Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

For ca. 2 måneder siden gik jeg rimeligt amok på kiks i forhold til at jeg kun havde spist kiks 2-3 gange før... Den ene aften er jeg ikke sikker på hvor mange jeg spiste i hvert fald over 3 hvide rolex og havde en fed oplevelse....Den anden aften spiste jeg 2 af samme mærke..jeg startede med at købe 1 da ham jeg købte dem ikk ville sælge flere...den begyndte da også og virke, men efter nogle timer begyndte den at aftage, og jeg fik rigtig mange triste tanker lige pludselig inde i mit hoved, af den grund at rusen var ved at gå væk det var som et sort hul...Men så¨kom der en der havde nogle flere kix så købte jeg en og knuste den godt og spiste den, da den begyndte at virke hallucierede jeg rigtig meget og for første gang, det var nogle skræmmende hallu'er....Dagen efter og uger efter har jeg haft total nedtur på, bange for mørke (tror det er angst), og først her for 2 uger siden har jeg begyndt at føle mig psykisk tilpas. Min angst er der stadig....

Mit problem er at jeg rigtig gerne vil spise Kiks igen, og jeg har hørt at man kan få noget der hedder 5-HTP, som skulle modvirke angst på en eller anden vis...
Er det en god idé at spise kiks igen??? Jeg har rigtigt meget lyst har dog også taget en del speed på det sidste og har ikke oplevet nogle problemer med det

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Det må være op til dig selv, om du vil spise kex igen, men hvis du bestemmer dig for det, så tænk skadesreduktion inden du gør det. 5-HTP er et glimrende middel til at fjerne unødige 'tømmermænd'. Hvis du kigger på de skickys der er øverst i "Syntetiske"-foraet, vil du se der er en tråd der hedder noget i retning af Ecstasy (MDMA) Harm Reduction!.

Det er ganske normalt at få nedtur på efter en tur på MDMA, da den påvirker det serotonerge system så meget som det gør.

Held og lykke

Titel:
Dedikeret medlem

det lyder somom du skal holde dig fra "kix", nogle for bare større nedture end andre åbenbart :S

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du siger at du også har taget en del speed på det sidste. I hvor stort omfang?

Amfetamin påvirker psyken umiddelbart mere end man selv er klar over!

Du siger at du tog ecstasy to aftener, var det to dage i træk, eller forskudt? Det har meget at sige, da det er en dårlig idé at tage ecstasy med så korte mellemrum.

Jeg tager selv mdma vær 3-4 måned, men har også været rimelig ufornuftig hvad pillerne angår. Og at tage ecstasy to dage i træk er noget de fleste kun gør en gang!

Mvh. Visias

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Som Visias siger, så kan det meget vel være speed'en der fremkalder din angst. Det er i hvert fald sikkert at hvis du er angst i forvejen, puster speed meget kraftigt til ilden. Prøv at droppe stofferne i en måneds tid, og se om ikke det hjælper på det hele.

Titel:
Junior medlem

Angsten er blevet bedre med tiden. Jeg har ikke haft nogle psykisk bivirkninger af speeden......[/quote]

Titel:
Junior medlem

To dage i træk..

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg læste under E - Harm Reduction.
Der står at man kan bruge 5-HTP.

Men hvad er det? (vitamin, ell?) og hvor kan man købe dette?

____

Har søgt på google og apoteketer, men ingen svar. og kunne ikke finde det i HR.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Søren Putte skrev:

____

Har du søgt på google efter 5-htp uden resultat? Yeah right!

http://www.erowid.org/smarts/tryptophan ... phan.shtml

Desuden er der masser af info om 5-HTP på psy bare brug søgemaskinen.

Men altså, 5-HTP er forstadiet til 5-HT (serotonin).

Hele processen ser sådan ud: Mad --> Tryptophan --> 5-HTP --> Serotonin (5-HT)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Søren Putte skrev:

____

Det passer vist ik helt, ellers er du måske bare ret dum!? Ja undskyld mig, det tar 2 sek at google sig frem til netshops der sælger 5-htp.

Er denne bruger bar oprettet af en som synes det er sjovt med sådanne indlæg måske!? Hmm :roll:

Titel:
Dedikeret medlem

Dum er ikke ordet :lol:

og denne bruger er oprettet af en der har for meget fritid, som spørger om hjælp hos erfarne brugere, så han ikke ender op som en deprimeret stodder, så jeg kunne godt tænke mig et svar på mit spørgsmål, når du alligevel har haft det ved hånden, for jeg ville give dig svaret uden brok og indirekte fornærmelser, hvis jeg havde svaret ved hånden.

Taak :wink:

Og foruden det lød mit spørgsmål også på hvad 5-HTP er for noget? for hvor skal jeg dog vide det fra når jeg ikke engang kan finde det på wikipedia.dk, hvor det ikke står indført i leksikonet. Eller er det bare mig der er dum igen? :roll:

Titel:
Junior medlem

Er det 100% sikkert at 5-HT ville kunne tage de psyiske bivirkninger ? jeg spørger dumt i know men ikke alle ønsker angt heh

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
5htp er et plante extrat, og det kan ikke garanteres at det modvirker angst mm... Men en god forebyggelse er det...

Søren Putte, google 5htp, find ud af hvad det pågældende produkt indeholder og søg info om disse...

Titel:
Dedikeret medlem

Se det var et svar det kunne bruges til noget. :wink: tak fjord

Titel:
Junior medlem

Tak for hjælpen allesammen!

Titel:
Junior medlem

Syg-ko skrev:
Er det 100% sikkert at 5-HTP ville kunne tage de psyiske bivirkninger ? jeg spørger dumt i know men ikke alle ønsker angst heh

hey champ, du må lige tag dig lidt sammen.
Jeg har selv oplevet noget i samme stil som det du fortæller efter at have spist kix 3-4 gange i løbet af en efterårsferie. Min angst var dog ret mildt og ikke særlig dominerende, men stadig ganske generende.

Med hensyn til 5-htp'en er jeg ikke sikker på at det vil rette op på dit problem. Du burde istedet holde dig lidt væk fra narkoen og så kan jeg garantere dig at det 100% forsvinder i løbet af kort tid (1-2 måneder)...

Du vil garanteret kunne mærke at det bliver bedre dag for dag.. Hvis du er hashryger burde du også holde pause med det, da hashen forstærker angsten med en halv milliard procent :)

Titel:
Junior medlem

Problemet er at man ikke kan sige nej til en streg amf. Men okay! Tak for de gode ord...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Syg-ko skrev:
Problemet er at man ikke kan sige nej til en streg amf. Men okay! Tak for de gode ord...

Ja det er da om noget et problem. Det skulle du måske også overveje at arbejde lidt med.

Jeg håber du slipper af med angsten, men i særdeleshed håber jeg du får holdt dig en pause :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Syg-ko skrev:
Angsten er blevet bedre med tiden. Jeg har ikke haft nogle psykisk bivirkninger af speeden......
[/quote]

Men derfor kan et weekend forbrug af feta stadig give rigtig mange paranoia tanker i hovedet. Og man fatter det ikke selv mens det står på, først når man ser tilbage.. Eller, det er bare min erfaring..
Har haft korte perioder med for meget feta, men har mere eller mindre droppet det helt. Synes sgu ik det er det værd.. :)

vh spun- (fuuuck'd) :twisted:

Titel:
Medlem

Jeg har det altid meget værre efter jeg har taget amf end når jeg har været på kix :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]