Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 23:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Night nurse
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg er pt. i Skotland og her kan man købe et produkt der hedder Night nurse. En matros jeg sejler med har fortalt mig om produktes gode egenskaber mod influenza, forkølelse og søvnløshed. Jeg har fundet produktet på internettet, men er ikke sikker på at jeg må linke til siden.

Her er hvad det indeholder:

Each 20 ml dose contains Diphenhydramine Hydrochloride 50 mg and Pholcodine 15 mg as the active ingredients.
The liquid also contains purified water, sucrose, glycerol, alcohol (4.8%), sodium citrate, citric acid, sodium benzoate (E 211), hydroxyethylcellulose, colours quinoline yellow (E 104) and patent blue v (F 131), flavours (grenadine, tingle) containing propylene glycol.

Wikien skriver dette om Diphenhydramine Hydrochloride:
Diphenhydramine is used both clinically and/or recreationally in conjunction with opioids to relieve itching and act as an analgesia potentiator.[14]
It is used recreationally as a deliriant, depressant, in combination with dextromethorphan, or booster for alcohol.

Kunne måske bruges til at fjerne min Kratom kløe?

Om Pholcodine skriver Wikien:
Pholcodine is a drug which is an opioid cough suppressant (antitussive). It helps suppress unproductive coughs and also acts as an antifungal agent. It also has a mild sedative effect, but has little or no analgesic effects. It is also known as morpholinylethylmorphine.

Da mit engelsk er ret rusten, kan jeg ikke rigtig tyde om det har lamme potentiale?
Er det nogen der har erfaringer med dette produkt? Er der nogen af ingredienserne der gør det umuligt at indtage i store mængder?
Er det lovligt i DK?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Googlede lidt, og ud fra hvad jeg har læst så har pholcodine ikke noget lammepotentiale..

Men du skal også lige tænke på at diphenhydramin er meget sløvende 8)

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Diphenhydramine er ihvertfald det der er i benadryl. Så altså blot en ganske normal antihistamin.

Ved ikke lige hva det andet er der er i.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Antihistaminer og opioider er en klassisk kombination - antihistaminerne forstærker opioidernes effekter og fjerner kløe og kvalme.
F.ex. indeholder den hostesaft man kan få i USA, som down souf-rapperne omtaler som "syrup", "drank", "purple" osv. antihistamin (phenergan) og opioid (kodein).

Hvis du kan købe det uden recept er der nok ikke det store lammepotentiale fra det opioid-lignende stof. Sætningen "It also has a mild sedative effect" betyder "Det har mild sløvende effekt", dvs. at Pholcodine er sløvende. Der står desuden at det virker mod hoste og at det ikke har de store smertelindrende egenskaber.
Og antihistaminer er i sig selv bare sløvende (medmindre du tager store doser og bliver delirisk).

Så konklusionen er at du højst sandsynligt bare bliver sløv og træt af det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
ok, det kunne evt. anvendens til en trip-killer? Tror hvert fald jeg køber en flaske når jeg alligevel er her over, det er ret billigt.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Tror ikke det virker specielt angst-dæmpende, og den sløvende effekt er ikke specielt behagelig eller smooth som den man oplever på f.ex. benzoer - den er snarere irriterende (synes jeg ihvertfald). Så jeg ville ikke bruge det som "trip-dræber" - hellere bruge diazepam eller lignende eller også lade helt være med at forsøge at medicinere sig ud af det og bare ride stormen igennem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg mener, der er nogen herinde, der har fotalt om, hvordan de har brugt antihistaminer til at slå en amfetaminrus lidt ned, f.eks. når man gerne vil sove. Tror konkret det var phenergan der blev brugt. Mange oplever dog en hel del sløvhed dagen efter...

Du ku' prøve at søge lidt på phenergan, der er blevet skrevet lidt om det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]