Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 22:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Søvnproblem
Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
Hey psychedelia

Jeg tænkte på om det virkelig kan passe at der ikke findes noget som får amf´en til og stoppe med og virke ..
for er virkelig snart træt af at man ikk kan nuppe en lille nitte uden at jeg ska ligge og ikk kan falde i søvn før midt på natten ..
feks her den anden dag tog mit og en kammerat to små nitter hver på omkring 4-5cm og rimelig tynde ved omkring en halv 7-7 tiden li med 20 minutters mellemrum og faldt først i søvn ved omkring 3 tiden om natten , og sku i skole næste dag , så det var ikk li så godt ..
har været "weekendsjunkie" i lidt over et år hvor den bar har fået max gas hver eneste weekend , uden at sove hele weekenden , så det er ikk fordi at jeg er nybegynder eller noget ..

er der nogle der har nogen gode råd til det problem her , som størstedelen nok af jer kender ..

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis du vælger at tage amf, så må du da også tage de konsekvenser der følger heraf som f.eks søvnløshed.

Med mindre du vil ende som både stimulans OG Opiat junkie, så er der vist ikke andet for, end at du må tage et ansvar og tage det sure med det søde.

Som svar på dit problem: lad være med at tage amf!

Medlem
Brugeravatar

Uppers+downers = :evil:

Det er en dårlig idé at kombinere de to ting - hvorfor ikke bare tage mindre amf, så du sover tidligere? Umiddelbart ville jeg også skyde på at du er ligeså fucked kl. 7 næste morgen hvis du først tager amf og derefter benzoer for at sove, som hvis du kun sover 4 timer efter kun at have taget amf. Correct me if I'm wrong though!

Medlem
Brugeravatar

En meget god ide at få sovet ud når man tager sovemedicin, ellers er man rimelig underlig når man vågner og glemmer ting man har lavet.

Du skulle nu nødig klage ang. søvnløshed, jeg kan ikke sove før over 30 timer efter jeg har taget amf, og kun spise frugt osv. Tag noget andet end amf, eller lad være med at gøre det i hverdagene ;)

In our memories
Brugeravatar

Du skal lære at bruge hovedet noget mere i stedet for at fx tage amf om aftenen, når du skal i skole næste dag. Du burde efterhånden vide, at amf ødelægger dit søvnmønster, også selvom du tager det tidlig aften. Derfor burde du være forberedt på, at du vil få en rigtig nederen nat og efterfølgende nederen skoledag, og derfor burde du ikke have taget amf den aften. Du skal lære at sige fra og kun tage stoffer, når det kan forsvares med andet end undskyldninger over for dig selv, som ikke holder. En god tommelfingerregel er, at du aldrig skal tage amf, når du skal noget næste dag, og det er en dårlig idé at lave aftaler til næste dag, selvom du er mere end ivrig efter at aftale og planlægge, når du er oppe at køre - bare sjældent de aftaler bliver ført ud i livet dagen efter.

Visse stoffer kan man lege lidt med ved lejlighed og stadig få sin søvn og ikke være smadret dagen efter, det kan fx være enten ketamin, en lille joint, GHB eller lidt coke... men amf og ecstasy, det er altså nogle stoffer, som er meget uegnet i den situation, du var i. Og generelt skal man passe meget på med og helst undgå at tage stoffer i hverdagen.

Medlem

Okay tak for svarene drenge :)
Har faktisk oss et andet spørgsmål ..
Her for ca. 2 måneder siden fik jeg en amf. psykose som jeg stadigvæk døjer lidt med , og så ville jeg li høre om det ville være dumt af mig og ryge salvie (Salvia D.) , har godt nok prøvet det før , men det er ved og være længe siden så har snakket lidt om at mig og 2 venner ville gøre det igen .. men kan ikk rigtig blive enig med mig selv om det ville være dumt at gøre det ..? ville bar li spørge hvad i sys , ved godt at man ikk ska tage psykedeliske stoffer hvis man ikk har sin psyke iorden , men sådan som jeg har oplevet salvie så ville jeg mene at jeg sagtens ku gøre det , men alligevel ikke , håber i forstår hvad jeg mener .. Ville bar gerne ha nogle gode råd fra nogle mere earfarne(stavefejl) end mig selv , da jeg kun er 17 og har masser og lære endnu 8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
stimorol91 skrev:
Okay tak for svarene drenge :)
Har faktisk oss et andet spørgsmål ..
Her for ca. 2 måneder siden fik jeg en amf. psykose som jeg stadigvæk døjer lidt med , og så ville jeg li høre om det ville være dumt af mig og ryge salvie (Salvia D.) , har godt nok prøvet det før , men det er ved og være længe siden så har snakket lidt om at mig og 2 venner ville gøre det igen .. men kan ikk rigtig blive enig med mig selv om det ville være dumt at gøre det ..? ville bar li spørge hvad i sys , ved godt at man ikk ska tage psykedeliske stoffer hvis man ikk har sin psyke iorden , men sådan som jeg har oplevet salvie så ville jeg mene at jeg sagtens ku gøre det , men alligevel ikke , håber i forstår hvad jeg mener .. Ville bar gerne ha nogle gode råd fra nogle mere earfarne(stavefejl) end mig selv , da jeg kun er 17 og har masser og lære endnu 8)

jeg ville vente til jeg følte mig helt 100% ovenpå igen. Amfpsykoser er tegn på at psyken har været så langt ude på overdrevet at den ikke længere selv kan hitte forskel i 'fantasi' og virkelighed. Og IMO bør du give den så meget fred som muligt, og altså ikke kaste den ud i for mange i værste fald skræmmende, i bedste fald fascinerende men dybt dybt mustisk univers som salvia åber dørene for. Du skriver du er 17, så du har al den tid i verden, du kunne ønske til at eksperimentere med rusmidler, derindblant de psykedeliske. Derfor vil det være åndsvagt at sætte alt det overstyr blot pga. mangel på tålmodighed. Vent til du føler dig helt ovenpå igen, ovenpå en amfpsykose kan det tager måneder, måske endda år, men er virkelig risikabelt at bringe en i forvejen medtaget psyke endnu længere ud.

In our memories
Brugeravatar

Jeg vil stærkt fraråde dig at ryge salvia D, selvom du har prøvet det før... Mange af de helt ekstreme har fået deres verden fuldstændig smadret som på intet andet tidligere af den ene lille urt, og du er kun 17 og har psykiske problemer, efter at en tur på amf var for hård ved dit sind. Det er jo på ingen måde fornuftigt at ryge salvia D. i sådan en situation. Det kan da ikke udelukkes, at salviaen er så virkelighedsfjern og forvrænget, at den slet ikke bliver linket sammen med dine andre tanker og følelser, som du døjer med, men det er godt nok ikke værd at løbe risikoen for hverken det modsatte eller noget helt andet.

Medlem

hmm , tror vidst bar at jeg venter så ..
det der med og skelne imellem virkelighed og fantasi , det kan være rigtig svært til tider faktisk må jeg nok indrømme , feks at man tror at folk de har noget hemmeligt bag ens ryg og så videre det har jeg det tit med .. men her det sidste stykke tid har jeg alligevel ku sige til mig selv , at det bar er pga. den skide psykose så det går da den rigtige vej :wink: .. du skriver oss noget med at det kan tage meget meget lang tid , er det ikk noget man gøre for at hjælpe den lidt på vej , for jeg har klaret det hele selv , altså jeg har ikk været til læge ellers psykolog eller noget med det , heller ikke da det skete ...

Det er fanme dejligt at have nogle og spørge til råds om sådan nogle ting her :D , for mine forældre ska godt nok ikk vide noget som helst , selvom de nok faktisk har fundet ud af det stille og roligt , men tror bar ik de vil konfrontere mig med det ..

Junior medlem
Brugeravatar

Weekend-"junkie", psykose, paranoia, 17 år - det får nogle alarmklokker til at ringe inde i mit hoved. Jeg synes helt ærligt, at det lyder som om, du har et problem, som du burde tage mere alvorligt. Jeg forstår ikke, hvordan du overhovedet kan overveje, om du skal ryge Salvia D. eller ej, når du har det, som du beskriver det? For mig lyder det som en flugt fra realiteterne, og den situation du er havnet i.

Det kan godt være, at det umiddelbart virker nemmest at klare det hele selv. Men hvis du fortsætter som hidtil, så tror jeg i længden at du skubber dig selv længere ud. Det er altså ikke nogen skam at søge prof. hjælp! Det at kunne snakke med nogen, omkring hvordan man har det - det kan i sig selv være en stor hjælp. Du burde måske overveje at indvoldvere dine forældre i det, så du har deres støtte. Måske er det slet ikke så slemt enda, hvis du forklarer dem situationen.

Er det dine forældres reaktion du frygter? eller er det bare den samme "jeg har styr på shittet"? - der afholder dig fra at søge hjælp igennem dine forældre eller ved hjælp af en psykolog?

Medlem

Kan godt forstår du skriver som du gør , men jeg føler ihvertifald selv at det går den rigtige vej , så sys ikkk det er nødvendigt ... og ja man kan vel egentlig godt kalde det lidt at flygte fra realiterterne ..

Grunden til jeg ikk vil indvoldvere mine forældre i det , det er fordi jeg ved de aldrig nogensinde vil ku fatte at det er at alt det fucking pis medierne lukker ud , at det fuldstændigt overvurderet , feks. det med at man blir afhænging første gang man prøver meta/meth , og så vidt jeg ved er jeg da ikke blevet afhænging selvom jeg har prøvet det et par gange .. de vil lytte efter hvad medierne og lægerne siger og så vil de sende mig på en eller anden afvenningscenter , og jeg vil jo heller ikk skuffe/gøre dem kede af det med at fortælle dem alt det jeg har taget og røget osv ...

Junior medlem
Brugeravatar

Så vidt jeg kan se, så er du netop én af dem, der bekræfter medierne, i det de siger, ved at fortsætte samme stil. Man kan opnå en masse positive ting igennem brugen af stoffer, men det handler sgu om at bruge dem med omtanke, for ellers så får medierne ret.

Hey, selv den "bedste" kan komme for langt ud, men så er det bare med at finde hesten og komme op igen, men det kan altså være rigtig svært uden hjælp.

stimorol91 skrev:
de vil lytte efter hvad medierne og lægerne siger og så vil de sende mig på en eller anden afvenningscenter , og jeg vil jo heller ikk skuffe/gøre dem kede af det med at fortælle dem alt det jeg har taget og røget osv ...

Hvad er det værste der kan ske? At du får en stor skideballe af dine forældre, at du kommer til at holde dig fra stoffer i en længere periode og kommer ovenpå igen, og at du forhåbentligt har lært noget - at bruge stoffer med omtanke.

Det er oftest ikke så slemt, som man kunne gå og tro. Dine forældre skærer vel næppe hånden af dig og propper dig ned i en stor kasse og sender dig væk. Men det er jo trods alt dine forældre, og selvfølgelig er de som dine forældre bekymrede for dig.

Men jeg kender dig jo ikke, og ved jo ikke hvordan du i realiteten har det, udover det jeg tolker, igennem det du skriver. Men jeg vil da håbe for dig selv, at du i det mindste holder en meget lang pause fra alle stoffer, og at du kommer ovenpå igen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Danmark
Stimorol, jeg er nysgerrig efter hvordan det er gået dig? Alt OK, eller hvordan - du må gerne komme med en lille update hvis du gider :)

Du har ret i at det er rart at have et sted at spørge om den slags ting, og du burde nok også (uden jeg vil lyde "voksen") have nogen du kunne snakke med, om de ubehagelige oplevelser.

Hvis du ikke mener du kan snakke med de gamle om det, så involvér en god ven i dine tanker og oplevelser, det er i hvert fald vigtigt at have en ven i sådan en situation, det kender jeg alt til!

Jeg havde en mindre amf-psykose for en del år siden, og en noget voldsommere psykose for 2 1/2 år siden, denne gang grundet et kæmpe forbrug af Ritalin over en kortere periode. Man tror virkelig alle er efter en, væggene taler til én, og man skal tage sig helt enormt sammen for at overbevise sig selv om, at det altså "bare" er en psykose.

Jeg var så stærk at jeg kunne vende det til en nærmest positiv ting (den sidste gang, første gang var jeg virkelig skræmt), nemlig at forundres over hvor utrolig ens hjerne er. Tænk at den kan danne 110% realistiske stemmer, på trods af at man ved der ingen er i rummet. Men det kan ikke anbefales at forsøge at opnå den tilstand "bare for at prøve det" og jeg var mega-heldig.

At have en ven at dele det med, er virkelig en helt enormt vigtig ting, især hvis man ikke vil involvere forældre eller læge (som jeg vil anbefale!). For på trods af de mange stemmer, kan man være meget meget alene! :)

Som de andre også skriver, vil det være en god idé ... nej nok nærmere nødvendigt ... at du holder en LANG pause, eksempelvis et år. Jeg holdt 2 1/2 år, og jeg tror det var min redning. Nu vil jeg så gerne eksperimentere igen, men har bestemt mig for at det nok skal være Coke denne gang, da det alt andet lige er noget mildere for ens sind, om end slet slet ikke "økologisk" eller sundt på nogen måde. Da jeg kun har prøvet Coke et par gange, kribler det for at prøve det, hvis jeg kan skaffe noget ... Anyway, tag en lang pause - jeg ved godt livet skal køres in the fast lane som 17-årig, men for nu at lyde helt vildt gammel, så er det jo også ens fremtid man leger med, når man kommer så langt ud :)

Vedr. det oprindelig spørgsmål, er der vist ikke noget der bare lige ophæver amf'ens virkning, det ville ellers være rart. Jeg har førhen brugt Rivotril (Clonazepam) når jeg bare SKULLE ned igen, efter et binge. Men igen ... man skal have næste dag helt og aldeles fri, da man ikke er meget bevendt, selv om det lykkes en at købe lidt søvn med Rivotril eller lign.

Aaaaanyway, nu skal jeg nok holde kæft, men lad os høre om du er OK, ikke? Det håber vi :)

Junior medlem

Som Tommyknockers siger ville en update være super.
Har selv været "weekend-junkie" det seneste år, men er heldigvis stoppet, gud hvor er amf en skændsel for og sige det mildt. Til spørgsmålet; jeg brugte tit en god joint/pibe eller lign., til og sove på, om det så var E eller amf jeg var på. Vil lige skynde mig og sige at jeg ikke trippede på E hver weekend, men max. 1 gang om måneden, inden jeg bliver hakket ned.. Hehe :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]