Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 16:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Laboratoriet
Hej!

Nu mødte jeg lige en pakke minirin smelt (desmopressin) på min vej og så tænkte vi at det kunne være super mod tømmermænd, da alkohol hæmmer udskildning af vasopressin, hvilket forårsager væsketab, hvilket igen forårsager en stor del af de tømmermænd man ligger inde med dagen efter. Da desmopressin er en vasopressin-analog forekommer mulighederne at være endeløse...

Allerførst vil jeg dog lige høre om der er nogen her der har erfaring med den slags, da I jo gerne har erfaring med lidt af hvert ;-) Jeg har også hørt vilde rygter om at især vasopressin skulle virker opstemmende.

Nogen der har NOGEN ERFARINGER WHATSOEVER med desmopressin?

PS: Ved godt at det her er lidt pixibogsagtigt, sammenlignet med resten af forummet :-)

Titel:
Flueknepper kongen

Jeg ville passe lidt på.

Desmopressin har nogle ret trælse bivirkninger, bl.a. vasodilation, hovedpine og kvalme. Det er røv og nøgler, når man i forvejen vil undgå hovedpine og kvalme.

Og har man virkelig udviklet en pille, så man kan indtage peptider oralt? Sidst jeg så det var det en nasalspray...

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Laboratoriet
Levose skrev:
Jeg ville passe lidt på.

Desmopressin har nogle ret trælse bivirkninger, bl.a. vasodilation, hovedpine og kvalme. Det er røv og nøgler, når man i forvejen vil undgå hovedpine og kvalme.

Og har man virkelig udviklet en pille, så man kan indtage peptider oralt? Sidst jeg så det var det en nasalspray...

Minirin Smelt tages sublingualt og har en sølle bioavailability på 0,25%, men det er nu engang dem jeg har :-) Men du har da ret i at der også er en nasalspray (bioa: 10%).

Med hensyn til bivirkningerne kender jeg dem godt fra lærebogen, men det kunne jo være jeg var så heldig ikke at få dem. Det er dog lidt svært at vurdere graden af hovedpine og kvalme i forhold til tømmermænd hvor man er superdehydreret. Desuden er tømmermænd jo gerne andet og mere end hovedpine. En helt anden ting er så om disse ting kan modvirkes af ordentlig hydrering, men med lidt syrehæmmer en røvfuld antioxidant plus evt. lidt desmopressin kunne man vel være godt på vej :-)

Titel:
Flueknepper kongen

The Pharmacist skrev:
Levose skrev:
Jeg ville passe lidt på.

Minirin Smelt tages sublingualt og har en sølle bioavailability på 0,25%, men det er nu engang dem jeg har :-) Men du har da ret i at der også er en nasalspray (bioa: 10%).

Med hensyn til bivirkningerne kender jeg dem godt fra lærebogen, men det kunne jo være jeg var så heldig ikke at få dem. Det er dog lidt svært at vurdere graden af hovedpine og kvalme i forhold til tømmermænd hvor man er superdehydreret. Desuden er tømmermænd jo gerne andet og mere end hovedpine. En helt anden ting er så om disse ting kan modvirkes af ordentlig hydrering, men med lidt syrehæmmer en røvfuld antioxidant plus evt. lidt desmopressin kunne man vel være godt på vej :-)

Men veisalgi er også andet end dehydrering. Det er også ændringer i glycolysen så der ikke leveres glucose til vævet, etc.

Så desmopressin er ikke en kur, by any means.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Et bedre alternativ ville være at drikke en masse vand under dit drukforløb ;)

Salt er også godt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]