Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
DMSO eller dimethyl sulfoxide, jeg har fået en flaske med 100ml!

Det skulle være muligt at opløse et hvilket som helst stof i et par dråber DMSO, og derefter smøre det på huden for at kunne optage det i blodet hurtigt...

Nogen der ved noget om DMSO? :)

Titel:
Insane psychedelia user!

fra wikipedia:
Citat:
Use of DMSO in medicine dates from around 1963, when a University of Oregon Medical School team, headed by Stanley Jacob, discovered it could penetrate the skin and other membranes without damaging them and could carry other compounds into a biological system. Some people report an onion- or garlic-like taste after touching DMSO. This effect is likely due to catabolic processes that reduce DMSO to dimethyl sulfide. In the medical field DMSO is predominantly used as a topical analgesic, a vehicle for topical application of pharmaceuticals, as an anti-inflammatory and an antioxidant. It has been examined for the treatment of numerous conditions and ailments. The Food and Drug Administration (FDA) has approved DMSO usage only for the palliative treatment of interstitial cystitis. Also, DMSO is commonly used in the veterinary field as a liniment for horses.

Because DMSO increases the rate of absorption of some compounds through organic tissues including skin, it can be used as a drug delivery system.

Dimethyl sulfoxide dissolves a variety of organic substances, including carbohydrates, polymers, peptides, as well as many inorganic salts and gases. Loading levels of 50-60 wt. % are often observed vs 10-20 wt. % with typical solvents. For this reason DMSO plays a role in sample management and High-throughput screening operations in drug design [3].

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg synes de forsøg jeg har lavet med psykoaktiver opløst i DMSO har været ret skuffende. 5-MeO-DMT opløst i DMSO var i hvert fald ikke effektivt, selv sublingualt. Muligvis vil det virke bedre med andre stoffer, men jeg tror i det store og hele ikke det er en særligt effektiv administrationsvej.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det er et ret almindeligt opløsningsmiddel... Jeg mener at hvis du får noget på fingrene kan du smage det på tungen bagefter... Har dog ikke prøvet det selv.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
jim fear skrev:
Det er et ret almindeligt opløsningsmiddel... Jeg mener at hvis du får noget på fingrene kan du smage det på tungen bagefter... Har dog ikke prøvet det selv.

Det er nu ikke fordi DMSO i sig selv smager af så meget. Et kendt demonstrationsforsøg er at putte et par dråber pebermynteolie i DMSO og applicere noget af opløsningen på et tyndt hudområde - efter kort tid kan man smage pebermynten. Opløsningsmidlet er ret ufarligt i sig selv, men det at det på den måde kan bære forskellige stoffer over huden, gør at man skal tænke lidt over hvad man opløser i det. En del organiske synteser med pænt giftige reaktanter forløber bedst i DMSO - og hvis man spilder sådan en reaktionsblanding ud over sig, er man ret fucked.
Anbefalet lyttestof: The Dead Kennedys - DMSO :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]