Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 23:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Efter et meget forsømt skoleår, overvejer jeg kraftigt at prøve at tage amfetamin, for at oplæse de forsømte fag og være klar til eksamenerne. Er der nogle der ved noget om det er en god idé, om det er til at kontrollere og er det evt. noget i selv gjort/gør?
Gode og dårlige effekter?
Evt. hvilke piller i anbefaler og priser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg synes det lyder som en rigtig dårlig ide.
Jeg vil sige at sund kost og kaffe er det bedste at læse på. Så kan man holde sig vågen en ekstra time eller to, og samtidig pleje hjernen :)

http://emedicine.medscape.com/article/289973-overview

Citat:
Memory impairment can result after long-term use of high doses of amphetamines because of damage to serotonin-releasing neurons. In the emergency department patients with amphetamine-related disorders are one third more likely than patients with cocaine-related disorders to be transferred to an inpatient psychiatric ward. This difference may partly be because amphetamine withdrawal lasts longer then cocaine withdrawal, and amphetamines are more psychogenic than cocaine.

Citat:
Two or more of the following conditions develop during or shortly after the patient used amphetamines or a related substance:
Tachycardia or bradycardia
Pupillary dilatation
Elevated or lowered blood pressure
Perspiration or chills
Nausea or vomiting
Evidence of weight loss
Psychomotor agitation or retardation
Muscular weakness, respiratory depression, chest pain, or cardiac arrhythmias
Disorientation and memory loss, seizures, dyskinesias, dystonias, or coma

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
hmm jeg sys det lyder som en temmelig dårlig idé at bruge amfetamin til formålet.
der har været topicsherinde med ''præstationsfremmende'' eller koncentrationfremmende midler, og jeg tror der blev fundet frem til nogen forskellige piller der hjalp.

men først og fremmest vil jeg mene at du godt kan klare det selv, det handler bare om at tage sig i nakkehårene.
at springe over hvor gæret er lavest er ikke altid den nemmeste løsning, for du vil MÅSKE få læst en hel masse når du er i selve rusen, men så tror jeg ikke du får læse de næste to dage.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Du skal også være opmærksom på at amfetamin ikke vil give dig lysten til at læse. Du vil stadigvæk synes det er federe at se fjernsyn eller hænge med vennerne, ligesom du sikkert gør nu. Hvis du vil indhente det forsømte er det ikke det smarteste at begynde at tage stoffer - og da slet ikke amfetamin (Zarathustra forsøgte sig på et tidspunkt med methamfetamin, jeg kunne forestille mig du vil få nogenlunde samme resultat med amfetamin) - dét du skal gøre er at begynde at læse, så meget du orker. Du kan evt. forsøge at spise sundt og dyrke motion - det er vist generelt accepteret at begge har positiv indflydelse på din koncentrationevne.

Junior medlem

Okay Tak for hjælpen :) Det lyder meget rigtigt det i siger. Det ville nok være at synke for dybt.

Junior medlem

Jeg vil fraråde dig at bruge amfetamin til det formål. Kost og Motion er vejen frem, men jeg har flere bekendte/venner som har prøvet med ritalin med gode resultater, så det kunne være en mulighed.
Det kræver jo stadig at man kan sætte sig på sin flade og læse.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej nej og nej. Det er virkelig en dårlig cirkel at komme ind i.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
F |_ /\ |< skrev:
Zarathustra forsøgte sig på et tidspunkt med methamfetamin, jeg kunne forestille mig du vil få nogenlunde samme resultat med amfetamin

Ja.

Det er som at tisse i bukserne for at holde varmen - de første dage går det sindssygt godt og du er mere fokuseret og produktiv. Men renterne du skal betale for den energi du får opvejer klart det positive. Efter et par døgn begynder du at blive udmattet og overtræt og kan ikke tænke klart. Og til sidst crasher du og risikerer at blive syg eller skulle bruge flere dage på at komme dig og blive frisk igen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]