<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Jeg har mange gange OD'et på alkohol... lortenarko! Symptomerne er opkast, svimmelhed, manglende motorik, uforståelig tale og seksuel ophidselse af selv de klammeste kællinger! <HR></BLOCKQUOTE>
skal vi ikke lige få på det rene hvad OD betyder OVERDOSERING, det betyder at man har taget så meget at man kradser af - på DANSK.
LD Lethal Dose betyder det samme bare på egelsk.
ja hvis jeg nu regner det ud så har jeg aldrig OD'et på etanol for ellers kunne jeg jo ik skrive denne post.
og når folk kommer til udpumpning er det jo fordi symptomerne på en etanol OD (over 4 i promille, sikkert mere) er koma, så derfor tømmer man sækken, hvis folk ikke ørler automatisk, ellers ville de bare dø af alkohol forgiftning.
og hvad er der nu galt med en bajer.??
DEX LÆS LIGE DEN HER> <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> "Alkoholforgiftning Forgiftning med alkohol er almindeligt forekommende som beruselse, og symptomerne på lettere alkoholforgiftning er kendt af de fleste: Opstemthed, tab af selvkontrol, usikker motorik og sløvhed. Ved svær beruselse ses hukommelsestab og i sjældne tilfælde sindssygdom (psykose) præget af voldelig aktivitet171. Alvorligere forgiftning kan resultere i alkoholisk koma, hvor personen er dybt bevidstløs, og åndedrætscenteret hæmmes i livsfarlig grad (se afsnittene "Åndedrætsregulering'' og "Hjernestammen'' ). Alkoholmisbrug kan på længere sigt føre til alvorlige legemlige, personlige og sociale problemer, som dog ikke vil blive omtalt yderligere i denne sammenhæng. For førstehjælperen er det vigtigt at erindre, at andre sygdomme eller læsioner kan opstå samtidig med beruselse og være den egentlige årsag til bevidstløshed, ligesom nogle sygdomme kan give symptomer som minder om beruselse (se for eksempel afsnittene "For højt blodsukkerniveau & syreforgiftning'' , "For lavt blodsukkerniveau & insulintilfælde'' , "Læsion af centralnervesystemet'' og "Almen underafkøling'' )." <HR></BLOCKQUOTE>
|