Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
jamen så hvis man tager en 80 mg. oxycontin fx. så efter 45 min. vil der jo være frigivet 24 mg. og resten bliver så frigivet langsomt over 12 timer. kunne man så ikk bare tage en 80 mg. pille uden og knuse den så ? så burde man da bare få en meget lang rus ? ellers er jeg helt galt på det ?

Medlem

Jeg har også nogle oxynorm 5mg liggende, og ville lige høre om nogen ved ca. hvad en forsvarlig dose er, ved godt ketasmølfen har taget 15mg, men jeg er ret lille, vejer kun 55 kilo ca? Og jeg har nul tolerance for opiater ellers. Jeg ville gerne tage en dose der giver en dejlig rus, ikke noget med at blive kampblæst eller lign. :)

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Vil blot lige fortælle at jeg vejer 62 kg. og heller ikk' havde nogen tollorence over for opiater der. ved ikk om jeg har nu, trór jeg næppe :P

Medlem

Ok, så prøver jeg også 15mg. Tak for hjælpen.

Titel: Re:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Keta-Smølfen skrev:
men hvis man så tager en 160 mg oxycontin fx. hvor mange mg. bliver det så til man reelt får på en gang ? hvis man da kan sige det sådan ?

Det gode ved at tage 160 mg. OcyContin er at man ofte vil ophøre med at føle noget. Resten af ens korte livs, som kan beskrives som en OD på stærke syntetiske opioder! Fårg mand! Slyng IKKE om jer med sådan nogen dosisangivelser med mindre I er 100% sikre på, at det ikke slår nogen ihjel.

Seriøst så er OxyContin IKKE legetøj, og efter at det er blevet et populært "pharm drug" ovre i USA er antallet af dødsfald stedet markant. Hej Heath Ledger...

Det aktive stof hedder oxycodon(e), og det findes p.t. i OxyContin og OxyNorm.

Forskellen er at 'Contin er en depot tablet, som langsomt udløser sin dosis til brugeren. Ganske som ved metadon kan dette siges at være et "suicide button", der er indbygget i præparatet. Typiske ofre er utålmodige narkomaner, der "glemmer" den stacking effect som pillerne har.

'Norm optages hurtigt og er langt sikrere (for narko-hoveder) end OxyContin (i praksis anvendelse). Man kan hjælpe på dette utålmodighedsproblem ved at knuse OxyContin pillen meget omhyggeligt, hvorefter den optages hurtigere.

Pas nu på den stacking effect og husk på at morfin er vand i forhold.

Titel: Re:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Keta-Smølfen skrev:
Hvorfor er det man kan få Oxycontin i helt op til 160 mg. piller ?
...så kan ikk rigtig forstår hvorfor man kan få så stærke piller, går man ikk' helt kold hvis man tager sådan en dose ?

Svaret er kroniske smertepatienter, der indtager heroiske doser af OxyContin o.lign. for at holde sig bare lidt smertefrie. De har en tolerans, der er helt oppe i narkoman-højder, og det skyldes jo at kroppen bliver resistens ganske hurtigt. Det er en stor kunst at holde en alvorligt trængende smertepatient fri for smerter.

Hvis du afvænnede dem over en måned ville de givetvis ryge lige i graven, hvis de fik sådan en 160 mg. (en del afvænnede narkomaner i fængslerne dør også, når de kommer ud og fejlvurderer deres tolerans).

Dedikeret medlem

Helt rigtigt!

Og angående hvor meget der bliver udløst, når man tager en oxycontin "efter reglerne", mener jeg det drejer sig om 50%.
Det vil sige, at hvis du tager en 40mg OC, vil du mærke de 20 mg med det samme, mens resten vil blive udløst over 8-12 timer.

5-10 mg er rigeligt til en førstegangsbruger, så vidt jeg forstår.

Dedikeret medlem

Iøvrigt: 160mg Oxycontin findes ikke. De blev trukket tilbage efter misbrug og overdosis... Forstå det hvem der kan!

Til gengæld er der (i USA) kommet en række nye doser: 15, 30 og 60mg.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Er jeg den eneste som har alle visdomstænderne?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
You're not alone :p

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Så skynd dig ned på apoteket og køb dig nogle kodimagnyler for de kører dem nemlig op og bliver omdannet til morfin til leveren. Jeg mener det er "oxycodone" oxycontin og oxymorm der bliver omdannet. men i må ikke haænge mig op på det :wink:

Junior medlem

Jeg er pt. oppe på at tage 25Mg Oxycontin og 10-15 mg Oxynorm dagligt, efter at have brækket begge lår og knæ i en trafikulykke.
Jeg har endnu ikke prøvet det gennem næsen, men i sprøjte er det noge af det lækreste rus man kan tænke sig : )

Junior medlem

En af grundene til at man ikke får så stærk medicin efter fx tandudtrækniger er at man kan komme til at irritere såret osv.. men ville nu helst have haft lidt valmue da jeg fik mine opereret ud! AV!!!

Junior medlem

Jeg indtog 5mg i pilleform og 5mg gennem næsen, men tror min tolerans er blevet for høj... for det var ikke noget der slog mig specielt ud af kurs :)

Medlem

Hvordan indtager du oxynorm i sprøjte? Det lyder spændene, jeg elsker selv oxynorm rusen :)

Junior medlem

Det var da jeg var indlagt, de havde det jo så flydende.. Og jeg kan godt love for at det var for lækkert, jeg lå bare som et tomt hylster og "Svævede" : ) Hvis du får dine fingrer i det, så kan det kun anbefales...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tændstikken skrev:
Hvordan indtager du oxynorm i sprøjte? Det lyder spændene, jeg elsker selv oxynorm rusen :)

Nu har jeg ringet til en masse læger og snakker med en masse folk som har brugt sprøjte i lang tid, os lige et par sygeplejersker og en enkelt ekspert og jeg er nået frem til man sprøjter det ind i kroppen. Rent vel og mærke

Junior medlem

Er du sarkastisk, Portuz >: ? godt være det bare er mig, men er det ikke ret indlysende at det skal "Sprøjtes" ind med en "Sprøjte" ?

Dedikeret medlem

Du kan sagtens fixe oxyer i pille form. Du skal bare bruge en pumpe, en nål (helst orange), en ske og vat. og vame forresten.. tag det halve af hvad du tager normalt oralt først. bare et godt råd.. tag pillen i munden og sut alt farvestof af den og tør den med noget papir. ikke sundt får blodet. knus din pille på en ske godt og grundigt især hvis det er depot.. træk noget vand og i din pumpe og skyd det ned i skeen med den knuste pille og derefter vames det op end til det koger ca 5-10 sek.

put en vattot ned i seen og sug det op i pumpen gennem vattotten. og sæt nålen på og køl det af med vand da det er meget varmt! når det ca er noget stuetemperatur eller koldere er du klar til at fixe. husk at der kun må være en lille luftbobbol i så der er plads til blodudtræk og så du ikke dør!. jeg vil ikke foreslå noget at gøre det her Men det er nok den sundeste måde at fixe en oxy på...

Dedikeret medlem

det er også rigtigt.. Men det kommer altså lige an på om du bruger en 2,5 ml eller en 20ml!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]