Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 08:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Hej gutter!
Jeg står måske og skal prøve noget ketamin, men går naturligvis ikke ind til det uden betænkeligheder omkring de mulige bivirkninger. Mest tænker jeg på den skadelige effekt det kan have på blæren, med indskrumpning og varigt arvæv. Jeg har søgt lidt rundt, her på siden og på nettet, og kan ikke rigtig finde ud af, hvornår disse skader bliver aktuelle?
Jeg har ret godt styr på mit stofforbrug, har taget afsked med hashen og holder gode pauser mellem de psykedeliske trips, jeg har taget, efter at have erfaret på eget sind, hvad overforbrug kan gøre. Er selvfølgelig endnu mere betænkelig ved et stof som keta, der muligvis kunne have fysiske konsekvenser, og forestiller mig det som en ting jeg ville afprøve et par gange, fordi rusen lyder interessant.

Jeg synes det er tvetydigt og svært at finde svar på, hvornår man risikerer kropslige skader med ketamin. Nogle har haft ugentligt forbrug, hvor de har indtaget flere gram, uden nogle alvorlige konsekvenser. Andre har haft problemer ved mere sporadisk forbrug.
Jeg ville egentlig høre, hvad jeres erfaringer fortæller jer, og om nogle af jer har nogle harm reduction råd, der kunne reducere risici. Ville jeg sætte min blære i en signifikant fare, ved at prøve ketamin en enkelt gang eller to (ved fornuftige doser of course), med 1 måned eller 2's mellemrum?

Tak på forhånd.

EDIT: har lige indset, at indlægget passer bedre i Syntetiske Stoffer. En mod er velkommen til at flytte det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Du skal IMO ikke være nervøs ved enkelte ture - dem der virkelig har gjort skade på sig selv, har oftest indtaget op til flere gram dagligt, og ofte intramuskulært..

Personligt, havde jeg for en del år tilbage, et lille halvt års tid, hvor jeg tog ketamin på daglig basis, om aftenen, i større og mindre doser, men har altid været en k-hole kindaguy, så ofte store dose, men altid nasalt.. I min hverdag oplever jeg ingen problemer den dag idag, eller dengang - det eneste, er når jeg så en sjælden gang i mellem in tager ketamin, så skal jeg tømme blæren mere end normalt...

Moderator

Mange tak for svar, jeg er lidt mindre bekymret for at give mig i kast med det nu. Det er nu også k-hole oplevelsen, der er det mest fascinerende ved stoffet IMO, men spørgsmålet er, om jeg er klar til det. Sidste gang jeg trippede, var det meget heftigt med total egodød, og jeg synes ligesom, at jeg overtrådte en barriere i forhold til, hvad jeg var mentalt klar til. Jeg har fået utroligt meget ud af det bagefter, og er glad for trippet, men jeg har ligesom taget min "go big or go home" mentalitet op til overvejelse. Jeg starter i al fald ud med mere moderate doser, fremfor at kaste mig i sindets dybe afgrund første gang med et nyt stof.

Andre erfaringer er velkommende! :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jeg har ikke oplevet noget, udover jeg pisser ret ofte på ketamin. og hvis jeg ikke gør får jeg sindssyg ondt i blæren !

Moderator

Mr. Gone skrev:
Men du har vel læst meget om ketamin, så det er vel ikke nødvendigt at fortælle at det IKKE er som andet psykedelika. Ketamin virker nemlig (for mig) i alle retninger: som smertelindrende, psykedelisk, depressant og stimulans, alt efter dosis og set/setting.

Ja, har hørt at det er meget anderledes end de serotonergene psykedelika, som jeg efterhånden har noget erfaring med. Det var også lidt i søgen efter en ny, særprægen og unik rus, at jeg blev draget til det. :P

Flux. skrev:
Jeg har ikke oplevet noget, udover jeg pisser ret ofte på ketamin. og hvis jeg ikke gør får jeg sindssyg ondt i blæren !

Point taken, jeg vil huske at pisse, når/hvis trangen presser sig på. :mrgreen:

Insane psychedelia user!

Så længe du ikke misbruger ketamin for meget og for tit, så tror jeg ikke du skal være nervøs for blæren.
Dem jeg kender, som har bøvlet med det (mig selv en smule også) har fået problemet når det er blevet alt for store dosis alt for ofte.
Sniffede så meget i en kort periode at jeg kunne redosere ved at slikke på de to krystalbaner der løb fra næsen ned i munden.

Medlem

Jeg tror ikke du er i nogen risiko for at udvikle bivirkningerne med det forbrug du skitserer. Som yderligere forsikring kan jeg fortælle dig at ketamin bruges indenfor både pædiatrisk- og traumemedicin som analgetisk og anæstetisk middel, og at der ved medicinsk (læs: kontrolleret) forbrug stort set aldrig er registreret vedvarende bivirkninger. De der oplever blæreproblemer har som oftest vedvarende misbrug af ekstremt høj frekvens og dosis - vi taler flere gram om dagen.

Når det så er sagt skal du have hovedet med dig. Det er nemt at ende med at bruge mere ketamin end man egentlig havde tænkt sig, da rusen er så særpræget interessant, behagelig og euforisk, ikke giver tømmermænd ved lave doser, samt kun virker i kort tid.

Moderator

Tusind tak for alle jeres svar, de har været til god hjælp!
Kan melde tilbage at mit første ketamintrip gik fortrinligt. Sniffede 60mg fordelt over 2 doseringer, og havde en mild, men rigtig behagelig og 'chill' tur. Kan godt se, hvordan man let kan blive lidt for glad for det stof. :mrgreen: Jeg har fødselsdag om en måneds tid, så det kan være jeg giver det et forsøg igen til den tid, med en lidt højere dose måske.

Jeg gik selv på jagt på nettet efter Harm reduction tips og kom frem til, at de bedste HR-råd mht. ketamin er moderation og huske at drikke vand. Ketamin er meget korrosivt, og gør dit pis mættet og koncentreret, og faren for blære- og nyreproblemer kommer pga. rekrystallisering i kroppen. Drikker du masser af vand, kan mere af ketaen blive opløst og pisset ud.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Godt at høre at dit trip gik godt!

Det er flere år siden at jeg har taget ketamin, og da jeg gjorde det, var der ofte ½ år imellem mine trip.

Min opskrift på et godt ketamin-trip er følgende:

- Laver en playliste som godt må vare 1½ - 2 timer. Musikken er som regel psykedelisk, ambient, uden vokal (det kan være svært at forstå ord) og skabt til at rejse på.
- Sørger for at have tisset, så man ikke skal rejse sig og gå på toilettet de næste 1-2 timer (man er noget diffus på ketamin, og det kan være svært at gå)
- Slukker lyset eller har nogle få fyrfadlys brændende, som giver et behageligt afdæmpet hygge-lys. Sørg for at lyset står sikkert, så der ikke går ild i noget!
- Evt tænder røgelse.
- Nu gør jeg alting parat henne ved sengen hvor jeg skal ligge. Liner ketaminen op på bordet (100-130 mg) og sætter mig til at meditere lidt på at gøre mit sind tomt og modtageligt og være klar og bevidst. Evt. udtaler jeg et formål med rejsen.
-Herefter kan man ryge en joint. Jeg holder selv af at ryge noget pot før jeg tager ketamin. Det kan gøre at man bevidstgør de forskellige dele af trippet bedre, så man kan huske det bagefter. Det gør også trippet mere visuelt.
- Herefter tænder jeg playlisten på anlægget og sniffer de 100 til 130 mg ketamin.
- Sidder oprejst i sengen de første 10-15 min, for at forhindre at ketaminen bare løber ned i svælget med det samme. På den måde kan man holde den længere i næsen og øge optagelsen gennem slimhinderne der.
- Efter 15 min mærker jeg trippet kraftigt, og lægger mig ned med dynen over mig. Det er vigtigt at kroppen ligger godt og ikke får træk, så man kan give slip på den og flyde med sindet.

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]