Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 23:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Amf & Downers
Junior medlem

Hey , ville lige stille et muligvis "dumt" spørgsmål da jeg ikk rigtig kan finde noget om det, når man suger noget af den dårlige og derefter tager en eller anden slags benzo'er, er det så ikk ret "farligt" at lege med , med hensyn til hjertet osv. altså min tanke var at det vel er yderst risikabelt pga. man først får hjertet op i højere omdrejninger og derefter sløver det ned ekstremt hurtigt, jeg ved der er en masse forbrugere der gør det på denne måde for at falde i søvn efter amf turen, men springer man dermed alt det negative over? alt rastløsheden, nedturen osv. der kommer når opturen er ovre, sover man det væk (hvis man vel og mærket falder i søvn) eller møder man den når man vågner igen næste morgen??

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Din downer går ikke væk, af at du sluger en benzo og muligvis falder i søvn et par timer. Måske, vil du få det dårligere er af at blande disse to stoffer.

Ryg en joint istedet for benzo, og på den måde ryge ned i gear.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Ellers må du bare tage nedturen som den er. Sådan er det jo. Når din krop har kørt på max gaz i mange timer på en amf rus, så skal den jo finde sig selv igen og slappe af. Så det er naturligt at have nedtur, og den skal man bare hurtigst igennem jo :)

Men som sagt, ryg en joint hvis det endelig er at du vil slappe af og kunne sove.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
altså min tanke var at det vel er yderst risikabelt pga. man først får hjertet op i højere omdrejninger og derefter sløver det ned ekstremt hurtigt, jeg ved der er en masse forbrugere der gør det på denne måde for at falde i søvn efter amf turen, men springer man dermed alt det negative over? alt rastløsheden, nedturen osv. der kommer når opturen er ovre, sover man det væk (hvis man vel og mærket falder i søvn) eller møder man den når man vågner igen næste morgen??

Benzodiazepiner f.eks. lorazepam, anvendes i behandling af akut amfetamin-OD, netop med det formål at "bremse" kroppen lidt ned.

Jeg vil i høj grad mene, at rigtig mange af de negative effekter(rastløshed, manglende appetit, søvnløshed etc.) natten/dagen efter en tur på amfetamin, kan dæmpes med noget benzodiazepin.

En kombination af større doser amfetamin+benzodiazepin kan være farligt. Men skulle man ligge søvnløs en tidlig morgen efter en nat på en moderat mængde amfetamin, kan dette afhjælpes med f.eks. 5-10 mg diazepam.

Men husk at benzodiazepin+alkohol krydsreagerer. Indtag derfor ikke benzodiazepin, hvis du har drukket alkohol!!!

Da diazepam har tilstrækkelig lang halveringstid, kan denne effekt faktisk sløre de ubehagelige bivirkninger, som følger med indtil et par dage efter en tur på amfetamin.
Nogle kan li´den afslappede og lidt stenede effekt af benzodiazepiner, som også kan afstedkomme en vis ligegyldighed overfor diverse problemer/udfordringer. Andre kan bestemt ikke li virkningen.

Men kan jeg personligt vælge mellem en "nedtur" efter et amf-binge+alkohol, eller vælge at tage én eller to 5 mg´s stesolid, for at sløre eftervirkningerne, kender jeg godt mit valg: Jeg vil vente til jeg er 100% sikker på jeg har forbrændt alt alkoholen, hvorefter jeg tager 5-10 mg stesolid/hexalid og lægger mig til at sove til ære for kroppens restitution.
I bedste fald, kan man ikke mærke at man har været på amfetamin inden man gik i seng - en sikker "vinder" er dog, at man føler sig en smule "bonget" dagen efter pga. benzoens virkning - specielt hvis man ikke er vant til sedativer. Men hellere "bonget" end "nedtur" IMHO.

Denne post er en subjektiv forklaring og bestemt ingen opfordring til indtagelse af nervemedicin!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Bl0dpump skrev:
Men som sagt, ryg en joint hvis det endelig er at du vil slappe af og kunne sove.

Hash er altid 50/50 når det handler om at få det bedre og kunne sove efter en binge. Det kan også forværre eftervirkningerne/bivirkningerne kraftigt og give endnu mere hjertebanken og sværere åndedræt. Det er kun noget jeg syntes der kan hjælpe på lidt bedre vej hvis man er godt igang med comedown. Imo vil jeg stærkt fraråde det så længe man stadig føler sig meget stimuleret og har lettere hjertebanken.

Junior medlem

Velvet@

Helt enig - Desuden synes jeg ofte at det er meget svært at slå en amfetamin-rus ned med hash, hvorimod GHB eller benzodiazipiner oftest slår en omkuld, så kroppen kan få lov at restituere, og man slipper for at ligge i 5 timer med bankende hjerte.

Junior medlem

Tak for gode svar, især Cannachems svar var lige præcis hva jeg søgte :gud: Hash falder jeg aldrig i søvn af efter sådan en tur, men hvad med flunitrazepam? er det dumt i stedet for diazepam? er det ikk godt det samme næsten?

Junior medlem

Nu kender jeg ikke meget til benzoer men som skrevet tidligere oppe og det gælder stort set alt nerve medicin, vent til du ved at du ikke mærker til alkoholen mere da det forstærker pillerne , ellers er mit råd klart osse stesolid hvis det endelig skal være eller noget der hedder truxal ca 10 mg ... Og ellers husk at få noget føde i sækken det er den bedste kur og nogle gode film ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
truxaler er udemærket og husk C-vitamin!!!

jeg plejer også at have held med lange bade og lidt kvindelig omsorg.
- hvis i forstår sådan en lille en *klør mig på næsen*

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]