Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 04:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg har leget med tanken om at samle 4 mennesker (mig selv incl.) i hjemmet, til et hyggeligt trip: Mig selv, min kæreste, ven1 og ven2. Mig, kæresten og ven1 har indtaget svampe sammen en del gange efterhånden, og er ganske fortrolige med effekten. Men ven2, som ikke har erfaring med andet end cannabis, ønsker at prøve 2c-b som sit første psykedeliske stof - og det vil jeg gerne tage med ham. Dette gider kæresten og ven1 dog ikke (de vil holde sig til svampene).

Mit spørgsmål går på, hvorvidt det er hensigtsmæssigt at trippe 4 mennesker på 2 forskellige stoffer - altså mig og ven2 på 2c-b, og kæresten og ven1 på svampe.
Min erfaring med 2c-b er uhyre begrænset (har kun prøvet det en gang, og det var blot 15 mg), og jeg har derfor svært ved at karakterisere 2c-b's effekter - da jeg ikke har oplevet størstedelen af dem endnu.

Hvordan tror I (erfarne brugere af både 2c-b og svampe) at et trip med 2 mennesker på svampe og 2 mennesker på 2c-b vil være? Jeg er klar over hvor uhyggeligt mange faktorer der spiller ind - men er der nogen der har et bud på eventuelle problemer? Jeg kunne f.eks. forestille mig at 2c-b'en ikke er "dyb" nok i forhold til svampe, og at de der tripper svampe derfor vil føle sig fremmedgjorte overfor dem på 2c-b - men jeg har som sagt ikke nok erfaring til at vurdere.

Hvad siger I? Vil 2 separate trips på 2 separate stoffer kunne gå op i en højere enhed?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Så langt fra hinanden kommer I nok ikke. Jeg siger 100% go for it.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Jeg har et par gange trippet med en god ven, som har været på 2c-b, hvor jeg har været på svampe, hvor han sagtens har kunne følge mig. Dette kan måske skyldes, at han er forholdsvis erfaren når det kommer til psilocybin svampe.

Det eneste problem, som egentlig opstod var min udenforståendhed for hans intense visuals. Jeg har aldrig selv prøvet 2c-b og kunne derfor ikke helt sætte mig ind i, at han pludselig blev blindet og intet kunne se for visuals. Dette forvirrede min psilocybin påvirkede hjerne meget, og ledte mig ud i en lang debat med mig selv, om hvorvidt det er muligt at være blind når man har visuals :P Jeg bliver nok lige nød til at nævne, at jeg havde taget 1.7 - 2.0 g cubensis og han havde taget 80mg 2c-b (først 50 også en halvanden til to timers tid senere redoseret med 30). Denne dosering skal din ven nok holde sig langt langt langt væk fra :)

http://www.erowid.org/chemicals/2cb/2cb_dose.shtml

Den korte version: Min erfaring er, at det absolut intet problem er at trippe flere mennesker, hvor nogle er på 2c-b og andre svampe.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Minimal skrev:
Så langt fra hinanden kommer I nok ikke. Jeg siger 100% go for it.

:yeah:.

Lyder som i har styr på tingene. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak for jeres svar! Grundet den positive feedback regner vi med at fuldføre eksperimentet, her i morgen (fredag). Det bliver sgu spændende - men jeg har allerede fundet en ny ting jeg føler jeg bør overveje.

Ven2 (som aldrig har prøvet en psykedelisk substans før) vil nemlig gerne tage 20 mg 2c-b som startdosis. Jeg tog, som tidligere nævnt, 15 mg første gang jeg skulle prøve 2c-b, og det var et ret svagt trip. Jeg havde dog også en vis erfaring med svampe.

Spørgsmålet er, om det er forsvarligt at give en førstegangsbruger 20 mg 2c-b? Jeg snakkede med ham om det, og han mente at det ville være træls hvis han aldrig "brød igennem" på 15 mg - og han vil derfor tage 20 mg. Jeg regner også selv med at tage 20 mg.

Hvad siger I? Er 20 mg en acceptabel dosis til en førstegangsbruger? Han er naturligvis ikke uvidende om stoffets effekter, og han siger han gerne vil prøve at trippe for alvor, og ikke bare snuse til det. What's the verdict?

PS.

Bergthora skrev:
...og han havde taget 80mg 2c-b...

Sweet zombie jesus! :shock: Det var ellers noget af en dosering!! Tanken om at være blændet af visuals lyder ellers interessant, men jeg tror nu ikke lige jeg forsøger mig med den slags doseringer de første par år!

Titel:
Medlem

Du skal fortælle ham, at folk reagerer DYBT forskelligt på stoffer. 15 mg for dig kan være 8 mg for ham. Eller som Erowid.org så fint udtrykker det: "What is safe for one can be deadly for another."

Jeg startede selv med 12 mg. Jeg eksperimenterede med doseringerne, forøgede dem, og prøvede samme doser igen og igen. Jeg forhastede mig ikke, og det er jeg virkelig, virkelig glad for. Jeg endte med at prøve 50 mg én gang som den højeste dosis, og jeg føler ikke for nogensinde at nærme mig eller overskride den grænse igen. Denne personlige grænse skal trinvis opdages, ikke voldtages.

Hvis han ikke har prøvet psykedelika før, vil jeg mene at 15 mg er mere hensigtsmæssigt. Selvfølgelig er det træls ikke at få effekt, men det er endnu mere træls at ligge i et trip, som man vil give alt i verden for at komme ud af.

Han har hele livet foran sig, så 20 mg kan altid komme på menuen en anden god gang. Førstegangseksperimenter handler om at opdage sin reaktion, efterfølgende eksperimenter handler om at opdage trippet, verden og en selv.

Afslutningsvist vil jeg gøre opmærksom på, at jeg har mødt en håndfuld mennesker efterhånden, som har en allergisk reaktion overfor 2C-B og 2C-I... det vil da være øv at opdage sin allergiske reaktion på 20 mg, ik? Hovedsymptomet er en hyppig og kraftig hoste der kan vare op til to uger, åbenlyst alt efter doseringen.

Når dette er sagt, vil jeg ønske jer en rigtig god tur i morgen :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg vil give encephalon fuldstændig ret. Start lavt, og lær dine egne grænser at kende. Psykedelika er en helt ny verden, hvor man først skal have fodfæste. Der er derfor ingen grund til, at den første oplevelse med et psykedelika skal være overdrevet intens.

Jeg har planlagt, at min første dosis 2c-b bliver 10 mg. Og jeg er trods alt forholdsvis fortrolig, med den psykedeliske oplevelse efterhånden.

Titel:
Flueknepper kongen

Jeg har altid fundet threshold-doser af noget uhyre irriterende.

Jeg ville starte med 20mg oralt, have diazepam parat. For thresholdvirkning er altså bare træls - man er der næsten, men man mangler bare gnisten!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dr. Levose-Mis skrev:

Jeg ville starte med 20mg oralt, have diazepam parat. For thresholdvirkning er altså bare træls - man er der næsten, men man mangler bare gnisten!

Jeg synes tværtimod altid, at treshold-dosen på et nyt stof er en glimrende introduktion. For mit vedkommende hjælper det mig meget når jeg så tager en dosis, der er noget værd. Men hver sin smag :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg takker endnu en gang for svarene! Jeg tror jeg vil lade ven2 bestemme selv. Jeg linker ham til denne tråd, og jeg har allerede talt en hel del med ham om 2c-b, og jeg tror han er voksen og fornuftig nok til selv at vælge. Jeg tror umiddelbart at han vælger at indtage 20 mg sammen med mig - det har han ihvertfald givet udtryk for indtil videre. Vi er i gode omgivelser, og kender alle hinanden godt - så jeg tror ikke at hverken set eller setting kommer til at give nogen problemer overhovedet. Man kan naturligvis aldrig vide...

Grunden til jeg "lader" ham vælge selv er nok at det er 2c-b, og ikke svampe eller syre, vi skal indtage. Et 2c-btrip betegnes ofte som værende meget visuelt, men med mere "klarhed" og overblik i hovedet end på svampe. Jeg tror bestemt ikke ven2 vil blive skræmt af visuals, da han ser frem til at opleve dette fænomen. Man kan naturligvis aldrig være sikker, men ven2 har også givet udtryk for at han ikke ønsker en threshold dosis - han vil gerne prøve et "rigtigt" trip. Det kan jeg godt forstå, da jeg selv syntes thresholddoser er irriterende.

@ Levose:
Jeg har tilfældigvis 4 valium (10 mg diazepam) og 5 xanax (0.5 mg alprazolam) liggende. Hvis uheldet skulle være ude, hvilke doseringsforslag har Doktoren så til at slå et eventuelt badtrip i gulvet? Og er valium bedre end xanax til dette formål?

Hvis der er nogle indvendinger/forslag/kommentarer, så er de alle meget velkomne! Og specielt mht. diazepam/alprazolam-doseringsforslag hvis nogen skulle få et lidt for intenst trip...

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Dr. Levose-Mis skrev:

Jeg er ikke helt enig. Jeg har gode erfaringer med at føle en substans på tænderne med en lavere dosis før jeg forsøger mig med et fullblown trip. Og jeg har grimme erfaringer med at tage et fullblown trip af et stof som jeg ikke først havde erfaringer med i et lavere niveau. Diazepam kunne ikke redde det.
Rådet med "at have diazepam parat" er jeg heller ikke helt enig i. Under psykedelisk påvirkning går knapt så erfarne personer ofte igennem forbigående perioder med nervøsitet/angst. Hvis man løber rundt med Valium klar i hånden hele tiden (jaja, jeg overdriver), bliver man let for fokuseret på at man har en "udvej" hvis tingene en overgang skulle tage en skæv drejning - istedet for at vænne sig til at manøvrere i den psykedeliske sfære, og tage de oplevelser der kommer og få det bedste ud af dem. Jeg siger ikke det er dumt at have diazepam i nærheden mens man tripper, men jeg mener bare ikke det er ønskværdigt have for megen fokus på en farmakologisk nødbremse under et trip.
Mecka> Valium er lidt mere angstdæmpende, og knapt så søvninducerende som Xanax. Med Xanax i kombination med psykedelika er der også en vis risiko for bare at gå i blackout, og lave vildt sære ting som man ikke kan huske bagefter. Men som nævnt ovenfor, jeg går mere ind for at starte lavt med doserne og arbejde sig op, istedet for at skulle støtte sig til at have en nødbremse i baghånden. Jeg kan dog godt se at det er et problem hvis I på forhånd har aftalt at trippe sammen, uden at have en chance for at prøve en lavere dosis 2C-B først. I et tripselskab ER det ret irriterende at havne et andet sted end de andre fordi man har doseret for forsigtigt.
Jeg har for øvrigt oplevet tripselskaber blandet af folk på 2C-B og folk på svampe - no worries, de kommunikerer oftest helt fint, og varigheden af de to stoffer er oftest ikke så langt fra hinanden. Jeg ønsker jer i hvert fald et godt trip - lad os vide hvordan det går.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Rådet med "at have diazepam parat" er jeg heller ikke helt enig i. Under psykedelisk påvirkning går knapt så erfarne personer ofte igennem forbigående perioder med nervøsitet/angst. Hvis man løber rundt med Valium klar i hånden hele tiden (jaja, jeg overdriver), bliver man let for fokuseret på at man har en "udvej" hvis tingene en overgang skulle tage en skæv drejning - istedet for at vænne sig til at manøvrere i den psykedeliske sfære, og tage de oplevelser der kommer og få det bedste ud af dem. Jeg siger ikke det er dumt at have diazepam i nærheden mens man tripper, men jeg mener bare ikke det er ønskværdigt have for megen fokus på en farmakologisk nødbremse under et trip.

Bare rolig, Valium vil kun blive taget i brug i et absolut nødstilfælde (og jeg regner slet ikke med at et sådant vil opstå). Naturligvis vil jeg/vi forsøge at undgå eventuelle problemer vha. samtale, dialog, støtte, osv. før vi kunne finde på at ty til Valium. Det er en nødbremse, og jeg vil kun bruge den hvis jeg anser det for absolut nødvendigt. Jeg tror dog slet ikke det vil blive aktuelt, men nu havde jeg jo alligevel de par piller liggende. Men hvilken dosis diazepam vil I foreslå til eventuelle problemer? Jeg har som sagt kun 4 x 10 mg.

Mange tak for informationen vdr. diazepam kontra alprazolam - jeg har ingen erfaringer med benzo'er, og er håbløst n00b på dette område...

Min tiltro til ven2's psyke, vores setting, gør dog at jeg stadig regner med at lade ham indtage 20 mg sammen med mig. Vi tager dog en snak om det i morgen, i god tid, og får det hele på det rene.

Prometheus skrev:
Jeg ønsker jer i hvert fald et godt trip - lad os vide hvordan det går.

Tak skal du have - jeg smider et indlæg der fortæller om begivenhederne engang i weekenden. Jeg takker endnu en gang for de gode indlæg, og er stadig åben for nye kommentarer/forslag!

Titel:
Insane psychedelia user!

Go post Prometheus! ;)

Synes også det er lidt hen i vejret med diazepam-nødbremsen. Selvfølgelig er det godt at have en udvej, men for at få noget ordentlig ud af et trip kræver det også at man er lidt modig og tager imod både sødt og bittert, som meget gerne i begge tilfælde skulle ende med en forståelse for noget nyt. Hvis man ikke er oplagt til at skulle bruge sit trip til noget, men bare være "blæst" eller "langt væk", så synes jeg man lige så godt kan lade være at trippe. Et trip er ikke altid af den gode slags, men at forvente at et trip hver gang er den ene himmelse oplevelse efter den anden er lidt forvredet. For at få noget brugbart ud af et trip er det som regel en god idé at man har et formål med trippet og har nogle ting man gerne vil have tænkt igennem.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Mecka skrev:
Jeg tror dog slet ikke det vil blive aktuelt, men nu havde jeg jo alligevel de par piller liggende. Men hvilken dosis diazepam vil I foreslå til eventuelle problemer? Jeg har som sagt kun 4 x 10 mg.

En enkelt tablet á 10 mg burde kunne gyde olie nok på vandene til at man kan ride resten af stormen af. Bemærk at 10 mg er dobbelt så stærkt som de stærkeste diazepam-tabletter på det danske marked.

Mecka skrev:
Min tiltro til ven2's psyke, vores setting, gør dog at jeg stadig regner med at lade ham indtage 20 mg sammen med mig. Vi tager dog en snak om det i morgen, i god tid, og får det hele på det rene.

I lyder også ret velovervejede, og som om I tager det tilpas seriøst. 2C-B anses generelt for at være en af de mere "venligtsindede" substanser i nogenlunde rimelige doser, så der burde ikke være den store risiko for at trippet går helt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
En enkelt tablet á 10 mg burde kunne gyde olie nok på vandene til at man kan ride resten af stormen af. Bemærk at 10 mg er dobbelt så stærkt som de stærkeste diazepam-tabletter på det danske marked.

Tak, så har jeg det på det rene. Mht. tabletterne, så er de ikke fra det danske marked...

Prometheus skrev:
2C-B anses generelt for at være en af de mere "venligtsindede" substanser i nogenlunde rimelige doser, så der burde ikke være den store risiko for at trippet går helt.
Præcis - det er også med i mine overvejelser.

@ Treasure: jeg er ikke helt sikker på du nåede at se den post jeg skrev få minutter før din, men lige for at gøre det helt klart: jeg agter bestemt ikke at uddele Valium det sekund jeg ikke ser 100% smil og grin. Jeg vil selv mene at jeg har et relativt fornuftigt forhold til de psykedeliske stoffer jeg endnu har prøvet, og er klar over at man ikke bare skal bedøve eventuelle problemer væk, da det blot vil være symptombehandling. Men som sagt er det altid godt at have en nødplan, hvis intet går som jeg tror det gør.
Jeg er ked af hvis jeg har givet indtryk af, at jeg tror psykedeliske stoffer udelukkende er fest og farver. Det ved jeg udmærket ikke er tilfældet. Men, under de rigtige omstændigheder er et svampetrip det mest festlige og underholdende jeg nogensinde har oplevet. Garanti? No way!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Så fik vi trippet som planlagt og alt forløb helt efter planen. Der var ingen kommunikationsproblemer mellem de på svampe og os på 2c-b, og det var for mit vedkommende et fedt trip med eufori, grineflip, fine visuals og en lækker følelse i kroppen. Ven2 havde ingen problemer, og morede sig også. Der var, som jeg havde forventet, slet ingen snak om at indtage valium. Sådan!

Det mest grænseoverskridende ved hele affæren for mit vedkommende var næsten at gøre klar. Jeg havde opløst mit 2c-b i vand (15 mg pr. ml), da jeg ikke har en vægt der er præcis nok til at veje mg. Det skal naturligvis opmåles præcist, og til det formål skulle jeg bruge en mililitersprøjte, med kanyle, til at suge det op af den medicinflaske jeg opbevarer det i.
Da jeg så stod foran den 50 årige ekspedient i døgnapoteket, klokken 20.35 fredag aften, skæv som bare fanden, og bad om to 1-mililiterssprøjter med kanyle, fik jeg et meget specielt blik. Hun gik om bagved, hentede nogle poser, og sagde med en medlidende stemme; "Det er gratis". Jeg kunne godt se hvor det bar hen ad, og jeg gik hurtigt ud af apoteket, og ind i bilen udenfor. Jeg kiggede i apoteksposen, og fandt 2 kanylesæt, komplet med kanyler, sterilt saltvand, numre til misbrugsvejledningen og gode råd ("Del aldrig værktøj med andre!"). Jeg skulle jo bare måle lidt 2c-b, for pokker!

Det var lidt underligt at blive stemplet som junkie - men hva' fanden, jeg fik målt det 2c-b op, og havde et fedt trip. Det skal helt klart prøves igen!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]