Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jul 2025 13:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>
Jeg har mange gange OD'et på alkohol... lortenarko!
Symptomerne er opkast, svimmelhed, manglende motorik, uforståelig tale og seksuel ophidselse af selv de klammeste kællinger!
<HR></BLOCKQUOTE>

skal vi ikke lige få på det rene hvad OD betyder OVERDOSERING, det betyder at man har taget så meget at man kradser af - på DANSK.

LD Lethal Dose betyder det samme bare på egelsk.

ja hvis jeg nu regner det ud så har jeg aldrig OD'et på etanol for ellers kunne jeg jo ik skrive denne post.

og når folk kommer til udpumpning er det jo fordi symptomerne på en etanol OD (over 4 i promille, sikkert mere) er koma, så derfor tømmer man sækken, hvis folk ikke ørler automatisk, ellers ville de bare dø af alkohol forgiftning.

og hvad er der nu galt med en bajer.??

DEX LÆS LIGE DEN HER>
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>
"Alkoholforgiftning
Forgiftning med alkohol er almindeligt forekommende som beruselse, og symptomerne på lettere alkoholforgiftning er kendt af de fleste: Opstemthed, tab af selvkontrol, usikker motorik og sløvhed. Ved svær beruselse ses hukommelsestab og i sjældne tilfælde sindssygdom (psykose) præget af voldelig aktivitet171. Alvorligere forgiftning kan resultere i alkoholisk koma, hvor personen er dybt bevidstløs, og åndedrætscenteret hæmmes i livsfarlig grad (se afsnittene "Åndedrætsregulering'' og "Hjernestammen'' ).
Alkoholmisbrug kan på længere sigt føre til alvorlige legemlige, personlige og sociale problemer, som dog ikke vil blive omtalt yderligere i denne sammenhæng.
For førstehjælperen er det vigtigt at erindre, at andre sygdomme eller læsioner kan opstå samtidig med beruselse og være den egentlige årsag til bevidstløshed, ligesom nogle sygdomme kan give symptomer som minder om beruselse (se for eksempel afsnittene "For højt blodsukkerniveau & syreforgiftning'' , "For lavt blodsukkerniveau & insulintilfælde'' , "Læsion af centralnervesystemet'' og "Almen underafkøling'' )."
<HR></BLOCKQUOTE>

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Har ikke haft nogen deciderede overdosis på andet end alkohol...

Men aligevel kan man godt sige at jeg har, har taget Amf et par gange hvor jeg ikke har kunnet sove i en 3-4 dage...

Dedikeret medlem

TUSIND TAK [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Ej, det er mest stoffer som MDMA og amf jeg er bange for at gå i kramper osv...

Men takker [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har mange gange været ved at besvime af amf. - Jeg har været udsat for at rejse mig op og gå ganske normalt for derefter at miste synet, falde langsomt til jorden og black-out'e fuldstændigt i et stykke tid - dosis på under et gram. MDMA har jeg aldrig haft nogen dårlige oplevelser på, men jeg fik vist nok, da jeg engang spiste 4 gode Mitsubishi på én gang for derefter at sniffe en 5. Da blev jeg så blæst, at jeg stod på lokummet og stirrede ind i en hvid væg i mindst en halv time uden at tænke en tanke, indtil det bankede på døren.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af PsyGoA:
Jeg har mange gange været ved at besvime af amf. - Jeg har været udsat for at rejse mig op og gå ganske normalt for derefter at miste synet, falde langsomt til jorden og black-out'e fuldstændigt i et stykke tid - dosis på under et gram. MDMA har jeg aldrig haft nogen dårlige oplevelser på, men jeg fik vist nok, da jeg engang spiste 4 gode Mitsubishi på én gang for derefter at sniffe en 5. Da blev jeg så blæst, at jeg stod på lokummet og stirrede ind i en hvid væg i mindst en halv time uden at tænke en tanke, indtil det bankede på døren.<HR></BLOCKQUOTE>

Hahah, lamt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Ligesom en ven jeg havde, der gloede "sne" på tv'et i 15 minutter, indtil jeg slukkede det og gav ham et spillekort; til hans store fornøjelse [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af KeNN_aaB:
Hahah, lamt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Ligesom en ven jeg havde, der gloede "sne" på tv'et i 15 minutter, indtil jeg slukkede det og gav ham et spillekort; til hans store fornøjelse [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Jeg kunne så faktisk godt forestille mig, at det kunne være ret trippet at kigge på sne på tv'et i et trip. [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] Man kan sikkert leve sig helt ind i kampen mellem de hvide og de sorte myrer. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af PsyGoA:
Jeg har mange gange været ved at besvime af amf. - Jeg har været udsat for at rejse mig op og gå ganske normalt for derefter at miste synet, falde langsomt til jorden og black-out'e fuldstændigt i et stykke tid - dosis på under et gram. MDMA har jeg aldrig haft nogen dårlige oplevelser på, men jeg fik vist nok, da jeg engang spiste 4 gode Mitsubishi på én gang for derefter at sniffe en 5. Da blev jeg så blæst, at jeg stod på lokummet og stirrede ind i en hvid væg i mindst en halv time uden at tænke en tanke, indtil det bankede på døren.<HR></BLOCKQUOTE>

Altså nu ved jeg ik om der var flere mitusbishier end dræberne, men det er sgu da også psykopatisk at æde 5 så stærke piller som oveni købet har været meget i aviserne fordi indholdet var dødeligt (pma)... [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af AoD:
Altså nu ved jeg ik om der var flere mitusbishier end dræberne, men det er sgu da også psykopatisk at æde 5 så stærke piller som oveni købet har været meget i aviserne fordi indholdet var dødeligt (pma)... [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Jo, det var ikke dræberne. Dræberne var højere og virkede langt bedre end dem, jeg taler om. Dem ville jeg aldrig have taget 5 af. Men jeg kendte disse Mitsubishi'er. Jeg havde gået langsomt op... først 1, så 2, så 3 osv. 2-3 piller var dog toppen, og det var spild at spise 4-5 stykker.

Dedikeret medlem

Har haf t en voldsom OD på efedra og guarana, den står beskrevet et par steder på siden utfse, gider ikke selv begynde at lede rundt omkring [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

ang amfetamin har jeg aldrig selv oplevet noget virkeligt ubehageligt, men har set en af mine venner der ville spille smart over for sin pusher og sniffede mellem ,5-1 g(så ikke selv hvor meget det var, men de siger 1g) over 1time, gå helt ned og stå med hjertebanken og være helt hvid i ansigtet og dårligt nok kunne gå.

Medlem

Har haft ubehagelige oplevelser med ephedrine nogle gange. Hvad der svare til -10g 8% ekstrakt.

Samme har jeg prøvet på kaffe.. drak meget hehe.. LORTENARKO!

Hjertebanken, svimmelhed, fryser, har det varmt, kan ikke finde ro, nervøs, etc..

Hvor meget man kan tåle af fx amf, MDMA, ephedrine, etc, har jo noget med ens tollerence af gøre, så der kan man ikke generalisere.

OD pga. BDO er dog ganske nemt, og jeg har haft oplevelser tæt på, hvilket var MEGET skræmmende!

[img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Hej ti$
Jeg vil lige kommentere din post, og føler at det er en god idé at gøre det på denne måde.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt indhold af denne post:
OD på BDO er ikke så slem.. bare man sørger for at overdosere ordentligt! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Man kan selvfølgelig godt have lidt kvalme når man vågner...
Men selvfølgelig stadig med måde, så man ikke går i koma for lang tid, dør eller lign. .... [img]images/smiles/icon_redface.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg går ud fra at det du mener er at det ikke er så galt hvis man får blot lidt for meget BDO, og altså ikke en seriøs OD. Det er bare ikke det du skriver. Man kan, på trods af din kommentar til sidst, få det indtryk at det ikke er så farligt igen at tage BDO i store doser. Det er naturligvis ikke tilfældet. En for stor dosis BDO kan meget vel have dødelig udgang, og det skal man holde sig for øje.
Det lyder også lidt til at du faktisk kan lide at tage en anelse mere end du kan holde dig vågen på. Jeg håber du ved hvad du laver, og vil bestemt fraråde andre at eksperimentere på denne måde.

Mvh. Child_Inside

[ 10 September 2003: Besked ændret af: Child_Inside ]

Medlem

OD på BDO er slem jo! Når du ikke kan komme i kontakt med personen på nogen måde, bliver kørt på skadestuen, får afvide at hvis personen havde ligger bare 45min, ville han/hun være død, så er det slemt jo!

Snakker om OD, ikke bare lidt for meget BDO..

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
admin, slet venligst mr. ti$´ post... det er langt fra HR, og dybt tupidt af skrive, at man ikke behøver at passe på en OD...

Insane psychedelia user!

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af ti$:
Men selvfølgelig stadig med måde, så man ikke går i koma for lang tid
<HR></BLOCKQUOTE>

Koma + ubevidsthed betegnes altså som en livstruenende tilstand !

Medlem

Geografisk sted: Denmark
har kun prøve at gå kold på fanta 1 gang det var meget simpelt når du får for meget fanta (ihvertfald for mig) begynder man at se farver og dine øjen bliver trætte og hver gang du lukker dem og åbner dem igen ser du flere farver. Og jo længere du holder dem lukket, jo flere farver ser du når du åbner dem igen nok grunden til man går kold af det for man lukker øjnene længere og længere for at se flere og flere farver...
men det med at OD er ikke noget jeg har prøvet rigtigt, har prøvet at en af mine venner var så lam på amf at han stod og smed 100'sedler ned i en skraldespand hvorefter han gik i blackout på en havn i nærheden, ikke alt for fedt men det er så der man skal holde hovedet koldt og skaffe ham noget vand få ham over på feks græsset eller ind i bil og ligge og ellers holde øje med ham....

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Duagen > Fanta = amfetamin? Din post giver ikke så meget mening ellers, for mig bekendt er der ikke nogen der har fået blackout af læskedrik før.

Mvh. Psyko

In our memories
Brugeravatar

Jeg vil tro han mener Fanta(sy) = GHB...

Dedikeret medlem

Yeah det er kexeklapper slang for GHB [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

( No shit )

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
*lol* Typisk kixe-hoveder!

Kom også en bekendt hen til mig i lørdags og spurgte om Fantasy var det samme som det 2C-i (kunne han selvfølgelig ikke huske det hed, så han kaldte det noget med "det der 2-noget der") en af mine venner havde fra mig, måtte jo så lige forklare ham på bedste børnehave sprog at "nej nej lille ven, fantasy er ikke som 2C-i, for 2C-i er mest ligesom LSD hvis vi nu skal sammenligne det med et stof din udslidte amf hjerne kender!!!

Det sidste sagde jeg dog ikke, men MAND hvor havde jeg lyst til det....folk er bare for dumme!

Junior medlem

Geografisk sted: Hillerød
Jeg ved ikke nok om div. stoffer til at kunne sige hvor bange du skal være for at løbe ind i en OD.
Jeg oplevede selv en overdosering første gang jeg prøvede psychedeliske stoffer. (2CB ca. 175 mg.)
Jeg blev ikke fysisk utilpas, men jeg kunne absolut ikke skelne virkelighed fra fantasi og fik nogle meget ubehagelige halucinationer og da virkningen var på tilbagetog vidste jeg, i en periode, ikke hvem jeg var.
fejlen var at vi startede mildt og da jeg havde "sagt god" for virkningen tog vi noget mere og der kom fejldoseringen.
hvis vi havde passet bedre på og f.eks. havde delt det hele op fra start var det aldrig sket.
hvis man sørger for aldrig at tage noget uden mindst én til stede ved hvad de ter og hvor stærkt så er man jo ret meget på sikker grund

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]