Selvfølgelig kan man det! Apoteket er den forkøledes mekka...
Mod hovedpinen er paracetamol helt klart vejen frem (panodil nævnes, pamol og pinex er billigere). Det er da rigtigt at nogen ikke mener at det virker på dem og fred være med det (husker I at tage to?

) men som generel anbefaling er det det bedste. Det virker også på feberen (hvilket nok er grunden til dine svedeture). Kodimagnyl kan ikke direkte anbefales. Den smule kodein der er i har ingen dokumenteret effekt (ifølge Institut for Rationel Farmakoterapi), og generelt er acetylsalicylsyre (ASA) hårdere ved maven end f.eks. ibuprofen. Sværger man aligevel til ASA ville jeg personligt købe en uden kodein. Desuden er brusetabletter lækre, smarte hvis man har ondt i halsen og virker hurtigst.
Mod ondt i halsen synes jeg du skal snuppe en pakke Mucoangin. Hexocain er også en mulighed, men personligt foretrækker jeg førstnævnte. Dexofan virker ikke, som det siges.
Hvis du gerne vil slappe lidt af samtidig kan promethazin anbefales. Det er håndkøb og bruges både mod søsyge og søvnløshed. Enkelte (obskure) læger mener desuden det kan have en forkortende effekt ved virale sygdomme som influenza og forkølelse. Desuden er der baldrian-rod, som er blevet debatteret i en tidligere post.
Forrsten ville jeg meget gerne se et link (eller en "vejvisning") til den undersøgelse der beviser echinaceas effekt. Ved godt at mange bruger det, men har altid ment effekten er tvivlsom.