Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
MEGATRON

Ferien er ved at rinde ud men jeg keder mig lidt så overvejer at nuppe et par kiks sammen med en ven i aften, og så tænkte jeg på om guldkakao ville gøre trippet lidt mere "spændende" ? Og skal man tage kix+kako sammen eller en af tingene først?

Det hele er selvfølgelig et hypotetisk spørgsmål da jeg aldrig kunne finde på at indtage illegale substanser ;)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg ville ikke gøre det. Det lyder (IMO) som en kombo der hurtigt kan gå hen og blive for meget af det gode.

Vil mene det er smartere at ryge sit cannabis sammen med MDMA da det er meget lettere at styre.

Hvis du prøver det så vil jeg iværtfald mene at du skal tage en del mindre dosis end hvad du normalt ville gøre ellers kan det hurtigt blive ubehageligt.

Titel:
MEGATRON

Farmand skrev:
Jeg ville ikke gøre det. Det lyder (IMO) som en kombo der hurtigt kan gå hen og blive for meget af det gode.

Vil mene det er smartere at ryge sit cannabis sammen med MDMA da det er meget lettere at styre.

Hvis du prøver det så vil jeg iværtfald mene at du skal tage en del mindre dosis end hvad du normalt ville gøre ellers kan det hurtigt blive ubehageligt.

Tænkte også på bare at tage en enkelt pille og 0.5 g hash(kakao) hver, grunden til at jeg ikke vil ryge det er at jeg faktisk aldrig har prøvet at ryge noget som helst før og ved ikke hvordan man gør :/

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

dopamin skrev:
Farmand skrev:

Tænkte også på bare at tage en enkelt pille og 0.5 g hash(kakao) hver, grunden til at jeg ikke vil ryge det er at jeg faktisk aldrig har prøvet at ryge noget som helst før og ved ikke hvordan man gør :/

Hvordan er dine erfaringer med cannabis (oralt)?

Hvis du ikke har en del erfaringer med tingene hver for sig så er det nok ikke det smarteste at blande dem, det kan hurtigt blive for meget, især hvis man ikke har erfaringer med tingene hver for sig før man begynder at blande dem.

Titel:
MEGATRON

Har prøvet xtc 2 gange, begge gange meget euforisk og dejligt, dog uden visuals andet end at det hele bliver lidt "blødere" at se på, og et lidt "forsinket" syn lissom når man er meget fuld.

Har prøvet oralt cannabis 2 gange, meget skæv, meget grineren, masser tanker der flyver rundt og er umulige at holde på :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
dopamin skrev:
Har prøvet xtc 2 gange, begge gange meget euforisk og dejligt, dog uden visuals andet end at det hele bliver lidt "blødere" at se på, og et lidt "forsinket" syn lissom når man er meget fuld.

Har prøvet oralt cannabis 2 gange, meget skæv, meget grineren, masser tanker der flyver rundt og er umulige at holde på :)

For mig lyder det som om du skal have lidt mere erfaring med begge dele hver for sig. :) Men hvis du alligevel kaster dig ud i det, så hold dine doser på et moderat niveau.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

dopamin skrev:

I så fald ville jeg ikke gøre det. Det kan hurtigt tage røven på en, især når man ikke er mere bekendt med de 2 end du er.

Vælger du så at gøre det, så sørg for at cannabissen bliver doseret lavt!

Titel:
MEGATRON

Hvad siger i så til en dose på 1 kix hver, og så 0,25 gram cannabis hver. Det virker imo ret lavt, og burde vel være til at styre?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

dopamin skrev:
Hvad siger i så til en dose på 1 kix hver, og så 0,25 gram cannabis hver. Det virker imo ret lavt, og burde vel være til at styre?

Spørsmålet er bare om du kan mærke 0,25g.

Hvor høje doser har du taget før?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Visias skrev:
dopamin skrev:

Spørsmålet er bare om du kan mærke 0,25g.

Hvor høje doser har du taget før?

Vil nu mene at det er meget let at mærke 0,25g cannabis oralt. Dette afhænger jo selvfølgelig meget af kvaliteten. :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

dopamin skrev:

Ja, det virker lavt, men det er jo svært at sige. 1 pille kan jo indeholde alt mellem himmel og jord og i lige så uforudsigelige mængder (med mindre du har testet dem og/eller prøvet dem før) og cannabis svinger jo også utroligt meget i kvalitet. Så doserne vil du nok selv være bedst til at bestemme da du kender dig selv, din røg og dine piller bedre end nogle af os.

Titel:
MEGATRON

Fornuftige ord farmand, lige et n00b spg. hvis ryger man lettest sin hashish uden at blande op med tobak? kan man bare lave en joint med smuldret hash i? og hvordan er forskellen på dosen fra oralt?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

dopamin skrev:
hvis ryger man lettest sin hashish uden at blande op med tobak? kan man bare lave en joint med smuldret hash i?

Nej du kan ikke ryge rent hash i joints. Med mindre du vil sætte lighter på hver eneste gang du skal have et sug. :) Hashen er nødt til at blive mixet med noget brændbart, såsom tobak.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dopamin skrev:
Ferien er ved at rinde ud men jeg keder mig lidt så overvejer at nuppe et par kiks sammen med en ven i aften, og så tænkte jeg på om guldkakao ville gøre trippet lidt mere "spændende" ? Og skal man tage kix+kako sammen eller en af tingene først?

Det hele er selvfølgelig et hypotetisk spørgsmål da jeg aldrig kunne finde på at indtage illegale substanser ;)

MDMA + hash er anderledes end hver for sig. Det er svært at sige, om det er mere spændende. Jeg synes på mange måder at det er synd for MDMA-rusen, som kan være en frisk, stimuleret og smukt klar oplevelse. Til gengæld øger hashen den dybe, tunge eufori, men det koster på klarheden og hvor funktionel din rus er.

Du skal i det hele taget lære dine stoffer at kende separat først.

Guldkakao kan være en meget ond oplevelse, hvis du får lavet indtaget en overdosis. Oralt hash er notorisk svært at dosere - især hvis det bliver kombineret med utålmodighed eller uvidenhedom styrken af din guldkakao. Og får du OD'et på hashen, så er det uvurderligt at du på forhånd har en vis erfaring med at ryge hash.

SKAL du absolut drikke guldkakao med din MDMA, så lav en idiotsikker opskrift du kan følge - eller en 2-3 dobbelt portion af guldkakaoen. Lær så din guldkakao at kende først. Så ved du også bedre, hvilken mængde du skal drikke når du tripper MDMA (eller dvs.: du bør givetvis drikke MINDRE, da du jo allerede kører et MDMA trip).

Jeg ville under alle omstændigheder tage MDMA'en først, og så først indtage guldkakaoen når du føler at du er kommet op på peak eller pænt over på come-down.

Det er også værd at nævne, at du bestemt godt kan ryge din hash rent. Du kan naturligvis ikke rulle en joint af rent hash, men hash kan ryges i en pibe - du kan f.eks. fore piben med en sølvpapirskugle eller en rist lavet af en afbrændt piberenser. Derved ryger din lille klump hash ikke ned i piben.

Du skal naturligvis trække lighterens flamme ned over hashen næsten hver gang du tager et hiv, men hvis du er newbie, så er det slet ikke et problem, eftersom du jo ikke kræver det helt vilde for at blive høj.

Jeg ryger næsten altid min cannabis rent - om det er hash, nol, skunk eller pot.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Malkavian skrev:
Jeg ville under alle omstændigheder tage MDMA'en først, og så først indtage guldkakaoen når du føler at du er kommet op på peak eller pænt over på come-down.

:yeah:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]