Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 10:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: saltbalance
Medlem

hej allesammen :) .. jeg har tænkt mig at mit jomfrutrip på e snart skal finde sted, og så læste jeg herinde at ens saltbalance godt kan blive forstyret pågrund af at man sveder så meget, og så tænkte jeg lige på hva i erfarne ecstasy brugere gør for at opretholde jeres saltbalance? eller skal man ikke ligge så meget vægt på det ?
på forhånd tak :D

Titel:
Medlem

Gylden regel nummer 1: Hold øje med din krop, mærk din krop og indret dig efter din krop. Hvis du er i tvivl, så bed andre (helst knap så berusede) at holde øje med dig, eller spørg til om du er for varm (man kan nemlig selv overse det).

Salt balancen bliver forstyrret hvis du drikker for meget vand (hyponatremia). Kropstemperaturen stiger markant, hvis du drikker for lidt vand (hyperthermia). Begge problemer kan være livsfarlige. Så det er en balancegang og tilstandende opstår sjældent, især hyponatremia.

Balancen skal justeres alt efter hvor aktiv du er i trippet. Danser du meget, anbefales det at drikke mere end hvad du ville have drukket samt går udenfor et par gange i timen. Samtidig kan du undgå hyponatremia ved at spise saltede ting, såsom chips, saltstænge, og andre ting, som du kan komme i tanke om.

Undgå andre rusmidler, specielt amfetaminer, som er potentielle neurotoksiske med MDMA. Alkohol skal du også undgå, da det virker dehydrerende og kan derfor fremprovokere hyperthermia meget lettere. Hvis alkohol er indblandet, så drik endnu mere vand. Spis let saltet.

Jeg vil anbefale dig at kigge lidt på http://www.erowid.org - der står en masse om emnet, og helt sikkert også her på psychedelia.

Jeg ønsker dig en god oplevelse :)

Senest rettet af encephalon 21 jul 2007 15:17, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Medlem

tak ska du have :D jeg tænkte også på det med chips og sådan, men det giver altid mere ro i sjælen når man høre det fra en erfaren :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså, det vi gjorde de første på gange på E, var bare at sige: Drik vand når du er tørstig/har lyst til at drikke vand. Så drikker man alligevel en del, vi gjorde ihvertfald, uden at drikke for meget. Man kan selvfølgelig sige at denne fremgangsmåde ikke er god for dem der ikke lige mærker efter om de har lyst til vand, men hvis man har vand ved hånden synes jeg nu det kommer meget af sig selv.

Titel:
Insane psychedelia user!

encephalon skrev:
hyponatremia/hyperthermia/hypothermia.

Det er flueknepperi, jeg ved det. Jeg synes du laver nogle gode indlæg. Så tag det endelig ikke personligt. Men er de danske betegnelser ikke hhv. hyponatremi og hypo/hypertermi? Du valgte måske at gøre det på engelsk for at gøre det lettere for folk at finde mere info? :wink:

Titel:
Medlem

Dr. Phibes skrev:
encephalon skrev:
hyponatremia/hyperthermia/hypothermia.

Det er flueknepperi, jeg ved det. Jeg synes du laver nogle gode indlæg. Så tag det endelig ikke personligt. Men er de danske betegnelser ikke hhv. hyponatremi og hypo/hypertermi? Du valgte måske at gøre det på engelsk for at gøre det lettere for folk at finde mere info? :wink:

Det er korrekt - mange flere hits på google :) tak for rettelsen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]