Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Ok, først og fremmest ved jeg ikke om denne tråd hører hjemme i syntetiske, generalt eller noget helt 3. , men her postede jeg den altså.
Har søgt på emnet, og fandt kun denne tråd, men deri fandt jeg desværre ikke svar på mit spørgsmål http://psychedelia.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=19271&highlight=eksamensangst
Har fået fat i et par Apozepam 5mg, og tænkte på om de ville kunne hjælpe mig på mandag. Jeg lider af enormt stor eksamensskræk, og mandag skal jeg så op til min hidtil vigtigste af slagsen når projektet skal forsvares. Jeg har aldrig får indtaget Apozepam, og er derfor i tvivl om en pille eller 2 ville kunne få bragt nerverne lidt i bero, men samtidig ikke sløve mig så meget at jeg ikke ville kunne fungere optimalt ved eksamen :D Jeg har ikke mulighed for at nå et lægebesøg dvs beta-blokkere ikke er en mulighed for mig (desuden har de ingen effekt på mig). Skulle det vise sig, at I finder det forsvarligt at benytte sig af Apozepam forud for en eksamen, hvordan så mht dosering? Er en stor dreng på 1.95 cm & 95 kg :lol:
på forhånd tak for hjælpen..

Titel:
Flueknepper kongen

Jeg tror simpelthen du bliver for sløv af benzodiazepiner.

Jeg har selv haft problemet (det drejede sig så konkret om en køreprøve), og det der hjalp for mig var et andet lægemiddel, Propranolol.

Det virker ikke sløvende, men sænker blodtrykket og andet (det reducerer generelt adrenalin/noradrenalins effekt). Virkede fint for mig.

Titel:
Medlem

Benzoer virker temmeligt retaderende. Jeg har aldrig prøvet at fatte så lidt som da jeg så fjernsyn på benzoer. Så jeg kan ikke helt forestille mig at det er en god idë. Men self kan man lege med en lav dosering. Du kan jo afprøve hvordan 5 mg virker på dig i forvejen og prøve at løse nogle opgaver der vil ligne dem du kommer ud for till eksamen.
Jeg vil generelt ikke anbefale at man er lammet til eksamen, men skulle det endeligt være, eksamen er jo en lidt inhuman metode, ville jeg forsøge mig med meget lidt af en morfin afart: 50 mg codein fx. Så kan man stadig fungere og man har en rar fornemmelse i maven. Men det afhænger af om man er modtagelig over for det og om man er god til at finde rusen. Jeg kan mærke helt ned til 40 mg, men andre skal over 300 mg før de bliver ramt.

Ved ikke og det sidste var brugbart, men det er mit forslag skulle det endeligt være.

Mvh.
Anarkrig

Senest rettet af Anarkrig 13 dec 2007 16:36, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg har selv haft problemet (det drejede sig så konkret om en køreprøve), og det der hjalp for mig var et andet lægemiddel, Propranolol.

Problemet er bare Propranolol vel kræver en recept fra lægen (?). Kan som sagt ikke nå at besøge læge inden mandag :evil:
Må vel som forslået eksperimentere i weekenden for at se hvordan det virker på mig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bare bed om en lille pause - "Hej, jeg er rigtig nervøs lige, så bær lige over med mig" eller noget.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg vil, som andre, mene at benzoer er en dårlig idé. Ca ligeså dårlig som sprut, men måske kan en meget lille dose tage nerverne, akkurat som med alkohol. jeg tror bare grænsen mellem "let beroligende" og "narko-lam" er hårfin.

Min kæreste fik et eller andet af sin læge da hun gik på uni, og det virkede fortrinligt, så mon ikke du kan få det til næste gang? -eller endnu bedre , ringe og forklare situationen til din læge. Måske vil han ringe det ind til et apotek?

Held og lykke! - i det mindste er det snart overstået.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Tak for jeres svar. Fandt en kammerat som sjovt nok havde et glas Propranolol stående, så jeg gemmer mine benzoer til en anden lejlighed 8)
Hader at skulle være så nervøs over en forpulet eksamen, men gud hvor er lingvistik da også en kælling at skulle op i :cry:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Anarkrig skrev:
Du kan jo afprøve hvordan 5 mg virker på dig i forvejen og prøve at løse nogle opgaver der vil ligne dem du kommer ud for till eksamen.

Det måske lidt svært at "løse" opgaver omkring et projekt, der skal forsvares, det er jo mundtligt.. Så sku man få en til at høre på det, men stadig.. man får ik spg som fra en lære osv.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
i stedet for at komme med en lang tale, så vil jeg bare sige..

jeg lærte at bruge google

http://www.chilinet.dk/default.asp?id=436&nid=398

der står lidt..

konklussion; gå til lægen og snak med ham om det.

Titel:
Medlem

repost.. sorry

Senest rettet af zappa 16 dec 2007 16:51, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg fik propanolol til mi eksamen på hf, og jeg syntes egentlig ikke det hjalp det store. jeg var stadig nervøs og overgearet.
Den bedste eksamen jeg har lavet, var på 3 veldimensionerede gin og tonic, små 2 timer før jeg skulle ind - jeg var stadig let nervøs, men ikke hæmmet som jeg plejer at være.

Senest rettet af TATP 15 dec 2007 17:45, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Synes generelt eksamenstoffer er en dårlig idé. Husk på der er forskel på eksamensnervøsitet og eksamensangst. Der er ikke noget galt i at være nervøs! Det gør til gengæld bare at man er mere fokuseret.

Vil mene at alt sløvende på ingen måde skal indtages i en eksamenssituation.

Kognitiv træning kan måske hjælpe, men det er jo nok for sent når du skal op på mandag. :wink:

Bare sørg for at være ordentlig forberedt, ha papirene i orden osv. Så skal det nok gå.

De gange jeg har været meget nervøs, har kun været fordi jeg havde forberedt mig minimalt. Ellers gælder det bare om at gå derind med god selvsikkerhed og sælge sig selv 100%.

Mit råd er ihvertfald at man IKKE skal tage noget sløvende. Det eneste jeg har taget har været guarana eller koffein. Det har nok totalt modsat effekt, men det har været for at få tankerne til at flyve lidt hurtigere. :)

Anyway, held og lykke!

Titel:
Medlem

Lad vær og prøv og se om ikke du kan klare det uden.. Bare gør dit bedste.. mere kan man ikke forlange af dig ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Personligt tror jeg det er dumt at indtage Benzos til en eksamen.Som flere har nævnt tor jeg også det vil være en hæmsko.Benzos er efter min mening et af de værste stoffer man kan tage til en eksamen.Propanolol lyder som en noget bedre metode hvis man nu virklig har nerver på.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
hva med en lille dosis amfetamin?

jeg tog engang et par baner inden en it prøve, og mit fokus på den pågældende opgave var perfekt.

dog skal man osse passe på med det da man hurtigt kan komme til at virke FOR aktiv :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]