Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 06:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kodein
Junior medlem

Hey, undskyld jeg spørger her, men kunne ikke lige finde det info jeg søgte på nettet.

hvor mange 25 milligrams kodein piller skal man sluge for at opnå effekt?
Og hvad er effekten?

tak.

Titel: Re: Kodein
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Der står godt nok ikke så meget, men her - http://www.erowid.org/pharms/codeine/

Ikke alle får nogen vild effekt af kodein, eller finder rusen speciel spændende. Vil anbefale dig at prøve med 200-300 mg. Selv får jeg ikke rigtigt andet end lidt ubehag i kroppen af 300 mg, andre bliver ekstremt afslappede ved denne dose.

Medlem
Brugeravatar

Prøv dig frem med en første dose på omkring måske 175-250 mg. Min første gang var på 125 mg, hvor jeg ikke følte andet end end lidt mere "skodet" følelse end end meget let dose opium (hvilket jo er nemt at forklare hvorfor :wink:), men derfor er der ingen grund til at gå amok og dosere sindssygt højt. Det er stadig et farligt stof.

Og du kunne godt have søgt på google, erowid whateva først...

Mvh,
Gargarin

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Tag først en testdosis på 50mg eller der omkring, bare så du ikke ryger i helvede, i tilfælde af at du er overfølsom eller ikke kan tåle dem.

Jeg fik selv en svag placebo agtig effekt ved 75mg. Jeg har aldrig prøvet en recreationel dosis, så læn dig op ad de andres dosis angivelse, når tiden for dit eksperiment kommer.

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Anarkrig skrev:
Fik engang at vide af en vagtlæge jeg lokkede en pakke dak fra da jeg var meget forkølet, at man ca. kan dosere 10 mg kodein = 1 mg morfin. Det er ikke så sagligt, men synes det svare meget godt til hinanden. Men brug "the junkie move", det er rarer for maven og virker imo meget bedre. Tag en lille kande vand, smid pillerne ned i bunden og dæk dem til i konsentreret citron. Ryst kanden i et par min. og hæld så lunkent vand oveni. Giv det 2 til 3 timer og kør det gennem filter(kaffe/the) til du er tilfreds. Jeg svæger til det trick ligegyldig hvor gode morf-piller jeg måtte finde mig.

Kodein er et prodrug, så kodein har ikke nogen egenvirkning. Som du siger, så bliver 8-12% af kodeinen omdannet til morfin i leveren.

Kodein virker vist meget forskelligt på folk. Personligt har jeg aldrig fået en specielt god virkning ud af det, men prøv dig frem med 150-200 mg i starten.

Junior medlem

Kodein virker hat på mig.. Tog 400mg og havde nederen på resten af aften..

Medlem

Det er åbenbart meget individuelt :? Kodein virker fortræffeligt på mig... men bruger det også kun som "smart drug" og ikke til at lamme mig på.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Mungojohn skrev:
Det er åbenbart meget individuelt :? Kodein virker fortræffeligt på mig... men bruger det også kun som "smart drug" og ikke til at lamme mig på.

Altså kodein virker rigtig godt på mig imod tør hoste, som er grunden til at jeg kan få dem på recept. Men til sjov oplever jeg ikke andet end højst lidt ubehag på op til 350mg.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Som altid når du prøver et stof for første gang (eller første gang i højere doser mhp lamning): Start lavt ud!

For mit eget vedkommende skulle jeg op på ca. 200 mg (dvs. 8 piller à 25 mg) for at opnå rekreativ virkning.
Så start med 100 eller 75 mg.

Og husk at du skal vente mindst et par timer med at redosere, da du ellers ikke vil kunne mærke redoseringen (kan ikke huske den biokemiske forklaring, det er noget med at kodeinen ikke kan omdannes til morfin lige efter du har taget det eller sådan noget).
Dvs. du skal tage hele den dosis du ønsker at tage på én gang og ikke over tid. Altså start f.ex. med 3 piller og vent... hvis det så ikke virker nok, skal du vente 2 timer før du tager flere. Og når du så tager flere skal du igen tage hele redoseringen på én gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]