Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 23:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
cyrus_tha_vrius666 skrev:
er der ngoen af jer der har prøvet at sniffe slipol?? :lol:
Wow what a feeling husk at indånde dampen næste gang i polere bil for så køre i den gode stil :lol:

Du lyder godt nok som en idiot :?

Ødelægge sig selv istedet for at købe noget ordenligt narko ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: østjylland
Gartnersvinet skrev:
cyrus_tha_vrius666 skrev:
er der ngoen af jer der har prøvet at sniffe slipol?? :lol:
Wow what a feeling husk at indånde dampen næste gang i polere bil for så køre i den gode stil :lol:

Du lyder godt nok som en idiot :?

Ødelægge sig selv istedet for at købe noget ordenligt narko ;)

Det var en joke 8)
En gang hvor at jeg polerede bil kunne man seriøst ikke undgå at indåande disse rædselsfulde dampe og det havde en underlig og meget klam virkning. Total hovedpine og kvalme og så stinker det af rævepis :lol:
Men undskyld at jeg er lidt offtopic men er slipol ikke et opløsningsmidel??

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er der nogen af jer gas-hoveder, der har prøvet det mere sikre lattergas? Hvordan vil I sammenligne de to?

Jeg synes nemlig at nogle af jeres beskrivelser af lightergassen minder en smule om lattergas-oplevelsen (som altså er meget sikker så længe man følger guiden her på psy).

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Synes det er dybt uansvarligt at folk skriver hvor fedt de har haft det med lightergas og andre diverse opløsningsmidler, og indirekte opfordrer til forsigtig brug af det.

Man ved aldrig hvilke unge dumme knægte der sidder og læser, med stor interesse for at lamme sig, uden adgang til ordentligt knark.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Er der nogen af jer gas-hoveder, der har prøvet det mere sikre lattergas? Hvordan vil I sammenligne de to?

Jeg synes nemlig at nogle af jeres beskrivelser af lightergassen minder en smule om lattergas-oplevelsen (som altså er meget sikker så længe man følger guiden her på psy).

Mht lattergas, ja. Det føles som at blive slået tilbage. Øjnene falder let sammen og man ligger og gisper med små stille arme og ben bevægelser. Man kan glemme at trække vejret hvis man ikke er opmærksom på det og det varer typisk i 15-25 sekunder.

Du oplever en varm summen i hele kroppen og du kan "se" ting, med dine øjne lukkede, som føles meget ægte. Lidt ala ketamin.

Jeg har personligt flere gange oplevet en følelse af at blive skudt til rummet, og som pingpong flyve imellem forskellige stjerner.

Har aldrig prøvet lightergas dog, heldigvis.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Malkavian skrev:

Hvis jeg tager lattergas, så føles det præcis som om jeg sniffer lightergas.
Jeg får det virkelig ubehageligt. Som om der er nogle "onde tanker" som bliver tricket af lattergassen såvel som lightergassen.

Efter de gange for nogle år tilbage jeg prøvede at sniffe lightergas, siden den dag har jeg ikke kunne lide lattergassen, da den minder mig om lightergassen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Beskrivelsen som ikke farlig er vist kun fra et vist synspunkt!
Citat:
...nitrous oxide is a major greenhouse gas...when considered over a 100 year period, per unit of weight, has 296 times more impact on global warming than that per mass unit of carbon dioxide (CO2)...
http://en.wikipedia.org/wiki/Nitrous_oxide

http://www.erowid.org/chemicals/nitrous ... nfo5.shtml
Billede

og altså selvom jeg er ryger, ser det ikke super fedt ud i mine øjne!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
[quote="Malkavian"]Er der nogen af jer gas-hoveder, der har prøvet det mere sikre lattergas?[/quote]

det eneste sted jeg har prøvet det er ved tandlægen :lol:
synes aller mest det minder om rensebenzin ..

den følelse man får i starten med at det kildre og stemmerne bliver dybe og mærkelige.. men det er på en meget mere afslappet måde og ikke ubehageligt

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Malkavian skrev:

Jeg synes faktisk man kan trække flere paraleller mellem de to ting.
Nu er det heldig vis mange år siden jeg tog lightergas i ny og næ, men da jeg for første gang prøvede lattergas (har heller aldrig fået det hos en tandlæge) flere år efter fik jeg samme følelse i kroppen, så tanker fløj direkte tilbage, til da jeg var på teendruk med en bøtte lightergas :roll:

Jeg er ikke sikker på jeg kan beskrive det, men synes ofte jeg får en slags snurren i kæbepartiet, som jeg nok bilder mig ind kilder - og derudover bliver mit humør løftet.
Hvis man giver sig selv lov (hvilket jeg ikke praktiserede, med vilje, da jeg tog lightergas), så kan tankerne også nemt flyve langt ud i universet og give nogle ret surrealistiske oplevelser. Dog synes jeg det er svært at huske umiddelbart efter rusen har fortaget sig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hahaha husker tydeligt følelsen af lattergas hos tandlægen.. det var max sjovt, og mega syret.

Ligger der med musik i ørene mens de borer, alting snurrer rundt og musikken lød super underligt.. lyset blev blændende

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
thafreak skrev:
Hehe lightergas.. suk.. Det dummeste af dem alle ;) Ja, jeg har haft nogle skøre, skræmmende, grinagtige og latterlige oplevelser med dette.

Der var en tid hvor jeg tog lightergas et par gange om ugen, og jeg må ærligt indrømme at jeg stadig synes det er ualmindelig morsomt at suge det.

Mit trip er det samme hver eneste gang. Præcis det samme. Jeg ryger ud af virkeligheden, og ud i et stort, sort "sted". Der er kun mig selv (ikke mig selv som sådan, men en "prik" som er mig, og det er det eneste(!) der eksisterer. intet univers, ingen planeter, intet!) og så en lyd som er så mærkelig at jeg umuligt ville kunne forklare den.

Når jeg ikke er superramt, men når virkningen er ved at gå væk, kommer jeg tilbage til virkeligheden, bare mega forvirret. Så spekulerer jeg over hvordan jeg skal komme hjem, hvad jeg hedder og hvor jeg bor.

Ps. det er meget længe siden jeg sidst har sniffet lightergas, og det er desuden og den eneste fra gruppen jeg har prøvet

når nu du kom så langt væk må du fandme godt nok ha sniffet meget af det..

jo jeg har da også sniffet en del lightergas men det blier lidt svært at forklare rusen eftersom jeg har været godt stiv hver gang jeg har gjort det.. ja endnu engang kan man se hvor lidt man tænker når alkoholen trænger ind

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
thafreak skrev:
Mit trip er det samme hver eneste gang. Præcis det samme. Jeg ryger ud af virkeligheden, og ud i et stort, sort "sted". Der er kun mig selv (ikke mig selv som sådan, men en "prik" som er mig, og det er det eneste(!) der eksisterer. intet univers, ingen planeter, intet!) og så en lyd som er så mærkelig at jeg umuligt ville kunne forklare den.

Jeg oplevede præcis det samme. HVER GANG. Var overbevist om at jeg havde set "den anden side" meningen med livet. Husker tydeligt første gang jeg prøvede det. Jeg blev ved med at ramme den der oplevelse, hver gang jeg gjore det.

Det er nok det klammeste jeg nogen sinde har prøvet. Jeg var vildt skærmt alle de gange, men jeg blev ved og ved. Fordi jeg var sikker på at det var det som skete når man dør. Det er som om det er meningen med livet jeg fandt.

Alle de gange jeg så prøver lattergassen, så oplever jeg præcis det samme som ved lightergassen. Det har så resulteret i at jeg har haft en uheldig oplevelse hos en tandlæge. Hvor jeg hev alle de der ting ud af munden og råbte, LAD MIG VÆRE. STOP. Jeg var sikker på at, den "nærdødsoplevelse" var kommet til ende. Lyden fra div redskaber som tandlægen brugte "hakke" i lyden, og billedet drejede 90grader, og det hele mindede mig om det helt gamle DOOM spil.

Pga det minder mig om DOOM spillet, er fordi man kunne skrive sådan en udødelighedskode, og hvis man gik ind i sådan en "port/dør" og når den lukkede drejede billedet 90grader mod venstre.

Junior medlem

:peace:

Tja - har prøvet lattergas en enkelt gang da jeg var barn - det syntes jeg bestemt ikke om.

Begyndte i de tidlige teenage år at sniffe rensebenzin og gjorde det jævnligt gennem nogle måneder. Monster syret rus - det var ofte som om kroppen blev skævvredet og der var ofte audiovisuelle hallusinationer i forbindelse med det.

Blev så introduceret for lightergas af en veninde fra rensebenzinsperioden, hun havde "lært" gassen at kende på en efterskole.

Siden og til stadighed har lightergas været mit foretrukne rusmiddel (har dog ikke rørt det i manga mange år og rører generelt ikke andre rusmindler end alkohol i dag)

Lightegas rusen startede altid med at en rar varm og lidt "våd" fornemmelse spredte sig fra min krops centrum og ud til ekstremiteterne. Derefter blev jeg høj af det og blev let til latter. Der fulgte næsten altid super fede visuals med og audiovisuelle hallusinationer også (lyd på dragers vingeslag og lyden af ild den "svenske løve" sprøjtede ud af sin mund osv.)

Hvis jeg fortsatte med at inhalere gassen herefter faldt jeg oftest hen i bevidstløshed med fede og syrede drømme.

Jeg brugte ca. 6 dåser om dagen da jeg var mest aktiv - det var nok over en sommerferie i tidsafgrænsning.

Har kun haft ét bad trip på lightergas, men der havde jeg også røget hash samtidig.

Min IQ er i dag på omkring 140-150 så, har jeg taget skade, så må jeg have været super klog da jeg begyndte...

Rensebenzinen har dog givet mig en slags tinitus som jeg nok aldrig slipper af med (en iriterende White noise jeg dog mest lægger mærke til hvis der er stille omkring mig - den er her stadig efter 21 år...

Æter har jeg prøvet én gang - uden nogen virkning overhovedet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Her kommer lige et redigeret udsnit fra en "selv-biografi" jeg er i gang med at lave:

Citat:
"Tilgengæld glemmer jeg aldrig første gang jeg sniffede lightergas. Mig og min kammerat havde pjækket fra skole og var alene hjemme.
Jeg havde i fjernsynet hørt, at mand kunne få en effekt ud af at sniffe gas fra de store gule beholder, der bliver brugt til at fylde lighter op med. Da jeg så at min ven´s far havde nogen stående, var jeg straks interesseret. Efter lidt eksperimentering med hvordan man bedst fik indtaget gassen, tog jeg min første indånding.
Det var den vildelste føelse jeg nogen sinde havde prøvet og selv nu efter alle de stoffer jeg har prøvet vil jeg mene at lightergas har giver mig nogen af de mest potente og kraftfulde oplevelse.

Vores forbrug steg hurtigt og vi fik vores andre venner med på den. Da mit forbrug var på sit højeste tog jeg en dåse om dagen og nogen gange alene. Ofte var mængderne så storer at jeg besvimmede, det var dog ikke en normal besvimelse for under disse blackouts havde jeg kraftige hallucinacioner og som regel var jeg ikke klar over at jeg var bevidstløs. Hallucinationerne kunne også forkomme i vågen tilstand og disse vrangforestillinger er de kraftigste jeg hid til har oplevet.

Vi var dog klar over hvor skadeligt dette stof var og jeg havde dårlig samvitighed efter hver snifning. Når jeg kigger tilbage er der 3 episoder der fik mig til at stoppe, de to sidste har nok været regulerer nær døds oplevelse.

Første episode skete en varm sommerdag.

Nogen af de sædvanlige gutter og jeg, var taget på stranden med nogen piger fra klassen. Det skal lige tilføjes at pigerne intet vidste til vores misbrug af lightergas. Vi havde taget øl med og da det stadig var nyt for mig at drikke, blev jeg som altid sanseløs fuld. På et tidspunkt fik jeg den latterlige ide at gå i kiosken og købe en dåse lightergas. Uden at tænke på at stranden var fyldt med famillier med børn og at pigerne sad og kiggede på, begyndte jeg at sniffe hæmnings løst. Jeg kan ikke huske meget efter
snifningen startede, men på et tidspunkt gik alle pigerne. Dagen efter var jeg meget flov over hvad jeg havde gjort. Pigerne nævnte det aldrig med et ord, men jeg vidste hvad de tænkte. JUNKIE...

Anden episode skete ikke ret lang tid efter.

Jeg var gået ud på min sædvanelige græs mark for at sniffe med en ven. Da vi var cirka halvejs med hver vores dåse, skulle min kammerat hjem og spise. Jeg blev siddene og sniffede videre alene og på et tidspunkt må jeg være besvimet. Pludselig ser jeg en stor zeppeliner flyver hen over græsmarken og uden nogen har fortalt mig det ved jeg at alle der er døde af at sniffe lightergas sidder i zeppelineren. Da den er lige oven over mig bliver der smidt en rebstige ned til mig og folk begynder at råbe til mig at jeg skal kravle op. Det var ikke truende stemmer,
der imod lød personerne sympatiske og lykkelige. I min skævert ville jeg op til dem og greb ud efter stigen. Jeg fik med nød og næppe fat i det sidste trin, men fordi luftskibet bevægede sig væk fra mig blev jeg trukket hen af jorden. Jeg kæmpede for at holde fat, for jeg havde en stor trang til at komme op til de flinke mennesker, men til sidst blev jeg nød til at slippe. Lige i det jeg slap trinnet vågnede jeg op på. Jeg lå på maven med græs på tøjet, som om jeg vitterligt var blevet trukket hen at jorden.

Episoden gjorde mig narturligvis meget bange for dette stof, for hvad ville der være sket hvis det havde lykkes mig at komme op i zeppelineren? Min kærlighed til ligthergassen var dog så stor, at der skulle en sidste ting at jeg stoppede.

Denne episode skete ikke for mig, men for en af mine kammerater. Mig, ham og to andre havde pjækket for skole og sad hos ham for at sniffe. På et tidspunkt hvor jeg vågner op fra min skævert, ser jeg på min ven.
Han ser helt forkert ud i ansigtet og det ligner han har set et spøgelse. Jeg spørger ham hvad der er sket og han forklare at han har svævet rundt i luften over os mens han har kigget ned på ham selv og os andre.
Jeg grinede af ham og siger: "fedt nok", men så rejser han sig op og hiver dåsen ud af hånden på mig. Du skal ikke have mere siger han.
Jeg kigger uforstående på ham og prøver at få mit gas tilbage, han træder tilbage og siger: "I andrer er også færdige med det her. Han forklarer at han er sikker på at det var meget tæt på at han døde. Efter en lang diskussion bliver vi alle enige om aldrig at sniffe mere.

Den dag i dag tænker jeg tilbage på denne tid med både væmmelse og længsel. Lightergas er et vidunderligt og modbydeligt stof. Det er ekstremt let tilgængeligt, billigt og potent.
Der er dog en ulempe ved dette stof. Det er også ekstremt skadeligt. Lightergassen går op i hjernen og opløser fedtvævet."

Undskyld hvis der er stave og grammatiske fejl, det var sku for langt til jeg gad at redigere det for meget :-D

Hvis samfundet førte en anden pollitik over for stoffer tror jeg ikke jeg ville have sniffet ligthergas.
For det første ville andrer og mindrer skadelige stoffer være mere tilgængelige. For det andet ville samfundet virke meget mere troværdige, dengang troede vi jo ikke lightergas var mere skadeligt end f.eks. speed, fordi vi bare var blevet fortalt at begge ting var fy-fy.

Jeg har prøvet lattergas hos tandlægen og synes ikke helt det kan sammenlignes. Jeg synes bedere man kan sammenligne rusen med poppers (som også er et opløsnings middel?) bare gange 100.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]