Citat:
altså min tanke var at det vel er yderst risikabelt pga. man først får hjertet op i højere omdrejninger og derefter sløver det ned ekstremt hurtigt, jeg ved der er en masse forbrugere der gør det på denne måde for at falde i søvn efter amf turen, men springer man dermed alt det negative over? alt rastløsheden, nedturen osv. der kommer når opturen er ovre, sover man det væk (hvis man vel og mærket falder i søvn) eller møder man den når man vågner igen næste morgen??
Benzodiazepiner f.eks. lorazepam, anvendes i behandling af akut amfetamin-OD, netop med det formål at "bremse" kroppen lidt ned.
Jeg vil i høj grad mene, at rigtig mange af de negative effekter(rastløshed, manglende appetit, søvnløshed etc.) natten/dagen efter en tur på amfetamin, kan dæmpes med noget benzodiazepin.
En kombination af større doser amfetamin+benzodiazepin kan være farligt. Men skulle man ligge søvnløs en tidlig morgen efter en nat på en moderat mængde amfetamin, kan dette afhjælpes med f.eks. 5-10 mg diazepam.
Men husk at benzodiazepin+alkohol krydsreagerer. Indtag derfor ikke benzodiazepin, hvis du har drukket alkohol!!!Da diazepam har tilstrækkelig lang halveringstid, kan denne effekt faktisk sløre de ubehagelige bivirkninger, som følger med indtil et par dage efter en tur på amfetamin.
Nogle kan li´den afslappede og lidt stenede effekt af benzodiazepiner, som også kan afstedkomme en vis ligegyldighed overfor diverse problemer/udfordringer. Andre kan bestemt ikke li virkningen.
Men kan jeg personligt vælge mellem en "nedtur" efter et amf-binge+alkohol, eller vælge at tage én eller to 5 mg´s stesolid, for at sløre eftervirkningerne, kender jeg godt mit valg: Jeg vil vente til jeg er 100% sikker på jeg har forbrændt alt alkoholen, hvorefter jeg tager 5-10 mg stesolid/hexalid og lægger mig til at sove til ære for kroppens restitution.
I bedste fald, kan man ikke mærke at man har været på amfetamin inden man gik i seng - en sikker "vinder" er dog, at man føler sig en smule "bonget" dagen efter pga. benzoens virkning - specielt hvis man ikke er vant til sedativer. Men hellere "bonget" end "nedtur" IMHO.
Denne post er en subjektiv forklaring og bestemt
ingen opfordring til indtagelse af nervemedicin!