Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 18:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Badblindboy skrev:
Hashen kan sagten "hjælpen" med at holde en vågen, hvis man har en psykose fx og tankerne ikke vil lukke ned.

Hvad for noget?

Siger du at hashen er god til at holde sig vågen på?
Eller er hasen god til at "dulme" tankerne hvis man har en psykose.

Man bliver jo pisse træt af at ryge hash. Og hvis man har psykose, og man ryger hash. Så går det da først helt galt.

Er man psykotisk/psykose skal man holde sig væk alle stoffer, selv hash.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg så engang en i flimmeren, tror det hed rundfunk eller så noget, han havde en sygdom, som gjorde at han ikke havde sovet i 4 år, han hviler kun. Tror da ikke han havde taget skade, han sagde at hjernen ikke skal sove for at fungere, bare den hviler. Men han så sindsyg smadret ud, helt hvid i hovedet og helt sort under øjnene. Men tror nu hjernen funker bedst når den får sin søvn! :) Og der er ingen ide i at holde hjernen ristet flere dage i træk, hver weekend! Har prøvet det et par gange, gør det aldrig mere, man går jo næsten og blir bange for sig selv!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Det er ikke specielt fedt at være vågen mange døgn i træk og de første par gange jeg prøvede kunne jeg også godt få lidt anfald af mild paranoia, men de følgende gange endte jeg bare i en tilstand hvor Osama himself kunne være kommet ind ad døren iført korset og moonboots, spillende på en panfløjte uden at jeg ville have undret mig forfærdeligt meget over det.
Ikke en ønskværdig tilstand og næppe noget man har godt af på noget niveau.
Nu bliver til højst 36-40 timer, så stopper legen for mit vedkommende. Stadig ikke godt, men bedre en 50-60 timer nonstop, i det mindste.
Jeg arbejder på sagen.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Li' præcis, sidst jeg holdt mig vågen på piller og amf var fra fredag nat til lørdag aften, for 1,5 månder siden, lå jeg på min sofa og jeg var sikker på at der stod nogle og kiggede på mig ind af vinduet, bor på en 1. sal og hørte hele tiden en kammerat stå og råbe åbn nu den dør eller jeg smadre dig, jeg gik ned for at åbne flere gange, det var åbenbart kun mig der kunne høre ham. Det var efter jeg havde røget et 1 g god ryger, det kan være det var derfor jeg blev så lam!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
"Badblindboy skrev:
Hashen kan sagten "hjælpen" med at holde en vågen, hvis man har en psykose fx og tankerne ikke vil lukke ned.

Hvad for noget?

Siger du at hashen er god til at holde sig vågen på?
Eller er hasen god til at "dulme" tankerne hvis man har en psykose.

Man bliver jo pisse træt af at ryge hash. Og hvis man har psykose, og man ryger hash. Så går det da først helt galt.

Er man psykotisk/psykose skal man holde sig væk alle stoffer, selv hash."

Skrev FlæmMing

Det kan godt være lettere sagt end gjort og stoppe et misbrug selvom man har udviklet en psykose.

Nej hashen er ikke god til at dulme tankerne hvis man har en psykose, men kan måske være en nødvendighed hvis man vil stoppe et andet misbrug (kiks - amf) og der ikke er hjælp og hente eller stoltheden forhindre en i at bede om hjælpen.

Og hvis ens tanker bliver ved med at køre når man ryger så bliver det faktisk svært og sove - har selv brugt det som en slags "opkvikker" i længere tid - prøv og læs i tråden - lytte til egne tanker.

Hvis man vil have en god chance for at undgå psykoser bør man faktisk holde sig væk fra alle stoffer helt og adeles. :roll: :cry: :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
[b]Badblindboy[b/] meget har af du har skrevet giver ikke nogen mening?

Badblindboy skrev:
"

Nej hashen er ikke god til at dulme tankerne hvis man har en psykose, men kan måske være en nødvendighed hvis man vil stoppe et andet misbrug (kiks - amf) og der ikke er hjælp og hente eller stoltheden forhindre en i at bede om hjælpen.

Du skal da aldrig nogen sinde bruge fx. hash til at glemme tankerne om et stof. Hvorfor stoppe et misbrug når man starter et andet? Man skal da aldrig erstatte et misbrug med et andet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]