Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 jul 2025 13:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
ChildInside var så venlig at poste følgende link på IRC;
http://leda.lycaeum.org/Documents/1,4-Butanediol_Toxicity.15209.shtml

Det ser for mig ikke særlig godt ud for mange af de personer som bruger BDO herindefra - nogle med større forstand på "det" som vil kommentere det...

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg er delvist enig.
BDO føles noget mere "beskidt" end GHB; beruselsen virker (i hvert fald på mig) som en mellemting mellem alkohol og GHB. Dette kunne sagtens forklares med at BDO har sine egne systemiske effekter inden den bliver omdannet til GHB.
Dog ser jeg ingen grund til panik. Der er intet grundlag for at sammenligne BDO med den giftige ethylenglykol. Sammenlign f.eks. med den relative giftighed af methanol og ethanol.
Jeg har længe påpeget at kronisk (daglig) brug af GHB og BDO kan have nogen ekstremt ubehagelige og farlige bivirkninger. Hvis man går fra kraftig brug af en af disse substanser og pludselig stopper, risikerer man at få voldsom delirium tremens - samme syndrom som en langtids-hardcore-alkoholiker får hvis han ikke får sin daglige ethanol.
Alt i alt har jeg ingen skrupler ved at tage en dosis BDO en sjælden gang. Med mindre man tager det kronisk, risikerer man heller ikke enzyminduktion, som medfører den omtalte tolerance.
Men ja, jeg er ganske sikker på at GHB er mindre skadeligt for kroppen end BDO.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Det er jo meget logisk; det er ikke godt at lamme sig hver dag.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Nej, men det er desværre meget fristende med et stof som GHB der ikke har nogen bivirkninger.

Modtager noget BDO snart, så kan jeg også være med i snakken her.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@N|DK: god stil at poste det herinde med det samme... Jeg gad ikke i går, men var faktisk i gang med at gøre det lige for lidt siden, inden jeg opdagede dette topic... Way to go!

C_I

In our memories

Fenriz> hvordan virkede det så, og hvor meget har du indtaget siden du modtog det?!

Er også nysgerrig for at høre jer andre om i har haft nogen former for eftervirkninger efter brugen af BDO, hvor meget i har indtaget og over hvor lang tid…

Jeg har selv siden ca. d. 1. juni til dags dato taget ca. 14ml i alt over 3 omgange(2ml pr dosis), og ellers ikke taget nogen andre former for stoffer ud over lidt alkohol og cigaretter.
Jeg ved ikke om det er det, men har haft det lidt svært med min korttidshukommelse, indlæring og hukommelsen i det hele taget.

Er der kommet nogen nye undersøgelser om stoffet på nettet?

Håber at i andre, der har prøvet BDO, vil dele jeres erfaringer her…

dEEP

[ 03 Juli 2003: Besked ændret af: dEEP ]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

er for fuld nu.... men poster helts ikkert i morgen..

Medlem

Har lige et spørgsmål til de kloge, omkring GHB. Er der absolut ingen bivirkninger ved indtagelse af stoffer, selvfølgelig i moderate mængder.

Nogen har fortalt mig det ligefrem er sundt. Godt når man skal træne, og som HR.

dEEP> Jeg har ikke oplevet nolge negative ting omkring indtagelse af BDO. Har en enkelt gang fået det dårligt, tror dog ikke det var BDO'en, men mere hashen, og lidt for mange hiv poppers, well det resulterede i at mit hovede kogte lidt for meget op, og jeg skulle brække mig. Ellers har jeg kun gode erfaringer med det. Har det fint og normalt dagen derpå.

Hvor fysisk skadeligt det er, ved jeg intet om, men kunne da godt tænke mig nogen ville kommentere dette. Har godt nok ikke søgt herinde, da jeg er lidt for træt, og nu har vi jo en debat kørende, omkring emnet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dEEP:
Er også nysgerrig for at høre jer andre om i har haft nogen former for eftervirkninger efter brugen af BDO, hvor meget i har indtaget og over hvor lang tid…<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg tror jeg har taget 30-40 ml ialt, ved det ikke helt... det er fordelt over et par måneder. Første gang var 2 ml, og derefter har jeg som regel taget 2½ ml, eftersom det har virket rigtig godt for mig hver gang. Et par gange har jeg taget 3 ml, mest for at falde i søvn, og det har da også været umuligt for mig at holde mig vågen på doser over 3 ml.

Eftervirkningerne har for mit vedkommende begrænset sig til et par dage efter brugen. Jeg har oplevet at føle mig lettere euforisk dagen efter, næsten som et meget svagt flashback fra et rigtigt godt syretrip. Som regel har jeg også haft lidt koncentrationsproblemer i dagene efter, dog ikke så det har været et stort problem... har blot følt mig lidt fraværende.

En ting jeg har lagt mærke til er, at lortet smager værre jo flere gange jeg tager det. de første par gange var det bare lige at blande det op med en enkelt mundfuld vand, ned med det, og skylle efter et par gange, men efterhånden har det udviklet sig til at næsten ligegyldigt hvad jeg blander det op i, får jeg opkastningsfornemmelser så snart det kommer ind i munden. Jeg opfatter det som et signal fra kroppen om at det nok ikke er så smart at tage det for ofte, eller måske i det hele taget.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Er der kommet nogen nye undersøgelser om stoffet på nettet?

Ikke nogle jeg kender til, men jeg er meget interesseret i at se dem hvis der skulle være nogen.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Håber at i andre, der har prøvet BDO, vil dele jeres erfaringer her…

Hermed gjort [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
jeg har i perioder taget BDO hver aften i max en måned.

kan ikke sige om min hukommelse er blevet bedre eller dårligere [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] man er vel hash'o'man

men en ting jeg har lagt mærke til, er at efter et par aftener hvor jeg har taget BDO, er jeg mere glad og har mere lyst til at lave noget, end bare sidde og stene

ok... hvis man har taget det hver aften så har man lidt ekstra søvn problemer når man stopper igen

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg synes ikke BDO er den lækre precursor til GHB som vi alle har ventet på.
BDO rusen er markant mere lam og slet ikke så behagelig og smooth som GHB. Jeg har vel taget BDO omkring 10 gange og jeg tror ikke det er et stof jeg ville kunne blive afhængig af, i samme målestok som med GHB.

-Psyko

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
JAH... jeg har drukket en del af det, i løbet af det sidste halve år.
jeg drikker kun i forbindelse med en fest og andre stoffer, normalt, og har derfor lidt svært ved at skille eftervirkningerne - men jeg har drukket det et par gange, hvor jeg ikke har indtaget andet, og jeg har aldrig lagt mærke til noget unormalt, dagene derpå... heller ikke koncentrationsproblemer ellelr hukommelses svigt, elllert NOGET... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
ej - jeg kan ikke sige om det kan give en efterrus eller -tåge, men jeg har aldrig oplevet det!

det med smagen er jeg helt enig i, inchild..
og jeg kan også kun give jer, der siger, at GHB rusen er bedre og "renere", end BDO, ret..
well... over and out!
god festival [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] weeeeeeeee [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tog BDO i søndags, og oplevede faktisk nogle ret ubehagelige eftervirkninger. Dagen efter(i går, mandag) var jeg i ret dårligt humør, som måske til dels kunne skyldes at jeg ikke fik helt så meget søvn som jeg plejer(jeg er ret følsom overfor søvnmangel), men jeg er ret sikker på at BDO'en også havde noget at sige i den forbindelse.

Det genopfriskede min hukommelse lidt, jeg kom i tanke om nogle eftervirkninger jeg ikke nævnte i min tidligere post. Jeg har faktisk haft nedtur af BDO før, og det tog et par dage før de var helt væk. Denne gang var det dog ikke så galt, jeg føler mig helt ovenpå nu.

Syntes lige jeg ville nævne det.

-Child

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har også oplevet at jeg bliver mere irritabel og sur i timerne efter BDO'en er holdt op med at virke... har også oplevet fysisk ubehag efter nogen binges på 2-4 dage hvor jeg var påvirket de meste af tiden jeg var vågen. Det føltes som mild influenza og forsvandt efter 2 dage... dette er sket 3-4 gange i alt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Har prøvet BDO to gange, og begge gange har rusen været vild og dagen efter har jeg ikke rigtig haft det anderledes, end jeg plejer at have det.

In our memories

Fenriz> som skrevet, så er det netop denne gang ved redoseringen, at jeg har det helt fantastisk efter, i dag altså.
Og jo, bare vær nærgående,... hehe, det virkede dejligt, lidt mere følsomt(berøringsmæssigt) end normalt,... og min kæreste, som har den samme livsrytme som mig for tiden, spurgte allerede en time inde i den første dosering(for hendes vedkommende to gange, 1½ml til at starte med og 1ml til slut), om vi ikke skulle forlade selskabet og hygge os alene. BDO’en havde tændt hende, hehe [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Psyko> jeg havde det helt normalt da jeg tog den ene dose, og havde ligeledes spist sundt forinden.

Legaliser GHB, tak!!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

dEEP

In our memories

Så blev det tid til lidt BDO igen, ca. en måned efter sidste gang, og jeg startede med 2½ml, som satte ind allerede 11½ minut efter indtagelse. Det virkede alt for dejligt, og lysten til at høre musik blev enorm, alle genre, omgivelser og alt var bare alt for lækkert... Efter 2 timer reloadede jeg med 1½ml, efter 2 timer igen med 1ml, og ca. 2 timer efter igen 2½ml og så var det på hovedet i seng sammen med min kæreste. Altså ca. 8ml inden for 8 timer.

Jeg var lidt nervøs for at vågne i dag, da jeg efter sidste eksperiment med kun 2ml, havde fået det influenza- og tømmermandsagtigt, og ventede derfor det værste.
Men overraskende, er jeg vågnet, efter 6 timers søvn, med den bedste følelse i kroppen, som om jeg intet har indtaget og måske endda et tak bedre. Og der er intet galt med min hukommelse.

Spørgsmålet er nu, hvorfor denne store forskel fra sidst gang?

Det eneste jeg kan sammenfatte det med, er at hvis jeg drikker et enkelt glas vin, eller 1 bajer eller 2, bliver jeg sløv og slasket og fortryder altid, at jeg ikke bare drak mig stiv,.. men alligevel ikke, og igen hvorfor...!!

Havde jeg simpelthen drukket for lidt BDO sidste gang, for at det fik den hensigtsmæssige virkning i hjerne og organisme?!

Nogen der kan forklare logikken heri?

Jeg skal måske lige indskyde, at jeg havde spist 3 sunde hovedmåltider dagen igennem og faktisk lever temmelig sundt for tiden. At jeg ikke indtager meget andet end max 10 Prince om dagen, og snart ikke kan huske hvornår jeg sidst har været fuld. OG at jeg drikker en udrensnings the med Gyldenris, Frangulabark, Hyldeblomst, Løvetand, Pebermynte og Fennikelfrø... Måske en vigtig detalje...

Hvor lang er halveringstiden af BDO i organismen, og hvor lang tid kan det spores?!

Jeg vil lige nævne overfor Trold og andre der har haft slemme oplevelser med BDO, at deres historier har ramt mig dybt, og at de har strejfet mine tanker før, under og efter, i al respekt...
Der går en måneds tid, før jeg igen vil nyde dette rengøringsmiddels forunderlige virkninger igen.

dEEP

PS. har læst alt jeg kunne finde på lycaeum og erowid... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej dEEP
Jeg er ikke så klar i hovedet lige nu, så jeg gør det her hurtigt. Altså, jeg har aldrig haft "rigtige" tømmermænd efter BDO, kun nogen psykiske eftervirkninger når det holder op med at virke (sur og irritabel) og så noget der minder om influenza i et døgn efter jeg har binget på det i 12 timer fx. Jeg tror at hvis du endelig har fået tømmermænd, så er det pga. dine mange redoseringer, jeg synes altid at redoseringer gør rusen mere og mere uren, både med BDO og GHB, og gør eftervirkningerne mere ubehagelige fordi kroppen er forgiftet i længere tid af gangen.
For mig at se lyder det som om du har helt styr på dit forbrug, så bliv ved med det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Det kan godt være jeg er lidt nærgående nu, men du skriver at du var i seng med din kæreste på BDO, hvordan synes du det virker som sex-stimulant?

Mvh. Christian

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
dEEP > Såvidt jeg forstår på dit indlæg, blev du syg dengang du kun havde taget lidt BDO. Min umiddelbare konklusion må være at du har været halvsløj i forvejen og at BDO'en må havde sparket til det, så du fik det skidt. Jeg har ikke selv haft nogen bivirkninger ved BDO, men alt i alt synes jeg rusen er knap så smuk som den fra GHB. Bare ærgeligt at GHB er ulovligt [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

-Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]