Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2025 10:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Ja som overskriften står skrevet
Rådner ens tænder af Coke?

Medlem

Geografisk sted: Syd for universet
Nu er jeg ikke tandlæge men...
Jeg mener at have hørt det før i forbindelse med at man smører amf/coke ud på tandkødet. Det kan sker der ikke det store ved medmindre men gøre det MEGET tit. Slimhinderne regenerere rimeligt hurtigt hvis de tager skade (de kan ske da både coke og amf er let ætsene (nej jeg kende ikke ph værdien))

Så hvis du har kørt lidt coke på tandkødet en enkelt gang sker der ikke noget. hvis du gøre det dagligt tager dit tandkød, og derfor osse dine tænder, skade på længere sigt.

/BeLLe

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Jeg tvivler på at nogen normale mennesker har lyst til at gøre det til en vane at smørre coke på tandkødet hver morgen...! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
i teorien lyder det jo sandsynligt nok, meeeeeeeeen du skal GODT NOK gøre det tit og over en RET lang periode for der sker noget (som sagt teori).

Jeg tror ikke at du skal være bange for at dette sker medmindre du har tænkt dig at smøre flere kg på om dagen. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Edit: Jeg kan klart bedre anbefale at sniffe det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 29 Oktober 2002: Besked ændret af: Speedy ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ja dine tænder rådner når du sniffer noget i næsen, ligesom du får øre betændelse når du ryger joints ...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som Speedy siger,du skal nok drikke en hel del før det kommer så vidt.
Men prøv at lægge en tand i ren Cola.
Den forsvinder simpelthen i løbet af et stykke tid. [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
LOL @ Gonzo - kan ikke helt se om det er ironi, eller om du havde misforstået topic - men jeg fik mig da en god griner [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
wOODY -> Du er sjov, men et stort brug af amfetamin kan f.eks. godt være med til at give dig svagere tænder, da det har indflydelse på hvordan kalken bindes i din krop + at der jo også er en del tandskæren forbundet med det.

En af mine venner har kroniske tandproblemer netop pga. dette. Hans tænder falder langsomt fra hinanden! Så det er nok det som vores ven har hørt lidt om. Om det sammne gælder for coke ved jeg ikke.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
wOODY -> Du er sjov, men et stort brug af amfetamin kan f.eks. godt være med til at give dig svagere tænder, da det har indflydelse på hvordan kalken bindes i din krop + at der jo også er en del tandskæren forbundet med det.

En af mine venner har kroniske tandproblemer netop pga. dette. Hans tænder falder langsomt fra hinanden! Så det er nok det som vores ven har hørt lidt om. Om det sammne gælder for coke ved jeg ikke.
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg får altid tandpine på 'Amf'. Ikke fordi jeg 'gumler'- det får jeg bare. Det er bestemt ikke sundt for tænderne. [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
Om det sammne gælder for coke ved jeg ikke.<HR></BLOCKQUOTE>

Det gør det (og også for koffein).
Det kan også gi' knogleskørhed.
Meeeen, man skal normalt bruge det temmelig tit (flere gange om ugen eller hver dag) før det bli'r en reel faktor at være nervøs for (teeth-grinders skader dog meget hurtigt deres tænder og hvis man bli'r bevidst om det, så kan man prøve at bide sit gebis hårdt sammen og spænde i 10-30 sekunder, da det kan nedsætte trangen et stykke tid)

Medlem

Geografisk sted: my secret garden
jeg ved ikke hvordan det er med coke, men amf nedsætter spytproduktionen - og DET giver huller i tænderne. De små Karius' og Baktusser kan rigtig sidde og hygge sig derinde, og syremængden stiger. Lidt ligesom at drikke for meget cola, jævnfør gonzos kommentar [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: my secret garden
faktisk er ren kokain næppe dårligt for tænderne, da det er blevet brugt at tandlæger som lokalbedøvende middel før det blev forbudt!

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af elizabeth:
jeg ved ikke hvordan det er med coke, men amf nedsætter spytproduktionen<HR></BLOCKQUOTE>

Det gør coke også.
(plus blaa: tobak, hash, koffein, heroin)

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Grunden til jeg spørger er at jeg kender en gut der har taget MEGET coke og her for et halvt års tid siden så var han lige til tandlægen og fik trukket 16 tænder ud
Så ville bare lige høre om der var en sammenhæng

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Hvis man har haft et hæftigt coke misbrug kunne det jo tænkes at man ikke har spist 100% fornuftigt og husket at børste tænder [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

men mener også at coke blokerer for nogle vitaminer/mineraler

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]