Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 23:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle sammen.

Jeg har længe læst lidt på psychedelia.dk, men har ikke fået oprettet en konto før nu.

Grunden til jeg skriver er fordi jeg har et spørgsmål som der måske var nogle ligesindede som kunne hjælpe mig lidt med. Eller i det mindste forskikre mig lidt om min tilstand.

Jeg har over en periode på 6 mdr. (siden i midt sommers) haft mig omkring 20 - 25 LSD trips. Jeg trippede for første gang i sommers, og mit forbrug har på det sidste eskaleret til hver weekend de sidste 8-10 uger. Regner dog selv med en pause fra nu af, og så til Bang Face. 8)

LSD har altid fungeret perfekt for mig, og jeg har aldrig været udsat for hvad nogle ville betegne som et "bad trip". Har dog anerkendt at det er en mulighed, men frygter det ikke.

Jeg skriver egenligt for at få opklaret noget jeg ikke har oplevet før i min tid med LSD. Jeg tog LSD i Lørdags, ikke meget, et enkelt mærke, Hoffman Jubilæums mærke, med noget coating på som smagte bittert. Der skulle efter sigende være 150 - 180 microgram i såden en fætter.

Det er i dag torsdag aften og jeg har stadig en del visuals både med åbne og lukkede øjne. Det er ikke så intenst som det er under selve trippet. Men på den anden side, er det stadig relativt tydeligt for mig nu. Jeg har ingen "kaleidoskop-visuals", med lukkede øjne, som jeg ellers altid har under et trip. Der er derimod en masse lysimpulser og uhåndgribelige objekter i mit synsfelt. Jeg har heller ikke den syrede fornemmelse i kroppen som man får, og heller ikke noget specielt tankespind, det er kun mit syn det stadig går ud over.

Jeg er begyndt at blive lidt bekymret da mine visuals ikke aftager fra dag til dag, men blot holder en kontant. Selv efter fire dages søvn.

Ved ikke helt hvad jeg leder efter herinde, måske andre der kan fortælle mig at det aftager på et tidspunkt.

Karma herfra
Cosmos

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har selv oplevet det, det var dog ovre i den mærke ende af hvad man kunne se, det gik væk efter nogle dage. Det jeg selv kom frem til var (selvfølgelig) at jeg havde givet den for meget gas og nok lige burde holde en pause. Nok er psykedelia mange ting, men fortsætter det efter trippet er man ikke rigtig selv herre over det mere, og så forsvinder det gode ved det ligesom.

Håber de aftager, men som du selv siger, så er en pause nok sagen :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Må jeg indskyde at det også er latterligt mange trips du har haft på 6 måneder? Det du fortæller svarer ca. til et trip hver weekend
Eftersom jeg forstår kunne det godt tyde på HPPD: Hallucinogen percisting perception disorder, men det er ikke sikkert. Det kan ihvertfald provokeres af LSD (overdrevent brug eller ej) til at få personen til konstant at have visuals i lettere eller voldsommere grad.
Du burde ihvertfald kraftigt overveje fuldkommen at ligge LSD på hylden i en længere periode, før du revurderer hvornår det er klogt at trippe igen, og så med lidt længere pauser end før!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Synes også at det kunne lyde som HPPD, men lad nu syren ligge og se tiden an!

I fremtiden skal du også sørge for gode pauser imellem trips!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Har haft det et halvt års tid efterhånden, fuldstændig de samme visuals som hvis jeg var på LSD de er der altid især hvis der er lidt mørkt så hopper der farver og mønstre rundt på vægen. Det genere mig ikke det mindste og med tiden vender du dig til det så du ikke ligger mærke til det andet end hvis du sidder og kigger efter det ;)

Junior medlem

Jeg er helt enig i at det nok har gået lidt for voldsomt for sig, men dog mest i perioder. Forbruget bølger lidt op og ned.

Havde dog ikke hørt om hppd før, og det skræmmer mig ærlig talt en smule. Ikke fordi mine visuals er ubehagelige, men mere fordi det kan være ude af min kontrol. :?
Jeg har 100% bestemt mig for at holde en længere pause. Håber de aftager i intensitet.

Tak for hjælpen :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
En god idé, hvis synsforstyrrelserne er en belastning for dig, vil være at holde dig væk fra alle stoffer, om ikke andet det næste stykke tid. Jeg har selv oplevet at mit syn bliver fuck'd af hash, koffein, ja, selv sult og søvnmangel kan for mig afgøre om om jeg har "nedsat syn". Det er dog langt fra så slemt som det var før i tiden, men den kigger stadig frem engang imellem hvis jeg kun har sovet 2 timer og drikker 3 kopper dobbelt espresso.

Håber du kommer dig over det, og husk, jo mere du lader dig irritere af det, jo mere lægger du mærke til det. Hvilket i sidste ende vil resultere i at der går endnu længere tid før det forsvinder.

- Det er i hvert fald sådan jeg har oplevet det, men vi er jo alle forskellige.

Medlem

er der nogen for hvem det helt er forsvundet? altså nogle personlige erfaringer?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

balle skrev:
er der nogen for hvem det helt er forsvundet? altså nogle personlige erfaringer?

Jeg har det kun i en meget mild grad og hvis jeg koncentrere mig lidt, men lægger aldrig mærke til det eller. Men har en fornemmelse af de sidste 3% aldrig rigtig vil forsvinde.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Kender en der har lidt af det i længere tid, men det gik over af sig selv. Som jeg husker tog det mellem 3-6 måneder ca. før det var helt væk.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Damn, du har da godt nok fået dine trips :shock:

Jeg har haft det i en periode på 1,5 - 2 år nu. En form for konstant flimmer. "LSD-farver" på hvide vægge osv, men jeg vil gi de andre ret i, at jo mere du fokuserer på det, jo mere vil du lægge mærke til det. Man vender sig til det med tiden.

Medlem

Geografisk sted: ja
Jeg har selv fået en maerkelig form for visuel forstyrrelse efter en traumatisk tur på methylon.

Jeg har aldrig oplevet at mit syn var forstyrret, men efter sidst har jeg haft en masse maerkelige visuals som ikke minder om dem man får på psykelika - de er oftest sorte, hurtigtbevaegende tråde, skikkelser i moerket, hvide/groenne/roede prikker som svaever forbi (ikke "floaters") samt milde tracers.
Hvis jeg falder i soevn med TV på og vaekkes af forstyrrelser, så har jeg i op til 5 sekunder rigtige hallucinationer som foelger et tema (temaet varierer, det afhaenger af hvad som pågår omkring mig).

Sidst faldt jeg i soevn med en tegnefilm på, og min kaereste vaekkede mig. Hun spurgte "Om jeg kunne se den". Hun havde angiveligt talt til mig mens jeg faldt i soevn. Jeg slår oejnene op, og der på bordet ved siden af TV'et danser en af tegnefilmskaraktererne rundt. Jeg svarede "ja, det kan jeg", og så forsvandt den.
Da gik det op for mig at det var en hallucination, og at hun havde snakket om noget i TV, hvor jeg havde misforstået det og troet hun også kunne se min hallu.

Det er mest udtalt når jeg er trät. Faktisk er min tilstand så "voldsom" at jeg har aftalt med min kaereste at når jeg bliver traet må hun ikke forstyrre mig. Jeg bliver simpelthen for underlig og blander mine traette "droemme" sammen med virkeligheden.
Det er bestemt ikke sjovt, og jeg frygter at det kan vaere begyndende skitzofreni eller lignende.

Hvis du oplever andet end milde visuals, så soeg evt. laege. En ting er sikkert: Når/hvis du oplever negative ändringer i din hverdag så er det tid til en laaaang pause indtil du atter har 100% styr på hvad der sker i dit liv/i dig.

Alt det bedste.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Funky fungus skrev:
Jeg har selv fået en maerkelig form for visuel forstyrrelse efter en traumatisk tur på methylon.

Det må du lige uddybe. Hvad gik galt?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg havde også disse "tracers" af streger og gennemsigtige små bobler der kørte frem og tilbage i mit syn. Det var dagligt i en meget lang periode men det generede mig overhovedet ikke. Tværtimod fokuserede jeg faktisk på at frembringe det :P

Det forekommer meget sjældent nu, hvilket måske hænger sammen med at jeg bare har valgt at ignorere det.

Alting flyder dog stadig sammen i mit syn hvis jeg har været i et mørkt rum længe nok - hvilket jeg faktisk finder fantastisk :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Drupe skrev:
Funky fungus skrev:

Det må du lige uddybe. Hvad gik galt?

:arrow:
med al sandsynlighed

Medlem

Geografisk sted: ja
Jeg har oprettet en tråd.
Det var methylon + butylon. Min tripbuddy fik en lidt voldsom negativ reaktion som vi ikke för har oplevet, og oplevelsen var ganske hård og udmattende psykisk. Isär for mig.
Min dosis var ikke höj, men stressen medförte dårlig sövn etc. i nogle dage, samt faretruende hjertefrekvens.

Det lader ikke til at methylonen eller butylonen var skyld i MIN reaktion. Men jeg skal ikke trådkapre:D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]