Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 23:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Hvordan er forholdet mellem mdma dosis og kropsvægten?
Betyder ens størrelse meget for hvor intens mdma rusen bliver?

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
det vil have en betydning ja, men hvor meget er svært at sige. en person der ikke vejer så meget vil have et mindre blodvolumen end én der vejer tilsvarende mere, og vil derfor kunne på en større plasmakoncentration ved indgift af samme dosis.

Jeg tror det betyder rigtig meget, da jeg var nede på de 64kg, blev jeg langt mere påvirket af en 125mg dosis, end da jeg vejede 75 kg.
Sådan var det ved de fleste rusmidler.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
storken skrev:
det vil have en betydning ja, men hvor meget er svært at sige. en person der ikke vejer så meget vil have et mindre blodvolumen end én der vejer tilsvarende mere, og vil derfor kunne på en større plasmakoncentration ved indgift af samme dosis.

Stiger blodvolumen som en funktion af vægten, eller er der flere faktorer indblandet? Jeg kan ikke se at to personer med foreksempel 5 kilo forskel, nødvendigvis har forskellig blodvolumen. Fedtdeponering er ofte skyld i vægtforøgning, og så vidt jeg ved, kræver det ikke samme blodtilførsel som muskler, og derfor må der være en joker i regnestykket, nemlig forholdet mellem muskelvæv og fedtvæv?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
storkens svar er jo bare et standardsvar, og ikke som sådan rettet mod indtagelse af MDMA. Du har ganske ret i at fedtvævet ikke betyder synderligt meget i denne forbindelse, som du selv siger har det ringe blodtilførsel. Var stoffet lipofilt ville det have forholdt sig anderledes.

Jeg tvivler dog på at det var fedtvæv storken tænkte på, da han skrev det. Det har sandsynligvis noget med bygning og højde at gøre, alá en lille pige, på 150 cm og en vægt på 55 kg, mod en høj mand på 210 cm med en vægt på 110+ kg (muskler), hvor sidstnævnte vil skulle have mere, udfra de teoretiske overvejelser storken kommer med.
Jeg har dog hverken erfaring med MDMA, eller nok teoretisk viden om dets virkningsmekanisme til jeg vil udtale mig om forholdet mellem vægt og dosis.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
F |_ /\ |< skrev:
storkens svar er jo bare et standardsvar, og ikke som sådan rettet mod indtagelse af MDMA. Du har ganske ret i at fedtvævet ikke betyder synderligt meget i denne forbindelse, som du selv siger har det ringe blodtilførsel. Var stoffet lipofilt ville det have forholdt sig anderledes.

Jeg tvivler dog på at det var fedtvæv storken tænkte på, da han skrev det. Det har sandsynligvis noget med bygning og højde at gøre, alá en lille pige, på 150 cm og en vægt på 55 kg, mod en høj mand på 210 cm med en vægt på 110+ kg (muskler), hvor sidstnævnte vil skulle have mere, udfra de teoretiske overvejelser storken kommer med.
Jeg har dog hverken erfaring med MDMA, eller nok teoretisk viden om dets virkningsmekanisme til jeg vil udtale mig om forholdet mellem vægt og dosis.

Lige på dette punkt er min viden også rimelig filosofisk og logisk anlagt. Det gør det endnu mere spændende at diskutere!

Hvis stoffet var udpræget lipofilt, ville man så ikke opleve en nedsat sensitivitet hos overvægtige personer, da stoffet vil diffundere ud i fedtvævet, hvor det ikke giver nogen synderlig virkning, ud over at blive udløst gradvist som depotmedicin?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Jo, der vil indtræde en ligevægt mellem plasma og fedtvæv, hvor en større del vil befinde sig i fedtvævet, end tilfældet er nu.
Det vil frigives langsomt, men det vil være i så små mængder at der formodentligvis ikke vil være en påvirkning af personen, selvom der er en lille mængde stof i kroppen.

Men det her er vist OT, så jeg vil holde her :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordpolen
Ja, det bedste er faktisk at veje 45 kg og ligne en anoreksi tøs ! ;)

Men så hellere veje det mere, og bruge de extra penge ! ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]