F |_ /\ |< skrev:
storkens svar er jo bare et standardsvar, og ikke som sådan rettet mod indtagelse af MDMA. Du har ganske ret i at fedtvævet ikke betyder synderligt meget i denne forbindelse, som du selv siger har det ringe blodtilførsel. Var stoffet lipofilt ville det have forholdt sig anderledes.
Jeg tvivler dog på at det var fedtvæv storken tænkte på, da han skrev det. Det har sandsynligvis noget med bygning og højde at gøre, alá en lille pige, på 150 cm og en vægt på 55 kg, mod en høj mand på 210 cm med en vægt på 110+ kg (muskler), hvor sidstnævnte vil skulle have mere, udfra de teoretiske overvejelser storken kommer med.
Jeg har dog hverken erfaring med MDMA, eller nok teoretisk viden om dets virkningsmekanisme til jeg vil udtale mig om forholdet mellem vægt og dosis.
Lige på dette punkt er min viden også rimelig filosofisk og logisk anlagt. Det gør det endnu mere spændende at diskutere!
Hvis stoffet var udpræget lipofilt, ville man så ikke opleve en nedsat sensitivitet hos overvægtige personer, da stoffet vil diffundere ud i fedtvævet, hvor det ikke giver nogen synderlig virkning, ud over at blive udløst gradvist som depotmedicin?