Prometheus skrev:
Rådet med "at have diazepam parat" er jeg heller ikke helt enig i. Under psykedelisk påvirkning går knapt så erfarne personer ofte igennem forbigående perioder med nervøsitet/angst. Hvis man løber rundt med Valium klar i hånden hele tiden (jaja, jeg overdriver), bliver man let for fokuseret på at man har en "udvej" hvis tingene en overgang skulle tage en skæv drejning - istedet for at vænne sig til at manøvrere i den psykedeliske sfære, og tage de oplevelser der kommer og få det bedste ud af dem. Jeg siger ikke det er dumt at have diazepam i nærheden mens man tripper, men jeg mener bare ikke det er ønskværdigt have for megen fokus på en farmakologisk nødbremse under et trip.
Bare rolig, Valium vil kun blive taget i brug i et absolut nødstilfælde (og jeg regner slet ikke med at et sådant vil opstå). Naturligvis vil jeg/vi forsøge at undgå eventuelle problemer vha. samtale, dialog, støtte, osv. før vi kunne finde på at ty til Valium. Det er en
nødbremse, og jeg vil kun bruge den hvis jeg anser det for absolut nødvendigt. Jeg tror dog slet ikke det vil blive aktuelt, men nu havde jeg jo alligevel de par piller liggende. Men hvilken dosis diazepam vil I foreslå til eventuelle problemer? Jeg har som sagt kun 4 x 10 mg.
Mange tak for informationen vdr. diazepam kontra alprazolam - jeg har ingen erfaringer med benzo'er, og er håbløst n00b på dette område...
Min tiltro til ven2's psyke, vores setting, gør dog at jeg stadig regner med at lade ham indtage 20 mg sammen med mig. Vi tager dog en snak om det i morgen, i god tid, og får det hele på det rene.
Prometheus skrev:
Jeg ønsker jer i hvert fald et godt trip - lad os vide hvordan det går.
Tak skal du have - jeg smider et indlæg der fortæller om begivenhederne engang i weekenden. Jeg takker endnu en gang for de gode indlæg, og er stadig åben for nye kommentarer/forslag!