Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 23:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Sker der noget ved at mixe forskellige benzoer? Foreksempel Rivotril og Valium?

Og kan der ske noget ved at tage lidt Oxynorm(morfin lignende præperat) under "trippet"?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ja det er en dårlig ide da de fleste downers desværre forstærker hinanden i en grad der ofte tangere det livsfarlige.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Som DR-D skriver, er det en dårlig og farlig idé at blande forskellige klasser af depressanter. Opiater + benzodiazepiner har medført rigtig mange dødsfald i tidens løb.
I princippet er det ikke helt så galt at blande to forskellige benzodiazepiner. De har samme virkningsmekanisme / vil konkurrere om den samme receptorplads. Det er dog tvivlsomt hvad man vil få ud af det.
Depressanter med forskellig virkningsmekanisme, forstærker hinanden på farlig og uforudsigelig vis. F.eks. alkohol + benzoer, alkohol + opiater og benzodiazepiner + opiater. Det er ikke noget man har lyst til at eksperimentere med - pludselig glemmer man at trække vejret.
bi-bob> Pænt dumt emne at prøve at pillle smart i. Luk hvis du ikke har noget at bidrage med.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
altså hvis du leder efter opskriften på selvmord har du fundet den.. Men ja man kan sagtens gøre det.. det er bare et spørgsmål om tolerance over for de 2 stoffer.. Jeg for fx. selv udskrevet 8 mg subutex og 2 mg Rivotril 3 gange dagligt så det kan man sagtens, men vil skærkt fraråde det!!

Medlem

Morpheus skrev:
altså hvis du leder efter opskriften på selvmord har du fundet den.. Men ja man kan sagtens gøre det.. det er bare et spørgsmål om tolerance over for de 2 stoffer.. Jeg for fx. selv udskrevet 8 mg subutex og 2 mg Rivotril 3 gange dagligt så det kan man sagtens, men vil skærkt fraråde det!!

Man kan altså ikke "sagtens" gøre det.
Du har ret i at man skal have tolerance, men det er altså ofte folk som har en stor tolerance overfor de respektive stoffer som kan gøre det "trygt". Det er ikke noget man skal ligge at lege med fordi man nogle gange spiser lidt Oxynorm, eller synes det er sjovt at lamme sig lidt i weekenderne på Valium.
Som de andre skriver frarådes det at blande disse stoffer - og ikke uden grund.
Desuden har jeg oplevet en ekstra fed eufori af at blande disse, og så oplever jeg en lyst til at supplere med flere opiater, fordi cocktailen gør ens hæmningsløse benzo-hjerne, endnu mere hæmningsløs.
Sådan tror jeg i hvert fald det hænger sammen i min verden, for ved jo udemærket godt hvor farligt det er, og jeg har da også mærket hvordan åndedrættet lige pludselig er nærmest ikke-eksisterende.
Så mener bare at ens dømmekraft og fornuft nemt kan ændres når først cocktailen er begyndt at virke - og det derfor er "ekstra" farligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I mit arbejde med IT prøver vi konstant at indføre et forbud mod "det er nemt" og "det tager bare et par timer". På samme måde har denne verden en lignende udfordring med at påpege, at det aldrig "bare lige" er at blande forskellige depressanter.

Man kan langsomt forsøge sig frem og finde kombinationer, som man ved er forholdsvist sikre for én selv. Mange smertepatienter lever i årevis på den måde. Problemet er nok lidt, at selv for erfarne kan det gå galt, hvilket sagen med Heath Ledger jo desværre vist alt for godt, og jo mere man tænker på at bruge stoffer rekreationelt, jo større risiko løber man.

Så for lige at besvare dit spørgsmål - ;) - ja, du kan komme til at dø af det eller ende på hospitalet, hvor de fylder dig med Narcanti (naloxone). Og så får du lige prøvet en kedelig afslutning på festen, som også giver dig et dejlgt indblik i hvordan opiode abstinenser føles (hvilket modgiften narcanti forårsager akut - men altså redder dig liv på opiod OD).

Det lyder lidt som om I har været på rov i mors og fars medicinskab. Når/hvis I får flere erfaringer vil I opdage noget. Lad os sige I er vant til at tage stofferne A og B alene, og begge kan I lide en dosis på 100% af. Det I sommetider vil opleve er, at når i blander en cocktail af ½*A + ½*B, så risikerer I at få et trip af en styrke der nærmere svarer til f.eks. 200-300 A. Altså synergi.

Medlem

Jeg har fået Contalgin og Diazepam kombineret fra dag 1. Det var godt nok kun 90mg Contalgin(30*3) og Diazepam 5mg*3.

jeg er hverken død eller endt på hospitalet.

Der hvor det ender galt, er hvor folk overdoserer vildt, af f.eks. benzo. Der skal en pæn høj dosis benzo til før folk føler sig "høje" af det - iflg det jeg har læst mig til. I disse doser - og med hurtigvirkende benzo som Alprazolam, så er det at det ender galt.

Men ja, jeg er hverken død eller blev syg og dårlig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

[quote="Malkavian"]
Så for lige at besvare dit spørgsmål - ;) - ja, du kan komme til at dø af det eller ende på hospitalet, hvor de fylder dig med Narcanti (naloxone). Og så får du lige prøvet en kedelig afslutning på festen, som også giver dig et dejlgt indblik i hvordan opiode abstinenser føles (hvilket modgiften narcanti forårsager akut - men altså redder dig liv på opiod OD).

Jeg vil lige udrydde den misforståelse,at man får abstinenser,hvis man under indtagelse af Opioider/Opiater tager for meget,og får Naloxone på skadestuen.
Man kan kun få abstinenser,hvis man er hooked i forvejen,men så kommer de også i løbet af få min.Det er hæsligt. :evil:
Jeg vil iøvrigt som alle andre her,fraråde at mixe Benzoer og Opiater.Der er mange der bruger den kombination dagligt,men det er netop folk der tager det hver dag,og derfor har den fornødne tolerance,og viden om omgangen med stofferne.
Hvis man vil lamme sig er der så mange bedre alternativer,end at potentiere Opioider med Benzos.Uden tolerance vil man kunne blive rigeligt ramt af Opioider alene.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Helt ening med gonzo..
Det er en dum ide at begynde at expermentere med, kan kun fraråde det.. Hvis man gør sådan noget hver dag ved man lidt mere om hvad man kan holde til og hvad der er for meget... Og det er selvfølgelig ikke nogen opfordring.
Bare benzo og morfika i det hele taget er djævlen selv! snakker af erfaring...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]