiclon, som giver en dårlig bismag. Personligt har jeg lært at vende mig til den, og har ikke så meget imod den, men det er vel en smagssag. (høhø)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: wonderland
har lige snakket med en ven omkring sovepiller.. ville gerne tage dem for at prøve at hallu osv... men jeg tænkte på, er det muligt at der også kan komme skræmmende eller ubehagelige syner eller følelser på pillerne? eller består det for det meste bare af bøljer osv..

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Delysid> Hvis det er visuelle effekter du går efter, er sovepiller da ikke ligefrem et oplagt valg?? Synsforstyrrelser af sovepiller er en ikke alt for udbredt bivirkning, som nogen mennesker oplever ved visse præparater - og altså slet ikke noget man kan forvente.
Hvad man KAN opnå ved at tage sovepiller, kan IMO bedre sidestilles med høje doser alkohol end med de psykedeliske stoffer. Hvis du formår/gider at holde dig vågen, altså, og ikke bare flyder væk i en tillokkende dyb søvn.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige på grænsen og så altid lidt mere (SYRE)
Mr-headbanger skrev:
Min kærestes veninde havde en dag taget en sovepille eller to og bestemte sig istedet af en eller anden grund at holde sig vågen.. Det gjorde at hun fik lettere visionære.. Min kæreste prøvede så en dag og sagde at reolerne begyndte at bølge og tingende på dem sejlede rundt.. Væggene og loftet bulede ind mod dem og pludselig var rummet meget større..

Er der nogen der har en idé om hvad der her kan skyldes. Jeg har ikke fået gjordt det selv endnu, men jeg tror at det er MEGET ufarligt.. Er det placebo, ren sløsighed eller er der noget i nogen sovepiller..

Jeg ved ikke lige hvad dét "sovepillemærke" hed..

8)

Har godt nok aldrig hørt det skulle ske som et uheld :wink: Ved ik lige hvad det skyldes, Men kunne da forestille mig det er noget eufuriserende og ens overtræthed der kan gøre det så vildt. Har da selv prøvet at flyve i en bil, se mennesker på afstand, se et spøgelser m.m. Alle fede men skræmmende oplevelser.

Titel:
Dedikeret medlem

Prometheus skrev:
Synsforstyrrelser af sovepiller er en ikke alt for udbredt bivirkning, som nogen mennesker oplever ved visse præparater - og altså slet ikke noget man kan forvente.
Hvis det er visuelle effekter du går efter, er sovepiller da ikke ligefrem et oplagt valg??

Njaeh, det er ikke helt rigtigt. Næsten alle oplever hallucinationer ved Zolpidem og zopiclon. Tricket er at tage en rimeligt høj dosis, og holde sig vågen. (Hvilket godt kan være lidt svært)

Citat:
Hvad man KAN opnå ved at tage sovepiller, kan IMO bedre sidestilles med høje doser alkohol end med de psykedeliske stoffer.

Nej, det er ikke rigtigt, og det er da vist tydeligt at du ikke selv har guffet sovepiller, hvad? :)

Det ville være rigtigt nok hvis det var benzodiazepiner, der var tale om, men lige med hensyn til zopiclon og zolpidem, så er det ikke helt rigtigt.
Den hallucinerende effekt man oplever med dem, er direkte relateret til hvordan de virker i hjernen.

Titel:
Medlem

Eleusis skrev:
Njaeh, det er ikke helt rigtigt. Næsten alle oplever hallucinationer ved Zolpidem og zopiclon. Tricket er at tage en rimeligt høj dosis, og holde sig vågen. (Hvilket godt kan være lidt svært)

jeg er ikke enig, har taget okay høj dosis et par gange uden virkning. men en aften hvor jeg bare tog én til at sove på, fik jeg virkning, havde holdt mig lidt vågen. tror man skal lærer at flyde med

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Eleusis skrev:
Citat:
Hvad man KAN opnå ved at tage sovepiller, kan IMO bedre sidestilles med høje doser alkohol end med de psykedeliske stoffer.

Nej, det er ikke rigtigt, og det er da vist tydeligt at du ikke selv har guffet sovepiller, hvad? :)

Jeg har prøvet et bredt udvalg af sovepiller i tidens løb, i både terapeutiske og højere doser - inklusive Zopiclon og Zolpidem. Og jeg får ikke noget der minder blot svagt om en psykedelisk effekt af dem. Jeg kender folk som i ny og næ oplever synsforstyrrelser på Zopiclon, men har aldrig hørt nogen sidestille det med en psykedelisk påvirkning. Hvilket psykedelisk stof vil du påstå at de minder om?
Det er da vist tydeligt at du ikke selv har guffet noget som helst psykedelisk, hvad? :)

Titel:
Dedikeret medlem

LSD og svampe :)

Direkte syretrips-halluer får man rigtigt nok ikke, mere synsforstyrelser og ting der bevæger sig er min erfaring...

Og okay, det virker måske ikke på alle ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]